نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مردم عراق خواستار اخراج منافقين از خاك اين كشور شدند


تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، بيش از هزار عراقي امروز در مقابل پادگان اشرف مقر عناصر مجاهدين خلق (منافقين) تجمع كردند و خواستار اخراج اعضاي اين گروهك تروريستي از خاك عراق شدند.

تظاهرات‌كنندگان كه‌ از استان‌هاي مختلف عراق به ناحيه "الخالص " در 80 كيلومتري شمال بغداد آمده بودند و در ميان آنها رهبران عشاير، شخصيت‌هاي ديني، زنان نيز حضور داشتند.

بر اساس اين گزارش، تظاهرات‌كنندگان علاوه بر پرچم‌هاي عراق پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: "ما از نخست‌وزير مي‌خواهيم كه گروهك تروريستي مجاهدين خلق را از كشور اخراج كند " و " مجاهدين خلق و تروريسم يك دست واحد عليه ملت عراق هستند "

تظاهرات‌كنندگان همچنين شعار مي‌دادند: "با جان، با خون، فداي تو مي‌شويم اي عراق ".

بر اساس اين گزارش يكي از زنان ايراني كه خواست نامش فاش نشود و در ميان تظاهرات‌كنندگان حضور داشت، گفت: برادرم در داخل پادگان است. وي زماني عضو اين سازمان بوده اما اكنون مي‌خواهد آن را ترك كند و به كشورش بازگردد اما مسئولان پادگان مانع خروجش از كشور مي‌شوند.

بنا بر اين گزارش، نيروهاي امنيتي ارتش عراق اقدام به ايجاد ديواري ميان تظاهرات‌كنندگان و عناصر منافقين كردند.

"عمار التميمي " مدير دفتر جريان صدر در استان "ديالي " در اين‌باره گفت: اين سازمان بايد از ديالي اخراج شود زيرا تروريستي است و داراي نيروهاي مسلحي است كه در عراق فعاليت مي‌كنند.

وي در ادامه از اينكه آمريكا قصد دارد گروهك تروريستي منافقين را از فهرست سازمانهاي تروريستي حذف كند و اجازه فعاليت مجدد به آنها بدهد، ابراز شگفتي كرد.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4196&tab=rooz