نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
سفير اسرائيل در پي افزايش اعتراض ها خاك مصر را ترك كرد


تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

در پي افزايش اعتراضات مردمي در مصر، سفير رژيم صهيونيستي مجبور به ترك خاك اين كشور و بازگشت به تل آويو شد.
به گزارش خبرگزاريها، در شرايطي كه رژيم صهيونيستي، تحركات ديپلماتيك مصر به ويژه احتمال سفر «نبيل العربي» وزير امور خارجه اين كشور به نوار غزه را زير نظر دارد، «اسحاق ليواتون» سفير اسرائيل، روز يكشنبه قاهره را به مقصد تل آويو ترك كرد.
روزنامه «شرق الاوسط» چاپ لندن روز سه شنبه نوشت: پيش از اين سفارتخانه اسرائيل در شهر «جيزه» و كنسولگري آن در اسكندريه شاهد برگزاري تظاهرات مردم مصر و درخواست براي خروج سفير اسرائيل و قطع روابط ديپلماتيك با اين رژيم به علت ادامه جنايتهاي آن در حق ملت فلسطين بود.
اين در حالي است كه «عبدالله الاشعل» معاون وزير سابق امور خارجه مصر و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري، سخنان العربي را نشانه استقلال مصر در سياست خارجي و پيام مهمي براي رژيم صهيونيستي دانست و افزود: اسرائيل بايد به فكر صلح واقعي باشد و منطق جنگ و نژادپرستي را كنار بگذارد.
در همين حال دولت مصر روز دوشنبه گذرگاه مرزي «العوجه» در صحراي سينا با رژيم صهيونيستي را بسته اعلام كرد.
از سوي ديگر، «ابوالعز الحريري» عضو جنبش ملي تغيير در گفت وگو با شبكه خبري «العالم»، از زمينه سازي مصر براي درخواست از سازمان ملل براي به جريان انداختن دوباره يكي از قطعنامه هاي لغو شده كه صهيونيسم را معادل نژادپرستي مي داند، خبر داد.
وي متذكر شد: ملت مصر وارد مرحله جديدي شده است و مقاومت در برابر دشمن صهيونيست را آغاز كرده و موفق شده كه عادي سازي روابط با دشمن را متوقف كند.
وي يادآور شد: ديوان عالي اداري مصر، دستور توقف صدور گاز به اسرائيل و خودداري از صادرات آن با قيمت پايين را صادر كرده است، چرا كه مجموع اختلاف قيمت آن با قيمت جهاني به10 ميليارد دلار در سال مي رسد و اين امتياز قبلا از سوي حسني مبارك به صهيونيست ها داده شده است.

کیهان

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3955&tab=rooz