نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
طلبه عدالت‌خواه سیرجانی بازداشت شد
بر اساس شنیده‌ها، طلبه عدالتخواه معترض به زمین خواری، امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰، در محل تحصن‌اش درضلع جنوبی حرم حضرت عبد‌العظیم (ع) توسط عده‌ای ناشناس دستگیر شده است.


بر اساس شنیده‌ها، طلبه عدالتخواه معترض به زمین خواری، امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰، در محل تحصن‌اش درضلع جنوبی حرم حضرت عبد‌العظیم (ع) توسط عده‌ای ناشناس بازداشت شده است.

پس از دستگیری وی و همراهانش و انتقال به مکانی نامعلوم، درب ورودی خیمه محل تحصن وی نیز مسدود شده است.

شایان ذکر است یکم خردادماه سالگرد یک سال بست نشینی وی در حرم حضرت عبدالعظیم بود اما مسئولین ذی‌ربط پاسخی به مطالبات جهانشاهی نداند.

شنیده ها حاکی از آن است که ریاست دادگاه ویژه روحانیت مدتی قبل در شهر تبریز نسبت به حرکت اعتراضی و مطالبه گرایانه این طلبه عدالتخواه مواضع انتقادی شدیدی اتخاذ کرده بود، برای همین گمان می‌رود دستگیری ایشان از ناحیه این دادگاه صورت گرفته باشد.

گفتنی است دادگاه ویژه روحانیت پیش از این نیز اقدام عدالت‌خواهانه طلبه سیرجانی در اعتراض به زمین‌خواری را «عمل خلاف شان روحانیت» خوانده و به همین دلیل وی را محکوم به دو سال حبس نموده بود.

لازم به توضیح است طلبه سیرجانی در اعتراض به زمین خواری‌های صورت گرفته در سیرجان بارها دست به راهپیمایی و تحصن زده که یک بار نیز بعد از ۳۳ روز راهپیمایی توسط برخی نهادهای امنیتی دستگیر شده و ۸ ماه زندانی می‌شود که نهایتا با دستور شفاهی مقام معظم رهبری از زندان آزاد می‌شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=524&tab=bargozide