نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اعلام حمايت مراجع تقليد، مسئولان، ائمه جمعه، نمايندگان مجلس و اقشار مختلف مردم به دنبال سخنان فرمانده ناجا در برخورد با هنجارشکنان



به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشري و به ويژه جوامع اسلامي مطرح است. بانوان به عنوان نيمي از جامعه اسلامي که در دامان خود انسان هاي پاک و برجسته مي پرورانند، داراي حرمت و احترام ويژه اي هستند. با اندکي تدبر در آيات قرآن کريم، فلسفه حجاب را به گونه اي صريح مي بينيم و مي يابيم که احترام و حرمت زن فلسفه حقيقي و يکي از فلسفه هاي حجاب است درواقع حجاب و عفاف تامين کننده امنيت است؛ حراست از امنيت و شان زن مسلمان ايراني نيز از وظايف خطير نيروي انتظامي است و زنان ما بايد در هر نقطه از ايران با احساس آرامش و امنيت قدم بردارند.

سردار «حسين اشتري» در حاشيه همايش فصلي روسا و فرماندهان پليس راهور در 19 آبان در جمع خبرنگاران بر برخورد قاطع با مزاحمين نواميس و افرادي که کشف حجاب مي کنند، تاکيد کرد.

فرمانده نيروي انتظامي کشورمان از ماموران پليس به خصوص پليس راهور در شهر و جاده ها خواست که رسيدگي به موضوع رعايت شئونات اسلامي و هنجارهاي اسلامي را در اولويت کاري خود قرار دهند چراکه احترام به ارزش هاي انقلابي از اولويت ها است.

سردار اشتري تصريح کرد: آلودگي صوتي، دور دور کردن و مزاحمت براي مردم و عدم رعايت پوشش اسلامي و کشف حجاب از جمله مواردي است که طبق قانون با آن برخورد مي‌شود.

وي همچنين بر رعايت ادب و مهرباني با هنجارشکنان و افرادي که شئونات اسلامي را رعايت نمي کنند از سوي ماموران، تاکيد کرد.

براساس اين گزارش، با انتشار اين اخبار و با اعلام صريح فرمانده ناجا مبني بر برخورد با هنجارشکنان، عده اي از مراجع تقليد، ائمه جماعات، نمايندگان ولي فقيه در استان ها و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مردم طي سخناني حمايت قاطع و کامل خود را از سخنان فرمانده نيروي انتظامي در خصوص حفظ شئونات اسلامي اعلام کردند که برخي از نقطه نظرات و نيز انعکاس نظر مسئولان در سايت ها و خبرگزاري ها را مشاهده مي کنيد.
 

 
 

خبرگزاري ايسنا - 2 آذر 1394- 15:54

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني:

مسئله امر به معروف بايد احيا شود/از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني با بيان اين‌که «مسئله امر به معروف بايد احيا شود» گفت: همه بايد به نحو احسن نسبت به برنامه‌هاي ديني، قرآني و اسلامي اهتمام داشته باشند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه قم اين مرجع تقليد در ديدار فرمانده انتظامي استان قم بر توجه ويژه اصناف در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: همه بايد مراقب باشند، مسئله حجاب که به اخلاقيات ما مربوط است مواظبت شود تا نواقص از بين برود و نباشد.

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني با بيان اين‌که «کار پليس بسيار مهم و مقدس است» گفت: قدر شغلتان را بدانيد ثواب آن نزد خداوند خيلي زياد است، حفظ امنيت مردم که بر عهده پليس است کاري است که انبياء به آن توجه دارند و اگر نباشد دين حفظ نمي‌شود.

اين مرجع تقليد سپس با تاکيد بر اين‌که «پليس در مسئله امر به معروف و نهي از منکر اگر لازم شد از قوه قهريه استفاده کند» گفت: بايد از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.

 

خدمت پليس در حوزه"عفاف و حجاب"، محبت به همه ملت است

حضرت آيت الله العظمي"علوي گرگاني"از مراجع معظم تقليد در ديدار فرمانده انتظامي استان قم گفت:خدمت پليس نسبت به جامعه درباره عفاف و حجاب خدمت به همه ملت است و اين تامين کننده امنيت، عزت و شرافت خانواده هاست.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،معظم له در اين ديدار طي سخناني با بيان اينکه در قرآن کريم به مسئله تذکر تاکيد شده است، افزود:خداوند در قرآن مي فرمايد اين تذکري که علماء مي گويند فرقش با تعلم اين است که در تعلم پرده جهل کنار زده مي شود و انسان مطلبي را که نداند به دست مي آورد و به آن علم پيدا مي کند.

وي اضافه کرد:انسان مرکز نسيان است در آياتي داريم که اگر کسي متذکر شده و طرف مقابل آگاه شود مشخص است که تذکرش فايده داشته است و خداوند در قرآن مي فرمايد هرگاه فراموش کردي يادآور کن حتي درباره "انشاءالله"مي گويد اگر مطلبي را گفتيد يادتان رفت انشاء الله بگوييد و اين انشاء الله کلمه خاص خداست هيچ کاري نگوييد ما فردا انجام مي دهيم مگر اينکه حتماً اولش بگوييد انشاء الله.

حضرت آيت الله العظمي علوي گرگاني افزود:امام صادق(ع)مي فرمايند اگر حرفي زديد و يادتان رفت و انشاء الله نگفتيد بعد سخنراني يادتان آمد بگوييد خدا قبول مي کند.

معظم له سپس با تاکيد بر اينکه يکي از مطالبي که تذکرش واجب است مسئله عفاف و حجاب است، افزود: نفس بشر مي خواهد هميشه آزاد باشد و اگر جامعه يک لحظه رها شود به باد مي رود و انسان زيان مي بيند.

وي با بيان اينکه دشمنان از راه عفاف و حجاب مي خواهند بر ما غالب شوند، تصريح کرد:نمونه آن اندلس بود که مسلمانان چقدر ضربه خوردند.

اين مرجع معظم تقليد گفت:بي عفتي يکي از عوامل مهم دشمن است که اگر بخواهد يک کشور و جمعيتي را به هم بريزد از همين راه است و زن ها را بي حجاب مي کند و نبايد فريضه امر به معروف و نهي از منکر کاهش يابد.

وي افزود:نتيجه اينکه هر کسي فريضه امر به معروف و نهي از منکر را کوچک بشمارد زياد شدن ظلم، تجاوز و بي عفتي است و امنيت از بين مي رود.

حضرت آيت الله علوي گرگاني گفت:خدمت و محبت پليس نسبت به جامعه درباره عفاف و حجاب خدمت به همه ملت است و اين يعني تامين امنيت و آبروي، عزت و شرافت براي خانواده هاست.

اين مرجع معظم تقليد با بيان اينکه بي عفتي مانند روزنه يک کشتي است همه غرق مي شوند، تصريح کرد:بايستي جلو بي عفتي گرفته شود تا همه با امنيت کامل به سعادت برساند.

دشمنان به دنبال حريم شکني و حرمت شکني هستند

فرمانده انتظامي استان قم نيز در ابتداي اين ديدار در سخناني با بيان اينکه کار پليس سخت و طاقت فرساست فضاي جامعه را ديني، انقلابي و اسلامي دانست و تاکيد کرد:پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي همه دستگاه ها از جمله پليس بايد آداب، رفتار و عملکردهايش انقلابي، ديني و اسلامي باشد.

وي با اشاره به اينکه انتظارات به حق مردم نيز اين است که پليس رفتار، عملکردها و تصميماتش براساس آموزه ها و منطبق بر دستورات ديني باشد،گفت:همه بايد بر اين مدار حرکت کنند و نمي تواند از آن تخلف داشته باشد و از طرفي دشمنان نظام و انقلاب اين را بر نمي تابند و به اشکال مختلف مسائل و اهدافي را دنبال کرده اما همواره ناکام مي مانند.

سردار مجتبايي با بيان اينکه دشمنان به دنبال حريم شکني و حرمت شکني هستند، افزود:آن ها مي خواهند با تمديد و تکرار رفتارهاي هنجارشکنانه مثل بدحجابي آن را در سطح جامعه نهادينه کنند و ما را به قبل از انقلاب برگردانند ولي پليس الحمدالله هوشيار است.

