نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
واهمه رژيم صهيونيستي از برقراري روابط ايران و مصر


تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

راديو رژيم صهيونيستي طي گزارشي مداخله جويانه نسبت به از سرگيري روابط تهران و قاهره و مذاكرات جدي مسئولان آنان در اين زمينه هشدار داد.
در اين گزارش كه از سوي متي زوهار، از تحليلگران امور عربي و با عنوان «آيا مصر و ايران به زودي روابط شان را از سر خواهند گرفت؟» آمده است: تهران اهميت زيادي براي از سرگيري كامل روابطش با مصر با توجه به جايگاه مصر به عنوان يك كشور بزرگ عربي و تأثير آن در عرصه كشورهاي عربي قايل است.
در ادامه اين گزارش آمده است: ايران اميدوار است كه برقراري كامل روابط با مصر به كاهش بحران موجود در روابطش با برخي از كشورهاي عربي و در راس آن كشورهاي حوزه خليج (فارس) بينجامد.
به گزارش شبكه خبري العالم، راديو رژيم صهيونيستي در ادامه نسبت به اقدام مسئولان عالي رتبه مصر و ايران به بحث جدي براي از سرگيري روابط ميان دو كشور بعد از جزر و مدي كه سال ها در روابط دو كشور حاكم بود، هشدار داد.
اين گزارش در ادامه با اشاره به علت قطع روابط تهران- قاهره بيان كرد: روابط دو كشور در جريان حكومت حسني مبارك- رئيس جمهور پيشين مصر- دچار بحران شده بود اما بعد از سقوط نظام مبارك در انقلاب 25 ژانويه دو كشور به از سرگيري روابط ديپلماتيك اقدام كردند و نبيل العربي- وزير امور خارجه جديد مصر- بر آمادگي كشورش به باز كردن صفحه جديدي در روابط با تمامي كشورهاي جهان از جمله ايران تأكيد كرد و همتاي ايراني اش نيز با استقبال از اعلام اين مسئله «العربي» را براي بررسي راه هاي توسعه روابط به تهران دعوت كرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3896&tab=rooz