نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
پخش روايت تلويزيوني «دا» از امشب آغاز مي‌شود


تاریخ: ۵ تير ۱۳۹۰

علي تقي‌پور تهيه‌كننده در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: امشب اولين قسمت از مجموعه روايت تلويزيوني كتاب «دا» به مدت 15 دقيقه از شبكه اول سيما پخش مي‌شود. در اولين قسمت مجموعه به روايت اولين فصل از كتاب خواهيم پرداخت در اين بخش به زندگي خانم حسيني در دوران كودكي و زماني كه ايشان در بصره زندگي مي‌كردند، خواهيم پرداخت.
وي در ادامه توضيح داد: در روايت تلويزيوني كتاب «دا» به متن كتاب وفادار بوديم و سعي شده با تلاش و همت دوستان تصويرسازي و روايت داستان به گونه‌اي صورت گيرد تا مخاطب هرچه بيشتر با اثر ارتباط برقرار نمايد.
تقي‌پور در ادامه به مراحل توليد مجموعه اشاره كردو گفت: تاكنون حدود 70 درصد از تصويربرداري رئال مجموعه انجام شده و تصويرسازي‌ها به اتمام رسيده و در حال حاضر در مرحله متحرك سازي تصاوير و مونتاژ و صداگذاري هستيم.
وي به زمان پخش مجموعه اشاره كردو گفت: مجموعه در 120 قسمت 15 دقيقه‌اي آماده پخش خواهد شد كه در حال حاضر روزهاي يكشنبه و سه‌شنبه از شبكه اول قبل از اذان مغرب پخش مي‌شود. احتمالاً زمان پخش مجموعه به سه روز درهفته خواهد رسيد.
تعدادي از هنرمندان زن از جمله پريوش نظريه، بهناز جعفري، افسانه بايگان، شقايق فراهاني، نيوشا ضيعمي و... در روايت داستان حضور دارند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت مجموعه همكاري دارند، عبارتند از:
براساس خاطرات سيده زهرا حسيني و به اهتمام سيده اعظم حسيني / كارگردان: سينا عطائيان/ تهيه‌كننده: علي تقي‌پور/ سرپرست متحرك سازي: ميثم حسيني/ گروه تصويرساز: عاطفه مجيدي‌نژاد، آرش ميرهادي‌نژاد، مژده توحيدي، فاطمه فخرايي منش/ آهنگساز تيتراژ: طاها و رضا شجاع نوري.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5089&tab=rooz