وي تصريح کرد:"سردار اشتري"فرمانده ناجا نيز در مصاحبه اي اعلام کرد، با کشف حجاب برخورد جدي مي شود.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه پليس در صحنه است و اجازه نمي دهد که برخي از افراد هنجارشکني کنند، تاکيد کرد:پليس محکم و استوار براي دفاع از ارزش ها و حريم هاي ديني و انقلابي به خصوص موضوع حجاب و عفاف در سطح جامعه آماده است.
 

- 25 آبان 1394- 13:43

رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي:

برخورد با جرائم مشهود مانند بدحجابي منافاتي با انجام امور فرهنگي ندارد

آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: ناهنجاري هايي مانند بدحجابي، اخلال در نظم عمومي از جرمهاي مشهود و از وظايف ذاتي ضابطين در برخورد قانوني است و البته بايد براي پيشگيري از آن به کارهاي فرهنگي پرداخت.

لاريجاني اخبار معاصر: آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به تشکيل کنفرانس وين گفت:اين کنفرانس اگر بتواند مانع کمک ها و حمايت ها از گروه هاي تروريستي شود مي تواند موفق شود،اما برخي از کساني که در اين کنفرانس گرد آمده اند قبلا دستشان به خون مردم سوريه آغشته شده و در اين حال پيش شرط هايي نيز درباره آينده مردم سوريه تعيين مي کنند.

حمايت از اقدامات پيشگيرانه نيروي انتظامي

آيت الله آملي لاريجاني در بخش پايان سخنان خود با تشکر از اقدامات نيروي انتظامي در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و تاکيد بر حمايت دستگاه قضايي از اين گونه اقدامات تصريح کرد: ناهنجاري هايي مانند بدحجابي، اخلال در نظم عمومي از جرمهاي مشهود و از وظايف ذاتي ضابطين در برخورد قانوني است و البته بايد براي پيشگيري از آن به کارهاي فرهنگي پرداخت اما برخورد انتظامي و قضايي با اين جرائم مشهود منافاتي با انجام امور فرهنگي ندارد.

 

خبرگزاري فارس- 17/08/94 - 14:34

علي جنتي:

11ميليون حاشيه‌نشين داريم/70 درصد زنان جامعه باحجاب هستند/وضعيت بدحجابي در کشور بدتر شده است

علي جنتي وزير ارشاد گفت: براساس آمار اکنون 10تا 11 ميليون نفر حاشيه نشين در کشورمان داريم؛ بيشترين حاشيه نشيني در خراسان رضوي و مشهد است که آمار خراسان حتي از تهران هم بيشتر است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، علي جنتي در دومين اجلاس ارتقا توانمندي هاي شوراي فرهنگ عمومي استان اظهار داشت: تعريف شوراي فرهنگ عمومي دشوار نيست

بر خلاف فرهنگ که دهها تعريف از آن ميشود، اما شاخص هويت هر جامعه مي‌شود فرهنگ عمومي تجزيه و تحليل مسايل اطراف از وظايف شوراي فرهنگ عمومي است.وي ادامه داد: در هر جامعه اي که وارد مي‌شويد پس از چند روز با مجموعه اي از آداب و رسوم رفتارهاي اجتماعي ملاحظه مي‌کنيد که به آن فرهنگ عمومي مي گويند.

وزير ارشاد افزود: طبيعي است در هر جامعه اي که در حال تحول است، خصوصا در دنياي امروز که انفجار اطلاعات را شاهديم، فرهنگ ها بر يکديگر اثر مي‌گذارند. صاحبنظران و اصحاب فکر بايد تلاش کنند تا فرهنگ خودي و عمومي را که جزو ميراث‌هاي ان کشور محسوب ميشود حفظ و پاسداري کرد.

وزير ارشاد تاکيد کرد جلسات شورا به طور مرتب يا حداقل ماهي يک بار مرتب برگزار شود.

تلاش براي هماهنگي ميان دستگاههاي عضو با دستگاههاي تاثيرگذار، اولويت بخشيدن به طرحهاي اساسي استانها از نکات مهم مدنظر وزير ارشاد بود.

وي به حاشيه نشيني در شهرهاي مختلف اشاره کرد و ريشه آن را در ساير موضوعات دانست و آن مناطق را مرکز نابساماني هاي اجتماعي معرفي کرد و گفت، طبق آمار 10تا 11 ميليون در کشور در حال حاضر حاشيه نشين داريم. بيشترين حاشيه نشيني مربوط به خراسان رضوي و مشهد است که آمار خراسان حتي از تهران هم بيشتر است.

جوانان و تاثير پذيري آنها از شبکه هاي اجنماعي و ماهواره و فضاي مجازي همچنين فروپاشي خانواده و طلاق از موارد متذکر ديگر وزير ارشاد بود که خواستار شد تجربيات و امور مفيد به ديگر مناطق به جهت الگو بسط داده شود تا جوانان از ابتدا زندگي پايدار را شروع کنند.وي فساد اخلاقي و موضوع بحث شناخت معروف و منکر و جاي ان را فرهنگ عمومي دانست و تصريح کرد: بسياري از مواردي که در سطح جامعه ميبينيم منکراتي است که از ان غفلت کرده ايم.

وزير ارشاد با اشاره به وضعيت زنان گفت: بر اساس آمار 70 درصد زنان جامعه ما باحجاب هستند بنابراين اگر خواستيم تغييرات جامعه را بشناسيم بايد وضعيت موجود را احصا کنيم. اگر به اطلاعات و آمار درست دست يابيم تا چيستي و چرايي ان را پيداکنيم.

وي به موضوع مورد اشاره رهبر انقلاب يعني سبک زندگي اشاره و عنوان داشت: اين فرمايش نبايد رها شود بايد از فرهنگ بومي و سنتي پاسداري کرد.

علي جنتي ادامه داد: يکي از موضوعات که از اوايل انقلاب تا به امروز جزو فرهنگ عمومي بوده و حتي قبل از تاسيس شوراي فرهنگ عمومي بوده موضوع عفاف و حجاب است که البته بايد اين دو را از هم تفکيک کرد اين دو مترادف هم نيستمد بلکه متفاوتند.وي خاطرنشان کرد: بايد بفهميم وضعيت حجاب در کشور چگونه است، آيا فاجعه اي رخ داده است؟ متاسفانه هيچگاه آمار درستي از اين وضعيت علي رغم پيمايش‌ها و فعاليت‌هاي گذشته و سنجش هاي اجتماعي اماري در دست نيست. آمار مقايسه اي مثلا با ده سال قبل نشان ميدهد وضعيت بدحجابي در کشور بدتر شده است.

سايت خبري نيوز -آبان 1394 ساعت 14:34 -

اظهارنظر خاتمي درباره برخورد با کشف حجاب در خودروها

خطيب نماز جمعه تهران گفت: وظيفه قانوني نيروي انتظامي برخورد با جرايم مشهود است؛ اعلام کرده اند که با خودروهايي که متعرض نواميس مردم مي شوند و يا در داخل خودرو کشف حجاب مي کنند، برخورد مي کنند. اين عمل با استقبال مردم ونمايندگان مجلس مواجه شده و ما هم آن را تأييد مي‌کنيم.سفارش مي‌کنيم که عزيزان نيروي انتظامي مهر و محبت را با قاطعيت در آميزند.

به گزارش ايسنا، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بخشي از سخنان خود گفت: بحمدالله اعلام شد که نيروي انتظامي اقدام خوبي در راستاي وظايف‌اش شروع کرده که وظيفه قانوني اين نيرو برخورد با جرم مشهود است.

وي افزود: در اين راستا اعلام شد با ماشين‌هايي که آلودگي صوتي ايجاد مي‌کنند و مزاحم نواميس مي‌شوند و کشف حجاب مي‌کنند برخورد مي‌شود که بحمدالله اين اقدامات از سوي مردم ما مورد اقبال قرار گرفته، اکثريت نمايندگان مجلس در نامه‌اي اين کار را تکريم کردند و رئيس قوه قضائيه نيز از اين کار حمايت کردند و ما نيز به سهم خود هر گامي که در مسير امنيت و صلاح اين مردم باشد را مورد تائيد و حمايت قرار مي‌دهيم و سفارش مي‌کنيم که عزيزان نيروي انتظامي مهر و محبت را با قاطعيت در آميزند چرا که کسي که مرتکب خطايي مي‌شود بيمار است و نبايد با بيمار با خشونت رفتار کرد.

