نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تظاهرات در 3 شهر عربستان


تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

صدها معلم و فارغ التحصيل بيكار در رياض و جده تجمع اعتراض آميز برگزار كردند و از مسئولان آموزش و پرورش عربستان خواستند به مشكلات آنان رسيدگي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روزنامه لبناني السفير، صدها معلم و فارغ التحصيل بيكار روز گذشته در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در رياض و همچنين در جده تجمع كردند، و خواستار افزايش حقوق خود و تهيه شغل مناسب شدند.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه چندين سال است كه بيكار شده اند و از مراكز آموزشي كه در آن مشغول شده اند حقوقي دريافت نكرده اند.
معترضين همچنين اظهار داشتند كه مشكلات اقتصادي آنها بغرنج شده است و از عهده مخارج زندگي برنمي آيند.
از سوي ديگر، مردم شهر قطيف در عربستان سعودي حضور ارتش عربستان در بحرين را نوعي اشغالگري به حساب آوردند و به شدت با آن مخالفت كردند.
مردم شهر قطيف براي اعلام همبستگي با مردم بحرين و محكوم كردن اقدامات سركوبگرانه مقامات حاكم منامه بر عليه معترضان تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه حكومت آل خليفه، دخالت ارتش عربستان سعودي در بحرين و كشتن افراد بي گناه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان پرچم هاي بحرين را در دست داشتند و پارچه هايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «اشغالگري مستقيم محكوم است»، «دخالت در بحرين كافي است»، «جنايت در بحرين بايد متوقف شود».

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3829&tab=rooz