نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
قُم فانذر
میان این مسیر


چشمانم از میان شیشه ی خاکی و کثیف قطار ، "دو دو " میزند حریم یار را . یاد دارم بعد از ایستگاه سلام ، مسافت زیادی تا مشهدش نیست .... ایستگاه "سلام" ..... .برای اهل دل ایستگاه سلام ، بارگاه کریمه ی موسی (س) ، فاطمه ی معصومه  است . و یا حتما اهل ولا از هر کجا که سلام دهند ، جواب می شنوند : علیکم السلام ؛ شما داخل حصن حصین ولایت مایید هر کجا که باشید . ....  * اللهم الرزقنا*

لابد ، خداوند شما را به جبران فقرمان در سعی حج بیت الله ، و خواهرتان را به جبران غممان در دوری مدینه و ناپیدایی مزار مادرمان زهرا(س) ، به ما شیعیان داده است . و اگر درست تر بگویم ، مشهد ، کربلای شماست و فاطمه ی معصومه هم شهیده ی عطش دیدار شما !

شما هم شبیه جد غریبتان حســــــین (ع) ، دور از وطن شهیدید و همه جا شاهد ، و زینبی دارید هم نام فاطمه (س) .  

مشهدی! کربلایی ! حاجی ! امام رضایی یعنی همه ی اینها . و شما خودتان به زائران مزار فاطمه ی معصومه (س) بشارت داده اید که زائران من در طوس خراسانید !

 

قم مدفن شاهده ایست که نسیم سلام رضای آل محمد و قائم ایشان ، فضای نورانی آن حریم را معطر کرده است .

شاهده ای که شهادتش شبیه عمه اش زینب است و شبیه هر جهادگری که در راه خدا و ولیّ خدا کوشیده و ایستاده است . هر شهید و شهیده ای که لبیک گفته دعوت "قُم فأنذر" را ؛خواه در کارزار دشمن بمیرد خواه در بستر بیماری.

 "قُم فأنذر" ، یک شأن نزول دارد و هزاران هزار مصداق ! خطاب آیه حتما من و شماییم که " مثنی" و "فردی" به جهادمان خوانده اند . شاهد تکلیفمان بعد حدیث معصوم، کلام روح الله است که : " برای خدا قیام کنید " .

قُم به سوی مَشهد !

این مشهد ، مشهد نفس اماره ات باشد ، مشهد علایق و دلبستگی هایی که در مسیر خدا نبوده است ، مشهد همه ی آنچه جدا از مسیر مشهد الرضاست !

از قم به مشهد راه باید گرفت ! و ما حق داریم که گه گاهی به قُم شما نمی رسیم ! اهل قم نیستیم راستش ! اهل قم ، منتطر قامت قائم آل محمد(عج) است . و در انتظار "قُم" اش در قیام ایستاده ! و شهادت را جز به اهل قم و جهاد نمی دهند . اهالی مَشهَد حتما از اهالی قُم بوده اند .

صلی الله علیکِ یا فاطمه ، اشفعی لنا فی الجنه ! جنت شیعه ، رضای آل محمد است .....

http://mianeinmasir.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=522&tab=weblog