نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهاي علمي نيروهاي مسلح
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده كل قوا، صبح امروز به مدت چهار ساعت از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید كردند.


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده كل قوا، صبح امروز به مدت چهار ساعت از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید كردند.
سامانه پیشرفته ارتباطی و كاملا امن، تجهیزات جنگ الكترونیك و مقابله با جنگ الكترونیك، سامانه‌ی جنگ سایبری و انواع شبیه‌سازهای پیشرفته و پزشكی دفاعی از بخش‌های اصلی این نمایشگاه بود.
فرمانده كل قوا، در این نمایشگاه همچنین از توانایی‌ها و پیشرفت‌های نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تهاجمی سبك با قابلیت رمل‌نوردی، خودروهای زرهی سبك چندمنظوره، نسل جدید تانك ذوالفقار، ساخت و ارتقای انواع موشك‌های سطح به هوا، سطح به سطح، و هوا به سطح، با سوخت جامد و مایع و سامانه‌های موشكی در جنگ نامتقارن، دیدن كردند.
نیروی انتظامی نیز در این نمایشگاه بخش‌های متنوع از دستاوردهای خود را در بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الكترونیكی امن مانند گذرنامه و گواهی‌نامه‌ی الكترونیك، كارت پایان خدمت هوشمند و نیز كنترل الكترونیك مرزها، جاده‌ها و راه‌ها ارائه كرد.
همچنین جوانان با استعداد بسیجی، توانایی‌های خود را در زمینه‌های لیزر، شناورهای زیرسطحی و آنتن‌های نانو عرضه كردند.
مجموعه‌ی این دستاوردهای علمی با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، و شركت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به این نمایشگاه،‌ در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت كردند.
خبر تكمیلی این بازدید در همین پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر خواهد شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=539&tab=bargozide