سايت فرارو -- 22 آبان 1394- 14:16

صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

ادبيات نيش‌دار رئيس جمهور در شأن ايشان نيست/ پليس با کشف حجاب برخورد کند

فرارو- امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه آرزو داشتيم دانشگاه‌ها اسلامي شوند، گفت: کي بناست مسئله خودکفايي و اعتماد به نفس و قطع اميد از بيگانگان در کشور ما فرهنگ شود؟

* بعضي مواقع در گوشه‌و کنار کشور بسيار اندک مسئله کشف حجاب ديده مي‌شد که به عنوان مثال يک خانمي پشت اتومبيل بدون هيچ پوششي مانند زمان رضاخان ديده مي‌شد، فرمانده محترم نيروي انتظامي هم بخشنامه‌اي در اين زمينه صادر کرد و هم مصاحبه‌اي انجام داد که با اين افراد برخورد شود و اين وظيفه قانوني پليس است که با اين افراد برخورد کند.

* ممکن است کساني هم پول مي‌گيرند تا در کشور هنجارشکني کنند، به هر صورت اگر کسي حساس نباشد و مانند ماموران و مردم به وظيفه قانوني و شرعي‌شان عمل نکنند اين سيل همه خانواده‌ها را مي‌برد و ما در اين جهت از فرمانده نيروي انتظامي تشکر مي‌کنيم از همه مردم و ماموران توقع داريم که دلشان به دختران و نواميس خودشان بسوزد، حجاب دستور خداست و سنگر حفاظت ماست.

 

 
 
پايگاه خبري پليس، 7 آبان ماه
 
آيت الله موحدي کرماني در خطبه هاي نماز جمعه تهران مطرح کرد:
قدرداني از فرمانده ناجا براي برخورد قاطعانه با آلودگي صوتي و کشف حجاب در خودروها
 
گروه ناجا - آيت الله موحدي کرماني در خطبه هاي نماز جمعه تهران از فرمانده ناجا براي برخورد قاطعانه با آلودگي صوتي و کشف حجاب در خودروها قدرداني کرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به تأکيداتي که مقام معظم رهبري در بحث خطر نفوذ داشته‌اند، اظهار کرد: برخي دانشمندان غربي مي‌گويند توافق هسته‌اي براي ما فرصتي به منظور انجام اصلاحات سياسي و اجتماعي در ايران است لذا مسئولين بايد بيدار باشند که غربي‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ايران و غرب مي‌توانند به هدف خود يعني نفوذ فرهنگي، سياسي و اقتصادي در ايران برسند.

وي تصريح کرد: تا چند سال قبل اگر يک آمريکايي وارد ايران شده و با يک عنصر ضدانقلاب ملاقات مي‌کرد مردم اين حرکت را زشت مي‌ديدند اما امروز تيم‌هاي مختلف غربي به بهانه تبادلات اقتصادي قصد نفوذ در فرهنگ و سياست و ارکان نظام را دارند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار کرد: البته مقام معظم رهبري فرموده‌اند ما اين راه را بسته‌ايم و به طور قاطع خواهيم بست که آنها در کشورهاي اسلامي مي‌خواهند نفوذي به وجود آورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد بنابراين، همه ما به ويژه مسئولين بايد بيدار باشيم.

وي تصريح کرد: بعضي از گروه‌ها و اقشار هدف حتمي دشمن هستند که در اين ميان جوانان فعال، بچه حزب‌اللهي‌ها، مردمان مومن و مسئولان متعهد بيشتر مورد هدف هستند که فکر اينها و باورهاي اينها تغيير داده شود. البته بعضي‌ها هم مانند برخي اقوام، اقليت‌هاي مذهبي و افراد ساده‌لوح بيشتر ضربه‌پذير هستند.

موحدي کرماني خاطرنشان کرد: براي دشمن مسائلي مانند تغيير در منطقه، تغيير در فرهنگ و سياست، تقويت نارضايتي در بين مردم، جذب جوانان، اخلال در باورها و اعتقادات، به دست گرفتن مراکز تصميم‌گيري و بازگرداندن نفوذ غرب و سلطه اقتصادي و در يک کلمه ضربه به اسلام مورد هدف است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين اظهار کرد: از طرف ديگر در فکر اشاعه ارزش‌هاي غربي هستند يعني فساد، فحشا، بي‌بندوباري، روابط بي‌قيد و بند دختر و پسر که به اين مورد توجه خاص هم دارند و بالأخره کليد نفوذ دشمن در ايران براي رسيدن به اين اهداف آمريکا است.

موحدي کرماني خاطرنشان کرد: با هر کشوري مي‌شود مذاکره کرد. ايران هم آمادگي دارد جز مذاکره با آمريکا. چون هدف آنها از مذاکره نفوذ و باز کردن راه براي تحميل است. آمريکا با همکاري و همراهي جريان صهيونيستي ضدبشري درصدد نفوذ در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي کشور است که اميدواريم اين نصايح مورد توجه همه به ويژه مسئولين قرار گيرد تا مراقب باشند نفوذي شکل نگيرد که در آن صورت فاجعه خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه وضعيت سوريه رو به بهبودي است،‌ گفت: پس از عمليات هوايي روسيه در سوريه بيش از يک ميليون از آوارگان سوري به ميهن خود بازگشته‌اند و خداوند روسيه را در به هلاکت رساندن داعش بيش از پيش موفق بدارد.

وي همچنين به مسائل پيش آمده ميان روسيه و ترکيه اشاره کرد و گفت: اميد داريم عاقلانه عمل شود و اوضاع رو به بهبودي رود و از طرفين هم مي‌خواهيم خويشتنداري کنند.

موحدي کرماني همچنين به انتخابات پيش رو در کشور هم اشاره کرد و افزود:‌ دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي را در پيش داريم و از هم اکنون مردم بايد در شناسايي کانديداهاي محتمل کوشا باشند و گروه‌هايي که فعال خواهند بود را بشناسند. البته هر دو مجلس مهم است اما مجلس خبرگان مهم‌تر است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به شناسايي پيکر سفير سابق کشورمان در لبنان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه پيکر آقاي رکن‌آبادي بالأخره شناسايي شد و ما را به ياد جنايت آل سعود انداخت و حتماً هيأت حقيقت‌ياب مسئوليت خود را دنبال خواهد کرد و کشورهاي اسلامي آسيب‌ديده و جهان اسلام در فکر علاج مديريت حج و تبديل به مديريتي لايق و صالح خواهند بود.

موحدي کرماني با اشاره به برگزاري اجلاس سران کشورهاي صادرکننده گاز، گفت: در اين اجلاس ملاقات‌هاي مهمي انجام شد و توفيقاتي هم اميدواريم به دست آمده باشد اما اعظم برکات اين اجلاس ديدار با مقام معظم رهبري بود که سران کشورها با ايشان ديدار داشتند و در اين ديدارها سران مجذوب ايشان بودند به ويژه پوتين رئيس جمهور روسيه، براي اينکه در خيلي از کشورها رهبران براي اينکه حکومتشان باقي بماند خونريزي مي‌کنند و آدم مي‌کشند. نمونه‌اش عربستان را ببينيد با مردم يمن براي توسعه قدرت خود چه مي‌کند. همين‌طور جنايات آمريکا و اسرائيل را همه مي‌دانند.

وي ادامه داد: در چنين جهاني رهبر معظم انقلاب در غم مظلومين و در مقام حمايت از آنهاست و براي سعادت مردم دعوت به وحدت مي‌کند و دلسوزانه به دنبال سعادت مردم و دولت‌هاست. بي‌خود نيست پوتين سراسيمه از فرودگاه تمام تشريفات استقبال را کنار مي‌گذارد و مستقيماً خدمت ايشان شرفياب مي‌شود.

