نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
13 درصد از ارتش اسرائیل اتیوپی ها هستند
ارتش اسرائیل اعلام کرد که 13 درصد ازکل ارتش اسرائیل را یهودی های اتیوپی هستند.


به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از العربیه، فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در برنامه جدید خود قصد دارد به تعداد سربازان اتیوپی در ارتش خود بیافزاید.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی "معاریو" در این باره در گزارش خود منتشر کرد ، سخنگوی ارتش تاکید کرد که این برنامه با هدف پیوستن گروههای یهودی اتیوپی به ارتش این رژیم صورت می گیرد.

سخنگوی ارتش گفت: در اسرائیل در حال حاضر حدود 120 هزار نفراز مردم اتیوپی زندگی می کنند که 40 هزار نفر از آنها در مناطق شهرک نشین به دنیا آمدند.

وی با اشاره به اینکه از سال 1989تا 2010 حدود 69 هزار اتیوپی به مناطق اشغالی آمده اند، گفت: حدود 13 درصد از ارتش اسرائیل را جوانان اتیوپی تشکیل می دهند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: این برنامه شامل چهار نکته اساسی است: سازماندهی نظامی، تنظیمات شغلی، تاثیر مثبت وسازنده در فرمادهی، کاهش تعداد قاچاقچیان از ارتش.

گفتنی است که سربازان اتیوپی که در ارتش اسرائیل به خدمت گرفته می شوند، بیشتر در کار نگبهانی از زندانها و مرزها و رانندگی کامیونها به کار گرفته می شوند.

خاطر نشان می شود کهدر حالی که انقلابهای مردمی در مصر و تونس خاورمیانه را متحول کرده، خلأ در فرماندهی نظامی ارتش نظام صهیونیستی را با بزرگترین مشکل تاریخی خود مواجه کرده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=466&tab=bargozide