نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مردم اسلام را می‏‏‎خواهند، نه من و شما را
یادداشت های یک طلبه


و اما مطلبى که به طور کلى مى‏‎خواهم عرض بکنم؛ این ملت ما، که از اول قیام کرد و به ما منت گذاشت و وارد شد در صحنه و مقابل همه قدرتها ایستاد و رأى داد به این جمهورى و تا آخر و شکست داد طرفهاى مقابل را، این ملت ما سر جاى خودش هست.

این شیاطین که مى‏‎گویند که ملت دیگر چطور و چطور است، اینها توى اتاقهاى خودشان نشسته‏‎اند حساب مى‏‎کنند. اینها نمى‏‎روند که این ملت میلیونى را محاسبه بکنند که این ملت هر وقت که یک صدایى بلند بشود و بخواهد- فرض کنید- از اسلام یک طرفدارى بشود، همه ملت سرتاسر- الّا یک دسته کوچکى که به اسلام اعتقاد ندارند.

آنها هم وقتى که ملت آمدند یک طرف، آنها هم در ملت محو مى‏‎شوند- [به خیابانها مى‏‎ریزند]. این معنا را که هى دیده مى‏‎شود که [مى‏‎گویند] باید یک کارى بشود که ملت راضى بشود، ملت اسلام را مى‏‎خواهد؛ کارى بهتر از اسلام چى؟ چه مى‏‎خواهید بکنید؟

شما کارهایتان را خوب بکنید. ملت ایران رأى داده است به جمهورى اسلامى؛ هر چه زحمت داشته و توان داشته است در طبق اخلاص گذاشته است گفته ما اسلام را مى‏‎خواهیم؛ شما اگر با اسلام بد هستید، خوب تشریف ببرید اروپا و امریکا و هرجا دلتان مى‏‎خواهد، آنجا زندگى کنید. یا همین جا زندگى کنید و اگر ملت را مى‏‎خواهید، هى نگویید که «ملت با من است»، «ملت با من است». ملت با اسلام است. نه با من است و نه با شما و نه با دیگرى. من اگر یک کلمه‏‎اى بر خلاف اسلام بگویم، همین ملت مى‏‎ریزند و من را از بین مى‏‎برند. ملت اسلام را مى‏‎خواهد. ملت شخص نمى‏‎خواهد. شخص‏‎پرست نیست ملت. ملت مى‏‎خواهد که قوانین اسلام در این مملکت پیاده بشود. ملت این همه زحمت کشیده است که دین اسلام را برقرار کند در یک مملکتى که صدها سال و در این اخیر پنجاه سال کوشش شد به اینکه اسلام را کنار بگذارند؛ کوشش شد به اینکه روحانیت را کنار بگذارند و تضعیف کنند. ملت روحانیت را به تبع اسلام مى‏‎خواهد. اگر- خداى نخواسته- روحانى هم بر خلاف اسلام بکند، آن هم یک ساواکى است. فرقى نمى‏‎کند. بدتر از ساواکى هم هست! این معناها را از گوشهایشان بیرون کنند آقایان که این مردم دیگر از جمهورى اسلامى کنار رفته‏‎اند. خیر، شماها کنار رفته‏‎اید. شما خودتان را علاج کنید. مرضهاى باطنیتان را علاج کنید که ننویسند که این مملکت دیگر رفته از بین. این مملکت از بین نرفته؛ و این جمهورى اسلامى هم سر جاى خودش هست؛ و این مردم هم دنبال جمهورى اسلامى هستند؛ و این مردم هم از مجلس، مادامى که مجلس بر طریقه اسلام باشد، و از دولت، مادامى که دولت بر طریقه اسلام باشد، و از رئیس جمهور، مادامى که رئیس جمهور در طریق اسلام باشد، طرفدارى مى‏‎کنند. هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفدارى نمى‏‎کنند. براى اینکه مردم اسلام را مى‏‎خواهند. امر دایر مى‏‎شود بین من، و پیغمبر اکرم؛ کدام مسلمان است که ترجیح بدهد من را؟ امر دایر مى‏‎شود بین شما، و اسلام؛ کدام مسلمان است که شما را بر اسلام ترجیح بدهد؟ این خیالها را از کله‏‎هایتان بیرون کنید که الآن اگر وضعى بشود، مردم دیگر آن مردم نیستند.

مردم اسلام را مى‏‎خواهند. تا آخر هم مى‏‎خواهند.

این قلمها یک قدرى ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور مى‏‎نشینند توى خانه‏‎هایشان حکم مى‏‎کنند ملت این طورى است! خوب، ملت اینهاست که شما مى‏‎بینید که در کوچه و بازار و آنهایى که در جنگ هستند و آنهایى که هر روز مى‏‎آیند و مى‏‎گویند که ما مى‏‎خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند.

هى ننشینید و بگویید که مردم چه شده‏‎اند؛ مردم دیگر مأیوس شدند؛ مردم کذا شدند.

نخیر، مردم از اسلام مأیوس نمى‏‎شوند. کارهاى ما هم هر کدام فاسد است، مى‏‎گویند کار تو فاسد است، ولى ما جمهورى اسلامى را مى‏‎خواهیم.

***

زمان: صبح ۶ خرداد ۱۳۶۰/ ۲۲ رجب ۱۴۰۱
مناسبت: سالگرد تأسیس مجلس شوراى اسلامى‏‎
حضار: نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‏‎
مرجع: صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ‏‎۱۴، صفحه ۳۷۱

***

متن کامل و فایل صوتی این سخنرانی را می‏‎توانید در پایگاه اینترنتی «روح‏‎الله» بیابید.

http://hemati.ir

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=400&tab=weblog