نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت‌الله علم‌الهدي:مشكل ما با اصلاح‌طلبان و فتنه‎گران بر سر اصول انقلاب و قدرت‎طلبي آنها است.


تاریخ: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره شخصيت امام خميني(ره) اظهار داشت: اصل مشترك تمام انبياي الهي طاغوت زدايي است و امام(ره) با الگوگيري از اين اصل در دوران رضاخان و فداييان اسلام اين مسئله را دنبال مي‌كرد.
امام جمعه مشهد با بيان اينكه شخصيت سياسي امام(ره) را نبايد از سال 41 شناخت، گفت: بلكه در حوادث قبل از سال 41 هم مي‌توان آغاز حركت امام(ره) را شناخت.
وي با اشاره به اينكه امام(ره) از ابتدا شخصيتي سياسي بود، گفت: به هيچ وجه نبايد طاغوت را در جامعه تحمل كرد، اين اصل امام(ره) است و بايد اين انديشه سياسي امام(ره) در جامعه منعكس شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: حركت امام(ره) در ارتباط با مسائل سياسي طوري بود كه نمي‌شد آن را پيش‌بيني كرد.
علم الهدي با اشاره به اين جمله از "كيسينجر " كه پدر سياست آمريكا است، گفت: امام(ره) در واقع معادلات سياسي دنيا را به هم زد و اين جمله امام كه مي‌فرمايد: "آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند كند " گوشه‌اي از قدرت امام(ره) است.
وي با بيان اينكه بعد از جنگ جهاني دوم مستكبران دنيا را به قطب شرق و غرب تقسيم كردند، گفت: انقلاب بر مبناي مبارزه با استكبار شكل گرفت و همين مبناي مهم امروز سبب صدور انقلاب شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه برخوردهاي سياسي ما با اصلاح‌طلب‌ها، كارگزاران و جريان فتنه براي وكالت مجلس يا رياست جمهوري نيست بلكه ما بر سر اصل انقلاب با آنها مشكل داريم، گفت: امروز اين جريانات به خاطر قدرت‌طلبي به ميدان مي‌آيند.
وي اختلافات جريانات مختلف سياسي را در ايران بر سر مبنا و شعار امام دانست و افزود: عده‌اي زماني كه در دولت بودند شعار تنش‎زدايي مي‌دادند و با جاسوسان و اتحاديه اروپا رفت و آمد داشتند.
امام جمعه مشهد امام(ره) را از تبار موسي و ابراهيم دانست و افزود: راه امام، منش امام و انديشه‌هاي وي همواره و در همه دوران تاريخ انقلاب مي‌تواند راهگشاي ما در مواجهه با مشكلات باشد.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4086&tab=rooz