نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دکتر!!
محمدکاظم روحانی نژاد


سلام . واقعا که هر چیزی موسمی دارد  ازجمله گیر دادن به مدرک تحصیلی "دکتری"  که موسمش  همین الان است . حالا چقدر مگر ارزش دارد که وقت مجلس و مقامات خدمتگزار  با مدرک و بی مدرک  ، رسانه ها و مردم گرفته شود تا این موضوع به سرانجامی برسد . آن هم " دکتری " که فوق فوقش در نوشتن حکم مدیریت اشتباه املایی یا انشایی مرتکب می شود و یا در انتخاب مدیران اندکی " منحرف " است  و درنهایت اگر خوب نیست  آدم به دکتر دیگری که بدون کیف "سامسونیت " یک دنیا طرح و برنامه متنوع تر در سینه دارد مراجعه می کند  .

اگر اصل خدمت به خلق خداست ،گفتن آقای دکتر با نگفتنش چقدر توفیر دارد . من پیشنهاد می کنم برای اینکه کسی به مدرک "دکترای "دیگری گیر ندهد، طرف  " آمپول زنی " یاد بگیرد ولو تزریق به شکل ایستاده و از روی پیژامه !! تا حداقل ، دروغش  راست باشد .. ما که در محله قدیم خودمان یک "شمسی خانم " داشتیم که سواد خواندن ونوشتن هم نداشت اما همه او را " خانم دکتر" صدا می کردند ، اتفاقا شیوه منحصر بفردی هم در تزریق داشت با هیکلی چاق و گرد و نزدیک صد کیلو وزن ، برعکس روی پشت بیمار می نشست شلوار را کمی پایین می داد تا هنگام  " سوز " و احیانا " درد " مشکلی برای خودش پیش نیاید .

یک "اوستا رجب " هم داشتیم که  با ساده ترین روش " انبری " دندان خراب و سالم را با هم می کشید تا از همسایگی یکسان سهم برده باشند ، روی شیشه مطبش با " ٍگل رنگی " نوشته بود "دکتر رجب دندانکش "  که اتفاقا سابقه مبارزه سیاسی !! هم داشت ، دندان سالم یکی از " ساواکی ها " که آن روز مردم او را به عنوان "پلیس مخفی" می شناختند به جای دندان " کرم خورده" کشید  و جناب مامور هم چند بار او را به " شهربانی" کشاند  !! آخر سر هم هنگام اصلاح شاخه های درخت  بادام، شاخه ای را که روی آن ایستاده بود " اره " کرد  و با مخ به زمین آمد و نفس فراموش ساخت !  خدا رحمتشان کند اگر بودند الان عده ای  به مدارکشان گیر می دادند.

http://ghalame-khaterat.persianblog.ir

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=395&tab=weblog