موحدي کرماني با اشاره به سخنان پيش از خطبه امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش،‌ گفت:‌ خداوند را شاکريم نيرويي که در زمان طاغوت در خدمت آمريکا و غلام حلقه به گوش او بود اکنون با شجاعت مقابل آمريکا مي‌ايستد و به آمريکا تودهني مي‌زند و حضور جدي در آب‌هاي بين‌المللي نشان اقتدار اين نيروي بزرگ و سرافراز است و ملت ايران بايد به چنين ارتش مومن افتخار کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالروز شهادت شهيد مدرس در 10 آذرماه، اظهار کرد: اين روحاني مبارز و آگاه که در مقابل رضاخان قلدر مي‌ايستاد و نهايتاً مقاومت مدرس به گونه‌اي بود که رضاخان نتوانست آن را تحمل کند زيرا در هر مقطعي او را رسوا مي‌کرد. لذا رضاخان مدرس را دستگير و به کاشمر تبعيد کرد و پس از 10 سال تبعيد در حالي که روزه‌دار بود مأمورين شاه ابتدا او را مسموم کردند و چون ديدند مدرس مشغول نماز شد به جان او افتاده و به شهادتش رساندند.

وي همچنين در ادامه با بيان اينکه بسيج يکي از برکات انقلاب است، گفت: بسيج يعني گسترده شدن فرهنگ انقلاب در کل جامعه بنابراين در ابعاد مختلف بايد بسيجي‌ها الگو باشند و در رابطه با برنامه هاي عبادي و خودسازي پيشگام باشند.

وي تصريح کرد: بسيجي‌ها بايد ضمن اينکه از نظر اخلاق و عمل الگوي جامعه باشند، عالم به زمان بوده و زمان خود را بشناسند و بدانند در هر زماني چه وظيفه‌اي دارند.

موحدي کرماني همچنين به در پيش بودن ايام اربعين حسيني اشاره کرد و گفت: خوشا به حال زائراني که با پاي پياده به سوي کربلا در حرکت هستند و فرشتگان به استقبال آنها مي‌آيند و اين اراده خدا و عشق به امام حسين (ع) است.

موحدي کرماني در پايان از فرمانده نيروي انتظامي هم تشکر کرد و گفت: چه خوب که نيروي انتظامي وظيفه خود را به موقع شناخت و با ماشين‌هايي که آلودگي صوتي ايجاد کرده و براي نواميس مردم ايجاد مزاحمت مي‌کنند و در ماشين کشف حجاب مي‌کنند برخورد خوبي کرد و مورد تجليل جمعي از نمايندگان مجلس و همين‌طور خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران قرار گرفت.

 

 

خبرگزاري مهر- 26 آبان ماه 1394- 09:53

حفظ شأن بانوان از وظايف خطير نيروي انتظامي است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نيروي انتظامي در حال حاضر در بالاترين سطح رضايتمندي قرار دارد و آثار و ثمرات نقش‌آفريني‌هاي نيروي انتظامي با مشاهده امنيت بالا در جامعه قابل ارزيابي است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن ابوترابي‌فرد صبح امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه معاون حقوقي و پارلماني مجلس، گفت: از فرمانده نيروي انتظامي و مجموعه همکاران ايشان در بحث ايجاد و برقراري امنيت تشکر مي‌کنم. از اين رو نيروي انتظامي زحمات فراواني را براي برقراري امنيت عهده‌دار بوده است و براي همين امر اميدوارم در برنامه‌هاي جديد مورد حمايت همکاران من در بودجه‌بندي سال 95 قرار گيرد..

وي با اعلام اينکه ارتقاي سطح اخلاق و فرهنگ و حراست از نهاد خانواده از وظايف خطير نيروي انتظامي است، افزود: حراست از امنيت خواهران، حفظ شأن و منزلت زن مسلمان ايراني از وظايف نيروي انتظامي است. زنان بايد با احساس آرامش کامل در جامعه حضور داشته باشند. محصول کار نيروي انتظامي، اخلاق و حجاب است؛ از اين رو حفظ شأنيت زن مسلمان ايراني بسيار مهم است و فعاليت‌هايي که نيروي انتظامي انجام مي‌دهد، در راستاي حفظ شأنيت يک بانوي ايراني بوده که مورد تهديد قرار گرفته است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره دستگاه‌هاي متولي حجاب در جامعه و فعاليت‌هاي فرهنگي در زمينه فرهنگ‌سازي حجاب و ضابط بودن نيروي انتظامي سئوال پرسيده بود، گفت: 26 دستگاه متولي حفظ حجاب و ارزش‌گذاري آن در جامعه هستند؛ البته همه نهادها با عزم جدي در اين حوزه ورود کرده‌اند و از همه ظرفيت‌ها براي جلوگيري از آسيب در حوزه اخلاق بهره مي‌گيرند. از اين شرايط خاص، دست‌اندرکاران حوزه فرهنگي از امکانات کشور براي حراست از فرهنگ و اخلاق استفاده مي‌کنند.

ابوترابي‌فرد با اعلام اينکه نمي‌گويم همه دستگاه‌ها در انجام فرهنگ‌سازي موفق عمل کرده‌اند، اما قطعاً در سطح بالايي قرار داريم و بايد به نقطه‌هاي بالاتر ارتقا پيدا کنيم. ايراني را بايد با فرهنگ و اخلاق و جلوگيري از آسيب‌هايي که در جامعه جهاني و به ويژه در فضاي مجازي مورد تهديد قرار مي‌گيرد، حمايت کنيم.

وي از تلاش‌هاي ماموران نيروي انتظامي براي برخورد با برخي بدحجابان در جامعه تقدير کرد و افزود: حفظ حجاب، لازمه‌ حفظ آرامش و امنيت در جامعه است. ما همه وظيفه خود مي‌دانيم در راستاي حفظ و ارتقاي امنيت در جامعه تلاش کنيم.

خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي - 26/08/1394 ساعت 12:18

تقدير 189 نماينده از اقدامات ناجا در تأمين امنيت مردم و برخورد با مزاحمان نواميس

نمايندگان مجلس در نامه‌اي از اقدامات فرماندهي و نيروهاي پرتلاش نيروهاي انتظامي درتامين امنيت شهروندان و برخورد با مزاحمان نواميس تقدير و تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، ضرغام صادقي درنشست علني امروز سه شنبه ( 26 آبان) مجلس شوراي اسلامي نامه 189 نماينده مجلس درراستاي اقدامات شايسته نيروي انتظامي و فرماندهي اين نيرو در تأمين امنيت شهروندان و برخورد با جرائم مشهود را قرائت کرد که متن اين نامه به شرح ذيل است:

از اقدامات شايسته فرماندهي محترم و نيروهاي پرتلاش نيروي انتظامي در تأمين امنيت شهروندان تشکرکرده و از برخورد با جرائم مشهود و ناامن‌کنندگان جامعه به ويژه در حوزه مزاحمت نواميس و عدم رعايت شئونات اختلاقي و حجاب در خودروها تشکر مي‌نماييم.

خبرگزاري فارس- 23/08/94 - 11:10

سردار جزايري:

ستاد کل قاطعانه از اقدامات ناجا در برخورد با ناهنجاري‌ها حمايت مي‌کند

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح با تأکيد بر اهميت سلامت روحي و اخلاقي جامعه گفت: ستاد کل قاطعانه از اقدامات ناجا در برخورد با ناهنجاري‌ها حمايت مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سيد مسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح در سخناني پيرامون اقدامات نيروي انتظامي در برخورد با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و بعضي قانون شکني‌ها، با گلايه مندي شديد نسبت به دستگاههاي دولتي که اهتمام لازم در مورد هنجارهاي اجتماعي و رعايت قوانين و مقررات مربوطه را ندارند، اظهار داشت: اهتمام ناجا در برخورد با کساني که قانون شکني مي‌کنند بايد با جديت استمرار يابد و دستگاهها و سازمان هايي که وظايف خود عمل نمي‌کنند بايد به افکار عمومي معرفي شوند.

وي افزود: مشکل اصلي و ريشه بسياري از معضلات اجتماعي مربوط به سازمان‌ها و دستگاههايي است که به مسئوليت و وظايف خود عمل نمي‌کنند. چنانچه دستگاههاي دولتي و عمومي با مسأله رشوه و ارتشاء و بسياري از ناملايمات با جديت برخورد کنند و يا دستگاههاي ذيربط به وظايف خود در مورد حجاب و عفاف و توجه به شأن و منزلت جامعه انقلاب اسلامي، اهتمام داشته باشند و در برخي مراکر آموزشي از مهد کودک‌ها تا دانشگاهها رعايت ظواهر اسلامي بشود، بطور قطع چهره و حتي محتواي جامعه اسلامي امروز ما دگرگون خواهد شد.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به ضرورت مراقبت‌هاي لازم نسبت به مسائل تربيتي کودکان تصريح کرد: چه کساني و چه سازمان‌هايي بايد به داد مهد کودک‌ها که به صراحت قبح شکني و عرياني و بي بندباري را به کودکان معصوم جامعه ما مي‌آموزند و القا مي کنند، برسد.

