نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
گوینده پیشکسوت رادیو: رادیو، یعنی زندگی


تاریخ: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

مرتضی حافظی «گوینده پیشکسوت رادیو» در گفت و گو با صداقت نیوز ضمن بیان این مطلب افزود : پویایی حرکت عشق در رادیو برای کسانی که آن را هم معنای زندگی دانسته و رها کردنش را مظهر غمزدگی می داند ،نمادی از وابستگی های عمیق غیر قابل چشمپوشی است .
وی گفت : من در 30 سالگی برقراری ارتباط خود با مردم در قالب کارهای رادیویی، پاسداشت فرهنگ فارسی را در صدر اعتقادات ملی خود قرار داده و ارتباط با مخاطب را وظیفه ی خود می دانم .
این گوینده پیشکسوت رادیو از همراهی با مردم از طریق گیرنده ها و فرستنده های رادیویی به عنوان شانسی در زندگی خود یاد کرده و اظهار داشت :تمامی افراد فعال در بخش های مختلف رادیو، عاشق هستند .
"حافظی" تصریح کرد : البته، امروزه بعد مادی رادیو با توجه به چشمگیر نبودنش، تاثیر زیادی در حفظ نیروی انسانی فعال در این حوزه ندارد .
وی تاکید کرد : عشق، رمز ماندگاری در رادیو است . این گوینده پیشکسوت رادیو گفت : اگر عشق نبود ، کسی مثل من هرگز مشقت گذر از سربالایی های راه منهی شده به برنامه ی راه شب در ساعت 12.30 نیمه شب به خود نداده و عمر خود را بر سر اسن برنامه و برنامه هایی همم چون آن نمی گذاشتم .
"حافظی" عشق را حرف اول حضور در رادیو دانسته و اظهار داشت : قسمت اعظم عمر من در رادیو گذشت.
وی لقب رسانه ی گرم را به رادیو داده و تصریح کرد : مهم ترین ویژگی رسانه رادیو ، بی نیازی مخاطبان ان به سواد خواندن و نوشتن است .
وی به برقراری راحت ارتباط مخاطب با رادیو اشاره کرده و خاطر نشان کرد :برقراری ارتباط ار طریق صدا راحت تر بوده و من تا زمانی که مردم بخواهند، در خدمت آنها هستم .
رادیو، عشق من است .
هم چنین "عذرا وکیلی" گوینده و تهیه کننده ی یشکسوت رادیو به مناسبت فرا رسیدن هفتاد و یکمین سالگرد تولد رادیو گفت : رادیو عشق من بوده و مرا به یاد تمامی بچه های دیروز و امروز ایران می اندازد .
وی افزود : من در زمان فعالیت در رادیو و به واسطه ی حضور در کنار کودکان، حس میان سالگی را از خود دور کرده و کودکی را در ضمیر ناخودآگاهم زنده می بینیم.
این گوینده رادیو تمام احساس خود را در قالب پیامی برای مخاطب خود ریخته و خاطر نشان کرد : من و تمامی همکاران هم سن و سال خود، احترامی ویژه به مخاطب گذاشته و استودیو را مکانی مقدس می دانیم .
من رایو را دوست دارم .
"مژگان عظیمی" دوبلور و گوینده رادیو و تلویزیون، ضمن بیان تبریک به تمام مردم ایران برای فرارسیدن سالگرد تولد رادیو گفت: من که از 5 سالگی در رادیو بوده و هم اکنون چهلمین سال حضور در این رسانه ی جمعی را پشت سر می گذارم، از برخی از همکاران تازه نفس خود گله مند هستم.
وی افزود : از دلایل گله مندی من از همکاران تازه نفس خود در عرصه ی گویندگی رادیو می توان به بی عنایتی آنها یاد نکردن از قدیمی های این عرصه در جشن ها و شادی ها اشاره کرد .
این دوبلور پیشکسوت سیما اظهار داشت : من در زمره ی فعالان بخش کودک در عرصه ی دوبله و گویندگی هستم و به رغم بی اعتنایی همکاران، علاقه زیادی به حضور در جشن هفتاد و یکمین سالگرد تولد رادیو دارم .
"عظیمی" خود را شاگرد کسانی چون مرتضی احمدی، شمسی فضل الهی،داوود حیدری و عذرا وکیلی دانسته و تصریح کرد : من از حمید منوچهری نیز که امروز من را برای کار بر روی یک برنامه دعوت کرده ، متشکر هستم .
وی در آخر کار برای رادیو به عشق مردم را از افتخارات خود دانسته و از خبرنگاران و مردمی که از من یاد می کنند نیز تشکر کرد .
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4040&tab=rooz