نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
وزیر اقتصاد در نشست بانک جهانی: جهاد اقتصادی به معنی مبارزه با فقر، بیکاری و تحریم اقتصادی است


تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

به گزارش شبکه ایران به نقل از واحد مرکزی خبر "شمس‎الدین حسینی" که برای شرکت در نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین‎المللی پول در واشنگتن به سر می‎برد ، در نشستی با حضور خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی افزود: هدفمندی یارانه‌ها، اقدام بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی ایران است که با موفقیت و همدلی دولت و مردم آغاز شده است.

وی کاهش مصرف انرژی به‎ویژه بنزین را از نمونه‎های این اصلاح ساختار اقتصادی کشور خواند و گفت پیش از هدفمندی یارانه‎ها، بیشترین یارانه در بخش انرژی پرداخت می‏شد و ایران توانست در همان شرایط تحریم، طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه‏ها را اجرا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به رشد 86 درصدی شاخص کل بورس تهران اشاره کرد و گفت با وجود بحران‎های موجود در جهان، ارزش بورس تهران به میزان 70 درصد رشد داشته است.

حسینی افزایش 24 درصدی صادرات غیرنفتی و رشد 16.4 درصدی واردات در سال گذشته را نتیجه مبادلات نفتی و غیرنفتی ایران با 190 کشور دانست و گفت: حجم ترازیت کالا نیز بیش از 40 درصد رشد داشته است و بیش از 80 کشور دنیا، از ایران به عنوان مسیر مناسب ترانزیت استفاده می‎کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به ذخیره ارزی یکصد میلیارد دلاری و بدهی خارجی بیست میلیارد دلاری کشورمان اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران به لحاظ تجاری برای شرکای خود، جذابیت بی‎نظیری دارد.

وی یادآور شد: ایران با وجود تحریم‎ها و فشارها ، در یک سال گذشته از رشد و پیشرفت چشمگیری در زمینه‎های مختلف اقتصادی برخوردار بوده است.

موضوعاتی مانند تحریم‏های یک جانبه آمریکا بر ضد ایران، تاثیر یارانه‎ها بر قیمت انرژی ، مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها و تحولات اخیر منطقه و کشورهای عربی، از جمله محورهای سئوالات خبرنگاران رسانه‏های آمریکایی از وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران بود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3883&tab=rooz