جزايري با انتقاد شديد از بي‌توجهي و عدم اهتمام دستگاههاي مسئول در حوزه صيانت اخلاقي و فرهنگي جامعه تأکيد کرد: چنانچه دستگاههاي مربوطه در مقابل اين هجمه‌هاي برنامه ريزي شده لشگريان شيطان بزرگ به وظايف خود عمل نکنند، حزب الله به وظايف خود عمل خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم در ادامه با تأکيد بر اينکه نيروي انتظامي و بسيج در مقطع جاري رسالت سنگين انقلابي دارند و با برنامه‌ريزي و قاطعيت بايد با قبح شکني و بي قانوني که آفت ترويج فساد، فحشاء و بي بند و باري و تغيير جامعه اسلامي است، مقابله کنند، گفت: خواست قاطبه جامعه ايران برخورد مستمر با هنجارشکنان است و لذا هرگونه کوتاهي و کم کاري و بي تفاوتي از سوي مراجع قانوني و اجرايي غيرقابل گذشت و مستوجب عقوبت الهي است و قطعاً در حافظه مردم خواهد ماند.

وي با اشاره به اينکه طراحان و سياست‌گذاران و مديران عالي جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي وجمهوري اسلامي ايران، اميدوارند با تغيير ذائقه مديران و مردم و عادي سازي سبک زندگي غربي به اهداف شوم خود يعني استحاله جامعه دست پيدا کنند، تصريح کرد: هرگونه کوتاهي و مقابله با مظاهر فساد، همراهي و کمک به راهبردهاي دشمنان انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود.

جزايري تأکيد کرد: ستاد کل نيروهاي مسلح و قرارگاه جنگ نرم قاطعانه از نيروي انتظامي در برخورد با ناهنجاري‌ها حمايت مي‌کند و از همه دستگاههاي و نهادهاي دولتي و عمومي و سازمان‌هاي مردم نهاد و بخصوص از مراجع و علماي عظام، دانشگاهيان، فرهيختگان و دلسوزان سلامت روحي و اخلاقي مردم و جامعه انتظار دارد با حساسيت بيش از پيش در برابر نقشه‌هاي شوم بيگانگان و سوء استفاده گران داخلي، مقابله‌ي مستمر را در دستور کار خود قرار دهند.

سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح در پايان با تشکر از رسانه‌ها به ويژه خبرگزاري‌ها، سايت‌ها و روزنامه‌ها مجلات متعلق به حزب الهي ها و دلسوزان نظام، گفت: وقت آن رسيده که اين رسانه‌ها فعال تر و منجسم تر از گذشته در برابر ناهنجاري‌ها قيام کنند و رسالت تاريخي خود را به انجام رسانند.

 

خبرگزاري نسيم - 22/8/1394 - 14:24

آيت‌الله علم‌الهدي: مردم و نظام تحمل کشف حجاب را نخواهند داشت

به گزارش «نسيم»، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته 22 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (عليه‌السلام) گفت: بنده بر خودم لازم مي‌دانم از فرمانده رشيد، دلاور و غيرتمند ديني نيروي انتظامي راجع به مطالبي که ايشان چند شب قبل فرودند، بنده تشکر کنم از اين تعبد و از اين تسلط در مقابله با فحشا که فرمودند «کشف حجاب در محيط هر اتومبيلي قرار بگيرد، آن را ما مي‌گيريم»؛ واقعاً اين غيرتمندي از يک فرمانده غيور و دلاور و غيرتمند ديني براي اين نظام و براي اين انقلاب، افتخار است.

مردم و نظام تحمل کشف حجاب در ملأعام را نخواهد داشت

برادران، خواهران، نه نظام ما تحمل مي‌کند، نه مردم متدين ما تحمل مي‌کنند که در نمايشگاه مطبوعات، دو روز قبل در غرفه يک روزنامه معلوم‌الحال از مطبوعات زنجيره‌اي، يک زن کشف حجاب کند و کنار فرزند يکي از مسؤولين بنشيند، عکس بگيرد، اين عکس را در فضاي مجازي پخش کنند، براي چي؟ براي اين‌که يک عده لائيک، بي‌دين، لامذهب در اين مملکت در انتخابات دنبال آنان راه بيفتند و به آنان رأي دهند.

تسلط جريان سياسي با استفاده از توسعه فحشا، شگرد يزيدي است

يعني استخدام فحشا، استخدام بي‌بندوباري، استخدام توسعه شهوت، اين دقيقاً شگرد يزيد امروز در شهر شام بود براي مقابله با اهل‌بيت؛ يک جناح سياسي در اين مملکت ولايتمدار، در اين کشور حسيني در ماه محرم که از هيجان حسيني در همه دل‌ها مي‌شورد، بيايد يک زني آن‌هم در يک ملأ مثل نمايشگاه مطبوعات که کانون فرهنگ در اين کشور است، کشف حجاب کند و کنارش عکس بگيرند.

شما فکر کرديد اين‌گونه مي‌خواهيد بر مردم مسلط شويد، اين‌جوري مي‌خواهيد براي انتخابات رأي جمع کنيد؟ اين مردم بيناتر و بصيرتر از اين حرف‌ها هستند، اين جامعه‌اي هست که صدها هزار خون داده، بچه داده، عزيز داده فقط به عشق يک پيشاني‌بندي که روي پيشاني‌اش نوشته «يا فاطمه الزهرا»، شما براي اين مردم مي‌خواهيد با اين بي‌حجابي و بي‌بندوباري، جاذبه ايجاد کنيد به شما رأي دهند؟ بدبخت‌ها، آن‌هم با اجراي شيوه يزيد؟

اباهي‌گري و بي‌بندوباري سياسي در نظام اسلامي برد ندارد

 

اين شيوه يزيد که آن روز کاربرد داشت در جامعه‌اي که آن‌ها قبلاً در استعمار روم بودند، بعد هم 40 سال زيردست بني‌اميه، دشمن اسلام اين‌ها رشد کردند، در آنجا کاربرد داشت نه در جامعه‌اي که نظامش، بنياد يک مرجع تقليد، يک فقيه بزرگ کم‌نظير مبتکر در تن تنه فقاهت، بيست‌وچند سال رهبري‌اش به دست يک مجتهد جامع‌الشرايط است؛ در اين مملکت، بي‌بندوباري، لاابالي‌گري، اباهي گري در عرصه سياست، برد ندارد.

راه‌اندازي کارناوال و توسعه فحشا براي پيروزي سياسي در کشور کاربرد ندارد

اين‌که شما مي‌خواهيد کنسرت را در اين کشور توسعه دهيد و جريان‌هاي لائيک و لامذهب را در کنسرت‌ها جمع کنيد و سازمان‌دهي کنيد و عمله انتخاباتي براي خودتان جمع کنيد، در جامعه يزيدي جوابگو هست نه در جامعه حسيني، جامعه ما جامعه‌اي است که دو هفته مانده به اربعين، ببين چه خبر است؟ در اين جامعه اين ابزار کاربرد ندارد، اين‌که شما فشار به يک امام‌جمعه بياوريد که تو ديگر حرف نزن، ساکت باش، تا مي‌توانيد اهانت و جسارت کنيد که کنسرت را در مشهد شروع کنيد، اين را در شهر امام رضا راه بيندازيد و از اينجا توسعه دهيد به همه‌جا؛ شما فکر کرديد در سياست اين مملکت مي‌توانيد به فرصت و قدرت برسيد؟ جز اين‌که مشتتان باز مي‌شود در برابر اين بصيرت ديني و مذهبي مردم ما. «هيهات منالذله»

يک عده از جريان‌هاي سياسي که دنبال شگرد کارناوال راه انداختن در آينده و به انتخابات و کنسرت بازي و توسعه فحشا هستند، از الآن بدانند اين‌ها در برابر اين بصيرت ديني و انقلابي مردمي ما در جامعه ما کاربرد ندارد.

