نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کسری بودجه دولت آمریکا و کمک 205 میلیون دلاری به اسرائیل


تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، کنگره آمریکا دست به تصویب یک بودجه 205 میلیون دلاری برای توسعه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به "گنبد آهنین" زد.
هدف از این اقدام کنگره آمریکا که با استقبال ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز مواجه شده است، ارتقای توان دفاع موشکی این رژیم در برابر شلیک موشک از نوار غزه ارزیابی شده است.
صهیونیست‌ها مدعی هستند که در جریان درگیری‌های اخیر با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، توانسته‌اند سه فروند از موشک‌های گراد شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کنند، با این حال با توجه به کوچک بودن این موشک‌ها، پذیرش این ادعا چندان ساده نیست؛ چرا که رهگیری موشک‌های کوچک کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود.
برخی کارشناسان معتقدند که اگر این سیستم توانسته بود موفق عمل کند، دیگر نیازی به تصویب بودجه کمکی از سوی ایالات متحده برای توسعه آن نبود. اما نکته جالب‌تر، این است که در شرایطی که برخی از ایالت‌های آمریکا با کسری بودجه مواجه‌اند، کنگره آمریکا دست به چنین خاصه‌خرجی‌ها می‌زند! احتمالا این مبلغ برای ایالت‌هایی چون ویسکانسین، می‌توانست بسیار موثر واقع شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3885&tab=rooz