نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
موافقت قاليباف با استعفاي محسن هاشمي از مديريت مترو


تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «تهران سما»، محسن هاشمي در نامه‌اي به محمدباقر قاليباف شهردار تهران، استعفاي خود را از سمت مديرعاملي مترو تهران اعلام كرد .

دربخشي از نامه استعفاي محسن هاشمي خطاب به شهردار تهران آمده است: عطف به استعفاهاي مكرر گذشته و پيرو مصوبه اخير در مورد ابقاي اين جانب براي يك دوره جديد، ضمن قدرداني از عنايات و اطمينان مجدد آن بزرگواران، همان گونه كه مستحضر هستند، 17 سالي است كه به عنوان عضو، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مترو تهران انجام وظيفه مي‌كنم.

خوشبختانه با حمايت اعضاي مجمع، هيئت مديره و همكاري و تلاش كارگران، كاركنان، مشاوران، پيمانكاران و صنعتگران موفق به راه‌اندازي حدود 125 كيلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ايستگاه شده‌ايم. اخيرا هم انجام 3 ميليارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتيم. در طول اين سال ها هم سيستم حمل و نقل ريلي تهران توانست كارايي خود را نشان داده و مورد استقبال همشهريان قرار گيرد.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: هم اكنون نيز 15 كيلومتر از تونل و ايستگاه هاي مترو آماده ريل گذاري و نصب تجهيزات بوده و در صورت حمايت، راه‌اندازي حدود 15 كيلومتر مترو در سال به راحتي امكانپذير خواهد بود و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتيك به بيش از 20 كيلومتر در سال خواهد رسيد.

در ادامه اين نامه آمده است: متاسفانه علي رغم حمايت مجلس شوراي اسلامي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران براي تامين نقدينگي از طرق مختلف از جمله بودجه سالانه، فاينانس بين‌المللي، حساب ذخيره ارزي و اوراق مشاركت، به دلايل مختلف از جمله تحريم خارجي و مشكلات داخلي امكان استفاده از اعتبارات قانوني فراهم نمي‌شود و با وجود درآمد ارزي در سال هاي اخير، برنامه هاي مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همكاري دولت دچار تاخير در تجهيز مي‌شود .

وي در اين نامه با اشاره به مشكلات نقدينگي براي خدمت رساني به مردم آورده است: متاسفانه هم اكنون به دليل كمبود و تجهيز ناقص واگن از نصف ظرفيت خطوط استفاده مي‌شود‌، اين در حالي است كه واگن‌ها و تجهيزات آن در گمرك در حال خاك خوردن هستند.

در اين نامه تاكيد شده است‌: اكنون مردمي كه خدمت رساني عزت مدارانه به آن ها آرزوي نظام اسلامي و بالاترين عبادت براي مسئولان است و زنان، كودكان و سالخوردگان كه از آلودگي هوا و ترافيك به ايستگاه هاي مترو پناه آورده‌اند از فشار و ازدحام كه ناشي از كم لطفي مسئولان دولتي در تامين خواسته‌هاي قانوني مترو است، رنج مي‌برند و تمام پيگيري ها از وزارت كشور، ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت، شوراي اسلامي شهر، مجلس و دولت به نتيجه مناسبي كه در شان پروژه حياتي چون مترو باشد نرسيده است.( گزارش دقيق تر مشكلات و پيگيري ها به پيوست اين نامه تقديم مي شود)

هاشمي در اين نامه با عرض پوزش با بيان اينكه قطعاً قبول مسئوليت مجدد در اين وضعيت به نفع توسعه و بهره برداري از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اينكه برخي مشكلات به وجود آمده و عدم حمايت ها از مترو ممكن است به دليل حضور وي در مديريت اين شركت باشد آورده است: براي اين كه بيشتر از اين مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگيرند، علي رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جنابعالي و همكارانم خواهشمند است موافقت فرماييد فرد ديگري كه امكان ايجاد هماهنگي بيشتر خواهد داشت در راس مديريت اين شركت قرار گيرد . بديهي است اينجانب از ادامه هرگونه همكاري با شهرداري و شركت مترو دريغ نخواهم كرد.

شهردار تهران با استعفاي هاشمي موافقت كرده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3439&tab=rooz