 حمايت همه جانبه از اقدامات پليس در حوزه حجاب و عفاف

آيت‌الله "عليرضا اعرافي" با اشاره به ضرورت ايجاد مهر و محبت در روابط خانوادگي، گفت: صرف وجود علاقه قلبي کافي نيست و علاقه و صميميت بايد در عمل، رفتار و گفتار همسران و اعضاي خانواده تجلي کند.

رئيس جامعة المصطفي العالميه، با بيان اينکه دلبستگي‌ها و عشق‌هاي دنيايي باطل و حضور در فضاهاي مجازي به استحکام و صميميت خانواده لطمه مي‌زند، اظهارداشت: امروز نسل جوان ما در معرض آسيب عشق‌هاي مجازي و دلدادگي‌هاي بي‌حاصل است و بروز چنين آسيب‌هايي فضاي محبت را از خانه دور مي‌کند.

وي در ادامه با اشاره به هفته "کتاب و کتابخواني"، عنوان داشت: تکامل بشر به کتاب و ثبت افکار وابسته است، اگر کتابي وجود نداشت از تاريخ و تمدن اثري باقي نمي ماند، در اين باره اسلام به اصل تمدن و فرهنگ مطالعه و دانش افزايي تاکيد دارد.

امام جمعه قم تصريح کرد: معجزه پيامبر اسلام (ص) نوشتاري ماندگار است و تمدن اسلامي با قرآن کريم و کتاب پيوند خورده است، اما همانطور که به کتابخواني تاکيد شده، انتخاب کتاب نيز مورد سفارش است و فرهنگ عمومي فرزندان ما بايد مبتني بر مطالعه باشد.

آيت‌الله اعرافي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع "فضاي پس از برجام" اشاره و تصريح کرد: موضوع برجام مسير خود را طي کرد اما پس از برجام بايد به موضوعات مختلف دقت شود از جمله 9 بند مهم در فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) بايد مورد توجه قرار گيرد و ملت با همه وجود اين مطالبه را دارد که رعايت خط قرمزها به درستي دنبال شود.

رئيس جامعة المصطفي العالميه پايه ريزي اقتصاد مقاومتي را از ديگر مطالبات مردم برشمرد و افزود: در اين زمينه بايد اقتصادي عميق، دانش بنيان، قوي و مقاومتي بر پايه منابع داخلي پايه ريزي شود.

وي در ادامه با اشاره به حماسه باشکوه راهپيمايي اربعين حسيني (ع)، گفت: دولت عراق، مسئولان کشور و همه عاشقان و دلباختگان حضرت سيدالشهدا (ع) بايد همراهي داشته باشند تا در راهپيمايي سال جاري نيز، اين عظمت ايماني به منصه ظهور گذاشته شده و شجاعت و مقاومت ما به دشمنان اسلام و جريانات تکفيري نشان داده شود.

استاد حوزه علميه قم در بخش پاياني سخنان خود به تدوين قانون امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و اظهارداشت: اين فريضه الهي فراتر از قانون، يک وظيفه عمومي است.

امام جمعه قم با تأکيد بر اينکه تذکر زباني و مقابله با هنجارشکني ها در سطح اجتماع، وظيفه اي همگاني است، تصريح کرد: بايستي با زبان درست و منطق صحيح در مقابل هنجارشکني ها و به خصوص ارزش هاي حجاب و عفاف، مقاومت کنيم.

رئيس جامعة المصطفي العالميه در ادامه به انجام برخي هنجارشکني هاي بسيار ناصحيح در وسائط نقليه عمومي اشاره کرد و گفت: از نيروي انتظامي انتظار داريم تا در مأموريت هاي خود در اين حوزه با قدرت و قوت اقدام کند.

آيت الله اعرافي عنوان داشت: با همه وجود از اقداماتي که نيروي انتظامي براي کنترل ناهنجاري ها به خصوص در حوزه حجاب و عفاف انجام مي دهد، حمايت و پشتيباني مي کنيم


 

حمايت امام جمعه کرج از بيانات اخير فرمانده ناجا در خصوص مساله عفاف و حجاب

در پي سخنان اخير سردار «حسين اشتري» فرمانده ناجا در نشست فصلي روسا و مديران پليس راهور مبني بر رعايت شئونات و هنجارها و الزام ارزش هاي اسلامي از سوي آحاد جامعه؛ برخورد با متخلفين را جزو وظايف پليس راهنمايي و رانندگي برشمرد و بر آن تاکيد کرد .

وي همچنين با تاکيد بر اين موضوع که مزاحمت براي نواميس ، دور دور کردن ، کشف حجاب ، آلودگي صوتي و .... جزو مصاديق مشهود تخلف است و پليس وظيفه دارد طبق قانون با اين تخلفات برخوردي قاطع ، سريع و البته توام با رافت و مهرباني داشته باشد ؛ برخورد با اين تخلفات را مختص استان يا شهر خاصي ندانست و اجراي آن را در سراسر استان هاي کشور الزامي دانست .

همزمان با تاکيد فرمانده ناجا بر رعايت شئونات و هنجارهاي اسلامي از سوي رانندگان و سرنشينان خودروها ، برخورد با اين تخلفات به جد در دستور کار ماموران قرار گرفت و در حال اجرا مي باشد که رضايت مسئولان ، مردم و به ويژه ائمه جمعه شهرستانها را به دنبال داشته است .

آيت الله «حسيني همداني» امام جمعه شهرستان کرج و نماينده ولي فقيه در استان البرز در واکنش به سخنان اخير فرمانده ناجا در خصوص برخورد با متخلفان در حوزه عفاف و حجاب، در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان کرج علاوه بر قدرداني از فرمانده ناجا در خصوص توجه به مسئله مهم عفاف و حجاب، از اقدامات چند ماه گذشته فرماندهي انتظامي استان البرز تشکر کرد و گفت: اين اقدامات در چند ماه گذشته در استان به جديت آغاز شده و بنده نيز از آنها آگاهي کامل دارم.

امام جمعه شهرستان کرج و نماينده ولي فقيه در استان البرز از فرماندهي انتظامي استان خواست با خودروهايي که در آن کشف حجاب صورت مي گيرد و يا اقدام به هنجار شکني در شهر و محورهاي مواصلاتي استان مي کنند، برخورد شود .

آيت الله حسيني همداني در سفري که فرمانده ناجا در خرداد ماه سال جاري به استان البرز داشت؛ در ديدار با وي بر ضرورت اجراي دقيق طرح هاي عفاف و حجاب تاکيد کرد و گفت : اعتقاد ما اين است که در اجراي طرح فوق نيروي انتظامي نبايد برخورد قهري و فيزيکي داشته باشد و اصل کار بايد فرهنگي باشد.

امام جمعه کرج ادامه داد: اگر دستگاه‌ها به وظايف خود به ويژه در بحث ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر به درستي عمل کنند، بخش زيادي از معضلات برطرف مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه تنها نيم درصد از افراد بي حجاب و بد حجاب در استان البرز عناد دارند، گفت: با اين افراد بايد برخورد قضائي و حقوقي داشت، اما بخش مهمي که از روي غفلت و ناآگاهي و يا مشکلات فرهنگي حجاب کامل را رعايت نمي‌کنند، نيازمند اطلاع‌رساني و کار فرهنگي هستند.

آيت الله حسيني همداني افزود : مردم نبايد نسبت به اين امر مهم بي تفاوت باشند و اگر تذکر لساني به فراموشي سپرده شود، افراد سودجو فرصت جولان نيز پيدا خواهند کرد بنابراين بايد مقدماتي فراهم شود تا اين امر مهم به فرهنگ تبديل شود .

وي با بيان اينکه بي حجابي جرم است، اظهار داشت : بي حجابي نوعي ناهنجاري است که قانون و مصوبه در اين راستا وجود دارد؛ از اين رو حجاب تنها امر فرهنگي نيست بلکه بي حجابي جرم محسوب مي شود و بايد با آن برخورد جدي شود .

نماينده ولي فقيه در استان البرز در پايان خاطرنشان کرد: خواسته بنده و ائمه جمعه و مردم مسلمان از متوليان فرهنگي و متوليان دستگاههاي مختلف موثر در امر حجاب اجرايي شدن قانون عفاف و حجاب و برخورد جدي نيروي انتظامي با متخلفان است.

