نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دعوت و توصیه های حجت الاسلام طائب برای بازی روز سه شنبه


تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب جوانان را تشویق کرد تا با حضور در ورزشگاه آزادی حامی مردم بی دفاع و مظلوم بحرین باشند و حماسه ای دیگر بیافرینند. 

حاج مهدی طایب در گفت و گو با خبرنگار جهان با بیان اینکه هدف از این حضور در ورزشگاه آزادی صرفا باید حمایت از مردم مظلوم بحرین باشد تاکید بحث نباید به اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی کشیده شود و باید با حفظ کامل وحدت این امر به صورت مسالمت آمیز صورت بگیرد. 

وی ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم آل سعود و خلیفه ابراز داشت: این گونه اعمال مورد مذمت مسلمانان هست و نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت نیز نمی پذیرنند که نسبت به محبان و شیعیان اهل بیت این گونه اعمالی صورت بپذیرد و فقط این کار از عهده وهابیان بر می آید. 

مهدی طایب افزود: شعارهایی که در روز بازی داده می شود باید با موازین شرعی و انقلابی سازگاری داشته باشد و به هیچ وجه از الفاظ نادرست و ناسزا در حمایت از مردم مظلوم بحرین استفاده نشود. 

این استاد و کارشناس حوزوی با اشاره حدیث پیامبر اکرم که می فرماید: اگر کسی ندای مسلمانی را از آن سر جهان بشنود که یاری می طلبد و به کمک او نشتابد مسلمان نیست تصریح کرد: شیعیان باید در حمایت از عزت و ناموس شیعیان بحرین حرکت کنند و نباید ساکت بمانند. 

وی در پایان از این اقدام تقدیر کرد و عموم مردم را دعوت بر حمایت از شیعیان و مسلمانان بحرینی کرد و خواستار شد جوانان با حضور فعال خود در روز بازی این دو تیم در ورزشگاه آزادی گامی را برای نجات جان و مال و ناموس شیعیان از دست ستمکاران و مستکبرین بردارند. 

گفتنی است وی در گذشته برای محکومیت این اعمال رژیم ال سعود پیشنهاد داده بود که اعزام حجاج به عربستان متوقف شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4119&tab=rooz