نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
بصیر به معنای حقیقی کلمه
یک استکان چای داغ


علامه مصباح ، 18 مرداد 1389 :

* كساني كه بي‌شرمانه جاي اسلام را با ايران عوض مي‌كنند ، خودي نيستند ، زيرا اگر پيرو خط امام بودند ، بايد مي‌ديدند كدام سخنراني امام است كه در آن ده ها بار از اسلام دم زده نشده باشد.
* ايران در زمان رژيم پهلوي هم بود ، آنها طرفدار « ناسيوناليسم » و « ملي‌گرايي مثبت » بودند ؛ حالا ما بايد همان شعارها را زنده كنيم ؟! پس اسلام و انقلاب چه شد ؟!
* آنچه امروزه به ما عزت بخشيده ، اسلام است و اگر از كسي حمايت مي‌كنيم به خاطر اين است كه حامي اسلام و تابع رهبر است كه خود رهبر نيز نائب امام زمان (عج) است وگرنه اگر از خط اسلام و رهبري انحرافي پيدا كرد براي ما ارزشي ندارد.
* هركس از اسلام حمايت کند از او حمايت مي‌‌کنيم ولي اگر منحرف شد بار اول تذكر داده و نصيحت مي‌کنيم و در صورتي كه ترتيب اثر ندهند با آنها به گونه ديگري رفتار خواهد شد.

علامه مصباح ، 6 دی 1389 :

* اگر ديروز فردي در دولت اسلامي در دوره ی امام (ره) موقعيتي داشت و بعد خيانت كرد ، امروز هم ممكن است كساني وارد دولت اسلامي شده و مورد توجه ديگران نيز قرار بگيرند ، اما روزي خيانتي بزرگ تر از خيانت آن روز نسبت به انقلاب انجام دهند.
* مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند. همان گونه كه پس از 30 سال هنوز جريان شهادت شهيد رجايي كاملا واضح نيست و حتي افرادي مانند مرحوم لاجوردي كه از ياران نزديك حضرت امام (ره) و از افراد باتقوا در گفتار و كردار بود ، معتقد بود كه اين کار توسط يكي از اعضاي همان دولت صورت گرفته است كه هنوز هم زنده است.

امام خامنه ای و عمار امام خامنه ای : علامه مصباح یزدی

علامه مصباح ، 9 دی 1389 :

* هيچ تضميني نيست كه اين فتنه [ فتنه ی سبز ] ، آخرين فتنه باشد و چه بسا فتنه ی ديگري خطرناك تر از فتنه ی اخير پديد آيد ... فتنه ی اخير به خاطر ضعف فكري در حوزه ی دين به ويژه مسأله ی ولايت فقيه بود ... در حال حاضر نيز در اين زمينه ضعف هايي وجود دارد كه مشخص مي‌كند كه اگر فتنه ی ديگري نيز پيش آيد در همين راستاست ، بنابر اين وظيفه است که به کساني رأي دهيم و براي تصدي مسئوليت ها به کار گماريم كه از لحاظ فكري كامل باشند.

امام خامنه ای ، 20 بهمن 1389 :

* بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را - حالا به اين تعبير بگوييم- خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين « وزانت علمي » و « عمق علمي » و « احاطه » و « وسعت » و با اين « آگاهي » و « بينش » و « صفا ». اين سه جهت در ايشان جمع است ؛ هم « علم » ، هم « بصيرت به معناي حقيقي کلمه » و هم « صفا ». اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌ا... وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند.
فایل صوتی سخنان امام خامنه ای در اینجــا موجود است.

http://chaei.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=383&tab=weblog