در پي سخنان اخير نماينده ولي فقيه در استان البرز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کلان شهر کرج (22 آبان ماه )و حمايت صريح وي از فرمانده انتظامي استان و قدر داني از اقدامات پليس در حوزه عفاف و حجاب ، اقشار مختلف مردم حزب الله استان ، حمايت همه جانبه خود را از عملکرد پليس ابراز داشته و خواستار انجام اقدامات فرهنگي در مباحث عفاف و حجاب توسط ساير دستگاهها شدند .

 

خبرگزاري مهر - 27 آبان 1394- 14:18

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيد احمد ميرعمادي ظهر چهارشنبه در بيست و يكمين همايش يک روزه روسا و فرماندهان کلانتري و پاسگاه لرستان، با بيان اينكه امنيت و سلامتي دو نعمت بزرگ هستند و امنيت را گواراترين نعمت دانست و افزود: امروز به بركت خون شهدا و همت بزرگ مردان عرصه امنيت، ملت ايران از اين امنيت برخوردار هستند.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاكيد بر اينكه ايران اسلامي در راستاي برقراري امنيت و آرامش تشكيل شده است، گفت: نيروي انتظامي از سرمايه هاي معنوي زيادي برخوردار است و به طور حتم اعتماد و پايبندي مردم به دين و اخلاق، به امنيت كشور كه دغدغه پليس و مسئولان است، كمک مي كند.آيت الله ميرعمادي با اشاره به اينكه پليس اسلامي از جنس مردم و حمايت مردمي برخوردار است، ارزش كار اين نهاد را بسيار پسنديده دانست و افزود: فرمايشات گوهر بار مقام معظم رهبري به حق و به جا است كه از پليس به عنوان «مجاهدان في سبيل الله» ياد كردند.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به زحمات و تلاش هاي شبانه روزي نيروي انتظامي درمبارزه قاطع با مجرمان و عوامل فساد، گفت: سخنان اخير فرمانده ناجا در بحث مبارزه علني با مظاهر فساد، قابل تقدير و حمايت است.
 

راه دانا - 09:29 18/08/1394

امام جمعه بردسکن:عفاف و حجاب، سد مستحکم خانواده در مقابل نفوذ دشمن است

امام جمعه شهرستان بردسکن گفت: دشمن درصدد است از طريق گسترش برنامه هاي مبتذل ماهواره و شبيخون فرهنگي در جامعه اسلامي ما نفوذ کند و با ايجاد شبهه در اعتقادات، پيوندها را در خانواده از بين ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از صبح بردسکن، همايش بزرگداشت «عفاف و حجاب» با حضور مسئولان، دانش آموزان و فعالان اين بخش در محل فرهنگسراي مهر خاتم الانبياء (ص) شهرستان بردسکن برگزار شد.

در اين همايش که به همت حوزه علميه بسيج طلاب مکتب الزهراء شهرستان و همکاري آموزش و پررش برگزار شد، حجت الاسلام علي اصغر اميني، امام جمعه بردسکن گفت: امروز مانند گذشته دوران مبارزه بين اسلام و کفر به سردمداري استکبار جهاني، آمريکاي جنايتکار ادامه دارد.

امام جمعه بردسکن با اشاره به بيانات رهبر انقلاب و معرفي ابزارهاي دشمنان تصريح کرد: منظور ما از مرگ بر آمريکا، مردم آمريکا بلکه خوي استکباري اين دولت است، لذا بايد کفر را شناسايي کنيم و در مقابل آن مسلح شويم.

اميني عنوان کرد: يکي از اين ابزارهاي کفر، جنگ سخت است که ملت ما در ? سال دفاع مقدس به حول و قوه الهي برآن فائق آمد، دفاع مقدسي که حتي سيم خاردار را تحريم کردند.

وي بيان کرد: امروز ابزار دشمن عليه ما، جنگ نرم است که در قالب تهاجم و شبيخون فرهنگي خود را نشان مي دهد.

امام جمعه بردسکن اولويت اهداف دشمن در جنگ نرم را سست کردن اعتقادات دانست و اذعان کرد: دشمن مي خواهد ما در زمينه اعتقادي دچار شبهه و ضعف شويم تا به هدف خود يعني از بين بردن اخلاق فردي، اجتماعي و خانوادگي برسد.

اميني تصريح کرد: خانواده از اهداف دشمن در جنگ نرم که از طريق آن پيوندها را از بين مي برد، مانند اينکه اگر يک نفر در خانواده معتاد شود قوام و شيرازه آن از هم مي پاشد.

وي گسترش ابتذال را از ديگر ترفندهاي دشمن خواند و افزود: هدف دشمن در حوزه جنگ نرم، گسترش ماهواره و اينترنت است که متأسفانه آسيب هاي جدي به دنبال داشته و دشمن درصدد نفوذ از طريق آن در جامعه است. در پايان اين همايش از دانش آموزان، فعالان و مديران برتر حوزه عفاف و حجاب شهرستان، تقدير شد.

 

تابناک : 3 آذر 1394- 08:46

تدوين گزارش اصل 90از وضعيت حجاب و عفاف

اين گزارش براي قرائت در صحن علني مجلس به هيئت رئيسه ارسال خواهد شد.

رئيس کميته فرهنگي و اجتماعي کميسيون اصل 90از تدوين گزارش وضعيت حجاب و عفاف در جامعه خبر داد و گفت: اين گزارش براي قرائت در صحن علني مجلس به هيئت رئيسه ارسال خواهد شد.

حسين آذين در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: اين گزارش بر اساس گزارشات 32دستگاه درگير مسائل عفاف و حجاب تنظيم شده است.

نماينده مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين گزارش شامل کلياتي در خصوص مشکلات و موانع اجراي قوانين حوزه حجاب و عفاف است.

وي ادامه داد: علاوه بر اين وضعيت موجود را بررسي کرده و راهکارهايي را براي عبور از اين وضعيت ارائه مي دهد.

آذين اظهارداشت: تعدد قوانين و مقررات و به تبع سازمانها و نهادهاي اجرايي متولي اجراي قوانين عفاف و حجاب و فقدان نهادهاي هماهنگ کننده باعث شده است که ناهماهنگي ميان اين سازمانها وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: سازمانهاي تبليغي نيز سياستهاي مشترک و جامعي را براي اهداف حجاب و عفاف دنبال نمي کند.

رئيس کميته فرهنگي و اجتماعي کميسيون اصل 90 تصريح کرد: عزم و اراده جمعي نيز براي عملياتي کردن قوانين حجاب و عفاف وجود ندارد.

 

سايت راه دانا - 29/08/1394

معاون شوراي عالي فرهنگي اجتماعي زنان

حل مشکلات عفاف و حجاب نيازمند يک فرهنگ سازي قوي است/اجراي قانون عفاف و حجاب يک همت همگاني را مي طلبد

 معاون شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، گفت: بازنگري مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در شوراي فرهنگي اجتماعي زنان با همکاري وزارت کشور آغاز کرده ايم. در اين بازنگري نوع اجرايي شدن اين قانون را براي اجراي آسانتر آن در دستور کار قرار داده ايم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ فرشته روح افزا، معاون شوراي عالي فرهنگي اجتماعي زنان در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنيوز، ضمن اشاره به نقش نظارتي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان را درخصوص اجراي قانون عفاف و حجاب، گفت: براي 26 دستگاه مصوب کرديم که اجراي اين قانون را در دستور کار خود قرار دهند و ضمناً از آنها گزارش عملکرد نيز درخواست کرده ايم.

وي با اشاره به اينکه گزارش هاي رسيده، حکايت از عدم اجراي دقيق اين قانون دارد ، افزود: همين گزارش ها نشان مي دهد که کار درست حسابي و ريشه اي در اين زمينه انجام نشده است.

روح افزا، اجراي قانون عفاف و حجاب را با قوت بيشتر لازم دانست و اظهار داشت: بازنگري مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در شوراي فرهنگي اجتماعي زنان با همکاري وزارت کشور آغاز کرده ايم. در اين بازنگري نوع اجرايي شدن اين قانون را براي اجراي آسانتر آن در دستور کار قرار داده ايم.

معاون شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، بحث حجاب و مشکلات آن را نيازمند يک فرهنگ سازي قوي دانست، و خاطرنشان کرد: با اين دستورات نمي توان، اميدواري چنداني به حل مشکلات اين حوزه داشته باشيم، اگر هزار تا بخش نامه هم نوشته شود، وقتي شرايط براي اختلاط فراهم است، زماني که در محيط هاي فرهنگي مثل دانشگاه که مروج فرهنگ اسلامي است، کنسرت برگزار مي شود و دانشجوي ما نيز در آن شرکت مي کند، توقع اصلاح فرهنگ بي معناست، و تنها بيانگر عدم رعايت مصوبات شوراي انقلاب فرهنگي مي باشد.

