نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
فیلمهای ساختگی نا آرامیهای سوریه


تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش شبكه خبری صداقت، بسیاری از فیلمهای منتشر شده درباره تحولات سوریه ساختگی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی درباره تلاشهای برخی از افراد برای تحریف اوضاع سوریه گفت: زمانیکه ده ها نفر در یک مراسم تشییع جنازه دروغین دریک مکان عمومی شرکت کنند و فیلم آنرا از طریق اینترنت به عنوان یک حادثه واقعی به جهانیان معرفی می کنند ، این فیلم برای ثابت کردن صحت خود با چالشهای بزرگی مواجه ا ست.

تصاویر ویدئویی و عکسها قبل از انتشار در پایگاه های ارتباط اجتماعی از جمله فیس بوک، یوتیوب و دیگر پایگاه ها مورد تردید قرار نمی گرفت.

اما اکنون هرکس یا هر طرفی می تواند فیلمی از طریق اینترنت منتشر می کند به ویژه که برنامه های تدوین صدا و تصویر با فناوریهای پیشرفته امکانذیر و در دسترس است.

خبرنگار این شبکه با اشاره به روشهای تدوین برای تغییر حقایق در فیلمهای ویدیویی افزود: اگر فیلم گرفته شده آرشیوی باشد تحریف و دست بردن در صدا و تصویر ان آسانتر خواهد بود .

المنار افزود : بیشتر فیلمهای منتشر شده از طریق دوربینهای تلفن همراه فیلمبرداری شده اند . تلفنهای همراه موجود در کشورهای عربی از امکانات بالایی بهره مند هستند به گونه ای که امکان فیلمبرداری با کیفت خوب را فراهم می کند اما اغلب اوقات فیلمهای پخش شده کیفیت پایین و حرکت زیادی دارد و پاها را بیشتر از چهره انسانها نشان می دهند ضمن انکه چهره افرادی که روی زمین می افتند مخدوش است .

وی در پایان گزارش خود افزود: این گونه فیلمها به دلیل کیفیت تصویر پایین و ایرادهای موجود دیگر ساختگی بودن خود را نشان می دهند در حالیکه صداگذاری شفافی در انها صورت گرفته است و پیامهای سیاسی خاصی هم دارند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4136&tab=rooz