نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
... دگر عضوها را نباشد عین خیال
آچارکشی سیاست


چو عضوی به درد آورد روزگار  ...  دگر عضوها را نباشد عین خیال

 

بسم الله ...

از اوج شروع می کنم و مقدمه نویسی رو می زارم برای بعد .
سومالی، سومالی، سومالی ...
داووا الجور بالعدل و داووا الفقر بالصّدقة و البذل.
«مداوا كنيد جور و ستم را به عدالت، و مداوا كنيد فقر و ندارى را به صدقه و بخشش»

این چند روزه بد جور دلم گرفته و آشوب شده اصلاً آروم و قرار ندارم .
نمی دونم چی کار باید بکنم و از چی بنویسم ....
از شهادت مولاو مقتدامون، هدف خلقت دنیا، بانی سفره خرما،اباالحسن ابوتراب علی ابن ابی طالب(علیه السلام)، سومالی ، روز قدس، غزه، بحرین، لیبی، اعتراضات ادامه دار انگلیس، اسپانیا، آلمان، زلزله آمریکا و حکومت نظامیش و و و ....

 

* اول از همه  یتیم شدن عالم و آدم رو به تمامی آنان که بویی از عقلانیت و معرفت و انسانیت برده خاصّه شیعیان و پیروان راستین (تحقیقی ها، نه من و امثال من که ارثی پیرو شدیم) آن حضرت  تسلیت و تعزیت عرض می کنم .

 

* وای که آدم آتیش می گیره وقتی این صحنه های جان کاه و دردآور فاجعه انسانی و قحطی سومالی رو می بینه .

به خودمون نگاه می کردم که در این ماه رمضونیه بعد از ظهر ساعت های 3-4 که میشه دیگه همش به فکر افطار و خوردن آب و یکم غذا هستیم و سفره رو با پیست دو میدانی اشتباه می گیریم و بانگ الله اکبر مغرب رو با صدای شلیک استارت مسابقه اشتباه می گیرم برای خوردن و فرار از بندگی و عبادت خدا .
چند شب پیش بود که یه لحظه گیر کردم، صدای اذان با تصاویر براردران و خواهران مسلمانمون در سومالی اجین شده بود و دیگه تاب نیوردم و اصلا نتونستم لب به چیزی بزنم، یه لحظه به خودم گفتم به امید خوردن اومدی خونه و می دونستی که افطار می کنی اونم چه افطاری، تا حالا شده فکر اینو کنی که مجبوری چند یا چندین روز بگم بهتره 24 ساعته روزه بگیری یا به این که امروز برای افطار هیچی برای خوردن نیست یا نمیتونی بخوری!  چه حالی پیدا می کنی ؟

 بابا بیاد مصداق واقعی این شعر باشیم

بنـی آدم اعضـــای یکـدیــگـرند                که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگــار                 دگـر عضوها را نمـاند قـــرار


باشه چشم همینجا با تیتری که زدم  اشتباه خودمو اعلام می کنم خدایی اینجوری ها هم نیست مردم ما نشون دادن که کم نمی زارن از هرجا ندایی برای کمک بلند بشه فرقی نداره براشون که از خونشونه، همسایشونه، محلشونه، شهرشونه، کشورشونه و یا هر جا دیگه؛   اولین کسایی که تاب نمیارن و به کمک می شتابن همین مردم عزیز ایران زمین هستن که هرگونه نژاد و رنگ و ملیت و قومیتی رو کنار می ذارن، از خودشون هم می زنند و به یاری مظلومان و نیازمندا می شتابن... ولی اینو می خوام بگم که باور کنیم بیشتر از اینا باید تلاش کنیم .     بیشتر، بیشتر، بیشتر و...

اگر تصویری هم برای متن قرار ندادم برای اینه که می دونم دل همه شماها به اندازه کافی خون هست نمیخوام احساساتی شیم و کاری کنیم، عقل بهترین وسیله برای رسیدن به هدف، پس کمی توقف و تأمل چیزی ازمون کم نمی کنه .
این تصویرهم قرار میدم فقط برای اینکه که شاید خیلی ها هنوز نتونستن شماره حساب رو یادداشت کنند ...


پس بازم بسم الله ...

.:: نکته آخر هم که جمعه(روز قدس) منتظر همه هستم ::.
بقیه باشن برای پست های بعدی !
یا علی ...

http://saiidmohtashami.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=489&tab=weblog