نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تورم با حذف چهار صفر قابل کنترل است


تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

عباسعلی نورا نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبكه خبری صداقت گفت: با حذف چهار صفر موافقیم تا بتوانیم با پول های معتبر دنیا ارتباط برقرار کنیم؛ اما از لحاظ روحی روانی وقتی اعداد بزرگ می شوند تورم اثر مخرب و منفی روی مردم دارد و در تمام اقتصاد دنیا نیز گفته می شود تاثیر روحی و روانی بر اقتصاد بیشتر از تاثیرات واقعی اقتصاد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: تا به حال 70 کشور در جهان صفر های پول خود را حذف کرده اند که در این میان تنها کشور کره به علت مدیریت نادرست با مشکل مواجه و یکی از مدیران راس امور خود را برکنار کرد اما در کل با تاثیرات متفاوت تجربه موفقی است.

نورا به مزیت های حذف صفر اشاره کرد و افزود: حذف صفر در کشور حدود 10 مزیت از جمله سادگی در مبادلات،حمل اسکناس،ناچیز بودن حجم فیزیکی ، مزیت امنیتی،صرفه جویی در نشر اسکناس و جلو گیری از جعل اسکناس و... به همراه دارد.

وی ادامه داد: تورم تنها در خورده فروشی ها اتفاق خواهد افتاد و در بحث کلان و واردات هیچ تورمی پیش نخواهیم داشت؛ ارزش پول هم از بین نخواهد رفت و تنها چالشی پیش خواهد آمد که آن هم با هماهنگی ارگان ها در بخش تولید حل خواهد شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3965&tab=rooz