نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
نيكزاد نخستين وزير «راه و شهرسازي» ‌شد‌


تاریخ: ۵ تير ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، بررسي برنامه‌ها و صلاحيت علي نيكزاد وزير پيشنهادي وزارتخانه جديد التأسيس "راه و شهرسازي " كه از ادغام وزارتخانه‌‌هاي "راه و ترابري " و "مسكن و شهرسازي " تشكيل شده است، و رأي اعتماد به وي در دستور كار جلسه علني صبح امروز (يك‎شنبه) مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.

وكلاي ملت بعد از استماع توضيحات نمايندگان موافق و مخالف اولين وزير پيشنهادي وزارت "راه و شهرسازي "، با 205 رأي موافق، 16 رأي مخالف و 16 رأي ممتنع از مجموع 237 رأي مأخوذه، علي نيكزاد را به عنوان اولين وزير وزارت "راه و شهرسازي " انتخاب كردند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني 31 خردادماه لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي ‌را كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود، ‌بررسي و با ‌‌اصلاحات‌ و برطرف كردن ايرادات اين شورا، آن را تصويب كردند.

تغيير عنوان اين وزارتخانه از "وزارت امور زيربنايي " به "وزارت راه و شهرسازي " و حذف "وزارت ارتباطات " از ادغام در وزارتخانه‌هاي "راه و ترابري " و "مسكن و شهرسازي " از مهمترين اصلاحات صورت گرفته در لايحه اعاده شده مذكور در اين جلسه بود.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان در آغاز دولت دهم و معرفي كابينه به مجلس براي اخذ رأي اعتماد، علي نيكزاد را براي تصدي وزارت مسكن و شهرسازي به قوه مقننه كشورمان معرفي كرد كه بهارستان‌نشينان با 219 رأي موافق، 40 رأي مخالف و 27 رأي ممتنع از مجموع 286 آراي مأخوذه، مجوز ورود به كابينه را به او دادند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5086&tab=rooz