نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
پاسخ‌هاي فرهنگي وزير اقتصاد به خبرنگاران آمريكايي


تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

به گزارش اختصاصي خبرنگار خبرگزاري فارس از نيويورك، سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در راس هياتي به همراه محمدرضا فرزين معاون خود و سخنگوي طرح تحول اقتصادي در يك نشست خبري در نيويورك كه بعد از اجلاس بهاره بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول در واشنگتن برگزار شد، به پرسش‌هاي متعدد خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي پاسخ داد.در اين نشست محمد يك خبرنگار از وزير اقتصاد پرسيد: قرن‌هاست بين شيعه و سني تناقض وجود دارد، ايراني‌ها همين الان چكار مي‌كنند كه شيعه و سني را به هم نزديك كنند و اين تناقض‌ها را كاهش دهند، آمريكا و برخي كشورها دانسته به اين مشكلات دامن مي‌زنند. راهكار شما در اين باره چيست؟
حسيني در ادامه پاسخ به اين خبرنگار گفت: در خصوص مسئله شيعه و سني فكر مي‌كنم خود ايران به عنوان يك نمونه روشن از كشوري است كه شيعه و سني در آن از صدها سال قبل برادرانه زندگي مي‌كنند و اين قدر اشتراكات شيعه و سني زياد است كه بايد روي آن اشتراكات تأكيد شود، به ويژه بعد از 1500 سال برخي حتي تحمل قرآن را ندارند و عقده خودشان را در قبال اسلام را با آتش زدن قرآن خالي مي‌كنند.
ما در تاريخ فقط افرادي مثل اسكندر را سراغ داريم كه كتابها را آتش مي‌زدند. در واقع كوچكي خود را با از بين بردن مكتوبات علمي اثبات كردند. اسلام بزرگ است و به دنبال صلح در جهان است، شيعه و سني هم برادرند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3906&tab=rooz