نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ابلاغ ضوابط استفاده مواد آتش زا از سوی وزارت کشور


تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

استاندار تهران با تاكيد بر اين كه استفاده از مواد ناريه بايد ضابطه و استاندارد داشته باشد گفت: اين ضابطه و استانداردها از سوي وزارت كشور و سازمان هاي مربوط تدوين و ابلاغ شده است.

'مرتضي تمدن' در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ضوابط در آينده اي نزديك از طريق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده مي شود.

وي گفت: گام بعدي در اين زمينه آموزش ضابطه و استانداردهاست و انجام آن مستلزم برگزاري نشست ها و دوره هاي آموزشي و توجيهي است.

رييس شوراي تامين استان تهران تصريح كرد: اگر از مواد ناريه به طور صحيح استفاده نشود، علاوه بر از دست دادن سرمايه هاي مادي و معنوي، خطرات جاني فراواني بروز پيدا مي كند.

وي گفت:‌ امروز مواد ناريه در مراحل مختلف اجراي پروژه هاي عمراني و صنعتي كاربرد دارد و يكي از موارد استفاده آن در مناسبت ها و برخي جشن ها و سرگرمي هاست.

استاندار تهران افزود: ‌آموزش استفاده صحيح از مواد ناريه در حوزه هاي مختلف وجود دارد كه يكي از اين حوزه ها به استفاده آنها در مناسبت ها و جشن ها و سرگرمي ها مربوط مي شود.

تمدن تصريح كرد: جان و مال افراد بسياري با استفاده بدون جهت و ناصحيح از مواد ناريه غيراستاندارد، غيرمجاز و وارداتي كه به صورت قاچاق وارد و به طور غيرمجاز توزيع شده است، به خطر مي افتد و خانواده هاي زيادي داغدار مي شوند.

استاندار تهران گفت: معلوليت و نقص عضو يكي از مهم ترين آسيب هاي استفاده از مواد آتش زاي غيراستاندارد و غيرمجاز است.

وي افزود:‌ كساني كه مواد ناريه غيراستاندارد را به صورت قاچاق و غيرقانوني وارد و در انبارها نگهداري كرده و گاهي با نشان جعلي روانه بازار مي كنند، به وجدان خود مراجعه كنند كه چگونه جان انسان ها را به خطر مي اندازند و خانواده هايي را داغدار و افرادي را دچار نقص عضو و معلوليت هميشگي مي كنند.

تمدن تاكيد كرد: با كساني كه مواد ناريه را غيرقانوني و غيرمجاز وارد بازار كنند به طور قاطع و با جديت برخورد مي شود و بايد ريشه اين معضل را پيدا كرد و از بين برد.

وي مردم را به استفاده نكردن از مواد ناريه غيرمجاز توصيه و خاطرنشان كرد: اگر از اين گونه مواد و لوازم آتش زا استفاده نشود، تاجران و سوداگران به توليد و توزيع اين مواد رو نمي آورند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3435&tab=rooz