نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیا ولایت فقیه در مجتمع مفید مطلقه است؟
سرویس سیاسی مفید نیوز :: جریان ولایت مداری در دبیرستان مفید در طول زمان دچار افت و خیزهای مختلف و متعدد بوده است. این افت و خیزها رابطه مستقیم با جهت گیری موسسین و نوع تفکر مدیر و دبیران مدرسه دارد.

تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۸۹


جریان ولایت مداری در دبیرستان مفید در طول زمان دچار افت و خیزهای مختلف و متعدد بوده است. این افت و خیزها رابطه مستقیم با جهت گیری موسسین و نوع تفکر مدیر و دبیران مدرسه دارد.
اما جالب آن که اگر اتفاقا و از روی سهو و اشتباه در کادر دبیران و یا احیانا مدیریت مدرسه شخصی وارد شود که تفکرات ولایت مدارانه و آن هم از نوع " ولایت مطلقه فقیه" داشته باشد ،شورای مدرسه در اسرع وقت و با محوریت شخص " آقای دانش " وارد صحنه میشود تا به سرعت با حذف شخص ولایت مدار و کاستن رابطه او با دانش آموزان به نوعی از قدرت یافتن نیروهای ولایت مدار در مدرسه جلو گیری کند و بالانسی انجام شده باشد.
البته بعضی از اعضای همین شورا خود را تابع ولایت و حتی مقلد ایشان معرفی کرده اند ،اما ولایتی سکولاریته که نظریه و فرامین خاصی در حوزه مسایل فرهنگی، مدنی و سیاسی نداشته باشد.
و عجیب آنکه این نوع تفکر در مجموعه ای که تحت اشراف مجتهدی مانند آقای موسوی اردبیلی اداره میشود رخنه کرده باشد. هنوز هم برگ برگ تاریخ معاصر لبالب از سخنرانیها و مبارزات ایشان برای استقرار" ولایت مطلقه فقیه" است. حال یا باید تغییر تفکر و فتوای ایشان را پذیرفت و یا بی خبری ایشان را از جریان شورای مدرسه مفید.
و عجیب تر آنکه این جریان در سال اخیر دچار جهشی بی سابقه شد و خط فکری شورای مدرسه ماهیتی " ضد ولایت " از خود به نمایش گذاشت.تبعات این تفکر ولایت ستیزی در مدرسه تا انجا پیشرفت که یکی از دانش آموزان دبیرستان مفید 1 ، در اقدامی احساسی و بچه گانه و البته زشت و بی ادبانه اقدام به پاره کردن عکس مقام عظمای ولایت نمود. جالب آنکه این دانش آموز با برخورد کریمانه مسوولین مدرسه بعد از اخراجی موقت و بدون هیچ توجیهی به کلاسها بازگشت.
طبیعی است که خط ولایت مداری مفید که در آغاز تحت اشراف شهید مظلوم بهشتی و شهید باهنر و شصت و پنج شهید عزیز به ولایت هدیه نمود ، پس از عقب نشینی از " مطلقه " بودن ولایت فقیه امروز به تفکر " ولایت ستیزی " ملتزم شود و بستری برای ایجاد اینگونه رفتارهای زشت و غیر اسلامی ایجاد کند.

به قلم مصطفی خلیل زاده

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=45&tab=news