نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جمعه «روز خشم و انزجار» عليه رژيم بحرين


تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

به گزارش فارس، "عبدالرئوف الشايب " در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني العالم تاكيد كرد: مردم بحرين بايد به اقدامات و فعاليت‌هاي خود عليه رژيم بحرين و خاندان حاكم بر اين كشور ادامه داده و روز جمعه به خيابانها بيايند.

وي تصريح كرد: نيروهاي سعودي و نيروهاي رژيم بحرين به همه مقدسات در اين كشور تعرض مي كنند، به گونه‌اي كه در بحرين مساجد و عبادتگاهها تخريب و مصحف شريف همانند كار آن كشيش تندرو آمريكايي، آتش زده مي شود.

سخنگوي رسمي ائتلاف 14 فوريه در بحرين تاكيد كرد: مردم بحرين بايد تظاهرات روز جمعه را در اعتراض به تعرض نيروهاي سعودي و بحريني به ساحت مقدس قرآن كريم و سوزاندان آن و تخريب مساجد به "روز خشم " تبديل كنند.

الشايب افزود: جمعه آينده همچنين بايد براي نجات مردم بحرين از موج سرگوبگري رژيم هاي آل خليفه و آل سعود به "روز انزجار جهاني " تبديل شود.

وي درباره تاكيد مسئولان بحريني و سعودي بر ادامه حضور نيروهاي سعودي در بحرين گفت: رژيم بحرين اعلام كرد كه حضور اين نيروها در بحرين ادامه خواهد يافت و اين امر به معناي اعلام رسمي اشغالگري عربستان در بحرين و ادامه حضور اوباشي است كه عليه مردم و مقدسات آنها، جنايت مرتكب مي شوند.

وي با اشاره به اينكه كشور بحرين همزمان تحت دو اشغالگري قرار گرفته است، اظهار داشت: مشكل اصلي ما اين است كه كشور بحرين تحت دو اشغالگري قرار دارد، يعني از يك سو تحت اشغال سعودي ها است و از سوي ديگر، تحت اشغال آل خليفه قرار دارد كه هيچ گونه مشروعيتي در بين مردم ندارد.

الشايب در عين حال تاكيد كرد: ما با وجود همه اين مسائل و مشكلات همچنان اعلام مي كنيم كه تا زمان برآورده نشدن مطالبات بر حق خود از پاي نخواهيم نشست و به اعتراضات ادامه خواهيم داد.

وي با تاكيد بر ضرورت خروج نيروهاي اشغالگر سعودي از بحرين، برگزاري همه پرسي براي تعيين سرنوشت و تشكيل شوراي انتقالي براي انتقال قدرت در بحرين را خواستار شد و از امت اسلامي خواست تا عليه حاكمان ديكتاتور در بحرين و عربستان بپاخيزند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3972&tab=rooz