نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
وال استريت ژورنال: تلاش آمريكا براي قطع روابط تجاري ايران و آلمان ناكام ماند


تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

يك روزنامه آمريكايي درخصوص تلاش هاي بين المللي براي منزوي كردن ايران تاكيد كرد كه آلمان خواسته هاي آمريكا براي بستن بانك ايران در هامبورگ را ناديده مي گيرد و حاضر به قطع روابط تجاري با ايران نيست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال»، عليرغم فشارهاي بين المللي به ويژه آمريكا، آلمان حاضر نيست فعاليت هاي بانك ايران در هامبورگ را تعطيل كند.
براساس اين گزارش، مقامات آمريكا و اتحاديه اروپا در ماههاي اخير فشارها به آلمان را افزايش داده اند تا بانك تجاري ايران و اروپا موسوم به «AG» را تعطيل كند و در 2 فوريه سال جاري ميلادي 11 سناتور آمريكايي به «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان نامه اي نوشتند و از دولت آلمان خواستند تا هر چه سريعتر چنين اقدامي را انجام دهد.
آمريكا اعلام كرده است كه بانك آلماني «EIH» نيز نبايد با ايران همكاري داشته باشد اما آلمان تاكيد كرده است كه هيچ فعاليت غيرقانوني انجام نمي گيرد و ايران و آلمان فعاليت تجاري كاملا قانوني انجام مي دهند.
بانك آلماني EIH در بيانيه اي اعلام كرد كه فعاليت هايش كاملا قانوني است و تحت ليسانس آلمان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
مقامات آلماني اعلام كرده اند كه يكي از دلايل مهمي كه حاضر نيستند بانك EIH را سركوب كنند اين است كه بانك مذكور نقش مهمي را در تجارت لژيون هاي شركت هاي متوسط كشور آلمان با ايران ايفا مي كنند و چنين شركت هايي نقش مهمي در ايجاد اشتغال و اقتصاد آلمان دارند.
در ديگر خبرها نيز آمده است كه بانك مرزي هند در ماه دسامبر سال گذشته ميلادي تحت فشارهاي بين المللي در جهت منزوي كردن ايران، مكانيسم قديمي براي پرداخت پول نفت ايران از طريق اين بانك را لغو كرد.
هفته گذشته در خبرها اعلام شد كه هند در تلاش است تا بدهي ايران را از طريق بانك «EIH» هامبورگ آلمان كه وظيفه آن رسيدگي به تجارت بين المللي با شركت هاي ايراني است، پرداخت كند.
درست چند روز پس از انتشار اين خبر، آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي هم پيمان با آمريكا، تمامي تلاش خود را به كار گرفتند تا آلمان را از رابطه تجاري با ايران منع كنند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3849&tab=rooz