نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ديدار نخست وزير كنيا با رئيس جمهور


تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

رئيس جمهور زمينه همكاري هاي ايران و كنيا را گسترده و متنوع دانست و گفت: دو كشور بخصوص در شرايط كنوني تحولات جهاني به دنبال گسترش روزافزون همكاري هاي همه جانبه به نفع دو ملت و كشورهاي مستقل هستند.
به گزارش کیهان، دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار رايلا اودينگا نخست وزير كنيا، مناسبات ايران و كنيا را برادرانه و داراي ماهيت فرهنگي دانست و اظهار كرد: ايران و كنيا در جبهه مشتركي قرار دارند و فرهنگ و ديدگاه مشترك، دو ملت ايران و كنيا را به هم پيوند زده است .
وي با اشاره به اين كه ايران و كنيا ظرفيت ها و استعدادهاي فراواني براي ارتقاي سطح مناسبات دوجانبه و منطقه اي دارند، گفت: ايران و كنيا با فعال كردن ظرفيت هاي همكاري خود در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي مي توانند گام هاي مؤثري در تحكيم هرچه بيشتر مناسبات دوجانبه بردارند.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به اهميت زيرساخت هاي بانكي و گمركي در گسترش همكاري هاي صنعتي و تجاري بين دو كشور، بر ضرورت توجه به اين زيرساخت ها تأكيد كرد.
احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: كنيا از مراكز اصلي جنبش هاي استقلال خواهي در آفريقا محسوب مي شود و به اين خاطر در انديشه و فرهنگ ملت ايران از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
رايلا اودينگا نخست وزير كنيا نيز در اين ديدار مذاكرات خود با معاون اول رييس جمهور را سازنده و مفيد دانست و گفت: كنيا به عنوان مركز تجاري در شرق آفريقا تقويت مناسبات خود با ايران را در همه زمينه ها مورد توجه جدي قرار داده و در اين زمينه توافقات خوبي در دستور كار دو كشور قرار گرفته است.
وي همچنين از اراده كشورش براي تقويت هرچه بيشتر مناسبات سياسي و بين المللي با ايران خبر داد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3502&tab=rooz