نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
حداد عادل: 110 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای ارزش های انقلاب را نشانه گرفته‌اند


تاریخ: ۳ تير ۱۳۹۰

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 110 شبکه ماهواره ای عمدتأ فارسی زبان ارزش های انقلاب را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکترغلامعلی حداد عادل عصر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید و شهادت دکتر چمران افزود: اساتید بسیجی باید با بصیرت دینی فرهنگی و سیاسی دانشجویان را با ارزش های دینی آگاه کنند.

وی استقلال سیاسی علمی و اقتصادی را از شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی معنای جهاد در هر عرصه ای تلاش برای درهم شکستن موانع موجود است و از این نگاه باید با جهاد علمی بر موانع غلبه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه اسلام در پیروزی انقلاب و مقابله با توطئه های استکبار، افزود: دشمن با ناکامی در عرصه جنگ سخت اکنون سرمایه گذاری گسترده ای در تهاجم نرم به کار گرفته است.

حدادعادل به ناکامی تبلیغات دشمنان اشاره کرد و گفت عدالت گستری و عزت و سرافرازی مردم و نظام دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام خواهد گذاشت.

وی حرکت اسلامی در منطقه خاورمیانه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اکنون نیز مردم منطقه خاورمیانه تلاش می کنند دست بیگانگان را از کشورشان کوتاه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استان بوشهر را مظهر حماسه و مقاومت در برابر تجاوز استعمار انگلیس عنوان کرد و افزود: استان بوشهر در تاریخ سراسر پرافتخار خود با ولایت مداری برای اعتلای کشور و نظام تلاش کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: اثرگذاری علمی و فرهنگی و بصیرت افزایی شاخصه اصلی اساتید بسیجی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ولایتمداری، دانایی، بصیرت سیاسی و فرهنگی و آشنایی با علوم و فنون جدید را از شاخصه های اصلی بسیج اساتید، عنوان کرد و اظهارداشت: استادان باید با خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ دینی و تجربی برای خدمت به نظام مقدس اسلامی تلاش کنند.

وی انحصارگرایی کشورهای غربی در عرصه دانش و امکانات علمی را از جمله موانع موجود در راه شکوفایی علمی کشور عنوان کرد و افزود: نخبگان علمی و بسیجی کشور باید با جوشش درونی بر این مانع غلبه کنند.

در این همایش از اساتید بسیجی استان قدردانی شد و از طرف آیت الله صفایی بوشهری نیز به 14 نفر از اساتید کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5069&tab=rooz