وي با تأکيد بر اينکه شوراي عالي فرهنگي اجتماعي زنان وظيفه نظارت بر اجراي قانون عفاف و حجاب را دارد، تصريح کرد: ما در اجرا دخالت نداريم، بلکه ما تصويب قانون و سياست گذاري در شوراي عالي انقلاب فرهنگي را به عهده داريم، در واقع ما در بحث هاي نظارتي موظفيم از آنها سئوال کنيم، اما متاسفانه اهرم قوي در خصوص سئوال کردن را هم نداريم.

معاون شوراي عالي فرهنگي اجتماعي زنان، ادامه داد: عده اي علاوه بر اينکه کار مفيدي انجام نمي دهند، دائماً خرابکاري مي کنند.

روح افزا، با بيان اينکه همايش هاي مختلفي را در خصوص عفاف و حجاب برگزار کرديم، اذعان داشت: ما انواع محتواي فرهنگي را آماده کرديم و حاضريم، آنها را در قالب سي دي و کتاب در اختيار کساني که علاقمند به داشتن اين محتوا ها هستند، قرار دهيم.

جامعه خبري تحليلي الف- 30 آبان 1394 ساعت 11:33
فرصت سه ماهه نهادها براي اجراي طرح امر به معروف و نهي از منکر

رئيس کميسيون فرهنگي گفت: آيين‌نامه‌ و قانون طرح امر به معروف و نهي از منکر به تمام دستگاه‌ها ارسال شده و آنها موظفند مواد 24گانه اين طرح را اجرا کنند.

سالک کاشاني در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بيان اينکه ستاد امر به معروف و نهي از منکر در هفته گذشته با حضور آيت‌الله جنتي و جمعي از علما و مسئولان تشکيل شد، گفت: در اين جلسه آيين‌نامه‌ اجرايي امر به معروف و نهي از منکر مورد بحث قرار گرفت و قرار شد پس از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي شود و سه ماه براي اجرايي آن وقت داده‎اند.

نماينده مردم اصفهان ادامه داد: آيين‌نامه‌ و قانون اين طرح به تمام دستگاه‌ها ارسال شده و دستگاه‎ها بايد مواد 24 گانه آن را اجرا کنند و همچنين موظفند ماده 8 قانون اساسي را هم اجرا کنند.

رئيس کميسيون فرهنگي در پايان اظهار داشت: انجام امر به معروف و نهي از منکر به شکل همگاني است و اگر مواردي که به شکل باندي در جامعه ديده شود، دستگاه امنيتي و اطلاعاتي موظف هستند با باندهايي که منکرات را گسترش مي‎دهند برخورد کنند.

وي خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي برخورد به موقعي با کشف حجاب و مسائل از اين مقوله داشته و علاوه بر نيروي انتظامي مسئول رسيدگي و اجرايي اين طرح ستادي است که قانون تعيين کرده است.

 

حمايت قاطع دستگاه قضا در برخورد با هنجارشكنان

رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مركز استان ،با اشاره به اجراي طرح برخورد با بي حجابي و رانندگان هنجارشكن، گفت: دستگاه قضا،با متخلفان برخورد قاطع مي كند.


به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، "حسين رضا دلفان" با بيان اينكه بي حجابي در جامعه جرم است، انجام فعاليت هاي فرهنگي در جامعه را مفيد و مثمر ثمر دانست.

رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مركز لرستان، با اشاره به اينكه مردم لرستان معتقد و پايبند به اصول و عقايد شرعي هستند، گفت: انشاا... در اين استان هيچگاه شاهد چنين مواردي نباشيم.

وي ادامه داد: چنانچه اندك افرادي بخواهند مظاهر علني بي حجابي را در جامعه اشاعه دهند، با برخورد قانوني و قاطع دستگاه قضا، مواجه مي شوند.

"دلفان" با بيان اينكه در اين خصوص شعبه ويژه اي اختصاص داده شده است، تصريح كرد: در كوتاه ترين زمان ممكن به پرونده ها رسيدگي مي شود.

رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مركز لرستان، در ادامه به تبصره ذيل ماده 638 قانون مجازات اسلامي بخش تعزيرات اشاره كرد و گفت: كساني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، از 10روز تا دو ماه و يا به جزاي نقدي محكوم مي شوند.

در ادامه معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان سرهنگ "رضا شيراوژن"، در اين ديدار از اجراي همزمان طرح ويژه مقابله با مظاهر بي حجابي، رانندگان هنجارشكن و ساير ناهنجاري هاي اخلاقي در سراسر استان خبر داد و گفت: از روز گذشته براساس تدابير فرمانده انتظامي استان، طرح مذكور با محوريت امر به معروف و نهي از منكر اجرايي شد.

وي در ادامه در تاييد سخنان رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مركز لرستان، به ولايت مداري و التزام به اخلاق اسلامي مردم لرستان اشاره كرد و گفت: اين استان با توجه به وجود مراجع عاليقدر در طول تاريخ همواره خود را در لواي دين مبين اسلام دانسته و اعتقاد راسخ به رعايت شئونات اسلامي و اخلاقي دارد.

 

 
 
حجاب و عفاف تقويت كننده امنيت است

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري لرستان ،حجاب را از ضروريات دين و متعلق به همه زمان ها و مكان ها دانست و گفت: حجاب و عفاف تقويت كننده امنيت است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،"محمد تقي شاكرمي"در ديدار با سرهنگ "رضا شير اوژن"معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان ضمن تبريك هفته بسيج به بسيجيان ولايت مدار و جان بر كف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران،حجاب را يكي از ضروريات دين و متعلق به همه زمان هاو مكان هادانست و گفت:تخطي از آن ،باعث بي نظمي و ناآرامي روحي و رواني براي افراد جامعه مي شود.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري لرستان تخليه كردن جوانان از اعتقادات و باورهاو ارزش هاي ديني – مذهبي را يكي از راه هاي ورود به مسايل و منكرات اخلاقي برشمرد و افزود: چنانچه زنان ، دختران و مادران جامعه كه سربازان عرصه ميدان مبارزه با پليدي ها و منكرات مي باشند، از پلشتي ها مبري و پاك باشند، به همان ميزان فرزندان پاك تحويل جامعه خواهند دادكه هرگز تسليم جهل، ناداني ، استعمار و ساير آسيب هاي جامعه نخواهد شد.

"شاكرمي"با تاكيدبر اين كه در اسلام حجاب مصنونيت است نه محدوديت ،پوشش و عفاف را وسيله رهايي و نجات از چنگال شياطين دانست وگفت: از نظر شرعي و قانوني ،تقويت بنيان خانواده يكي از وظايف حكومت ودولت مي باشد و خانواده ها بايستي در تقويت و سالم ساز ي فرزندان ، نقش خودرا يه درستي ايفا نمايند.

وي درادامه اظهارداشت: چنانچه بنيان هاي اخلاقي ، مذهبي ، خانوادگي و اجتماعي فرو ريزد بنيان خانواده وبه تبع آن جامعه متزلزل و فرو مي ريزد و جامعه به اهداف و آرمان هاي خود نخواهد رسيد براين اساس و به فرمايش اخير رياست قوه قضاييه حضرت آيت الله لاريجاني مبارزه با بي حجابي و بد حجابي يكي از وظايف قوه قضاييه است و از تمام نيرو هاي حاضر در اين عرصه حمايت خواهد شد .

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري لرستان با اشاره به ماده 638 قانون مجازات اسلامي مصوب 1375تظاهر به عمل حرام در اماكن عمومي و معابر عمومي جرم بوده و داراي حبس و شلاق مي باشد و بنا به تبصره ذيل آن بي حجابي جرم محسوب شده و داراي مجازات زندان و شلاق مي باشد لذا هر چند استان لرستان از نظر مسايل منكراتي عاري از هر گونه آلودگي مي باشد،و بنا به گزارش وزارت كشور در اين حوزه در رتبه 29 كشوري هستيم اما اين بدان معنا نيست كه خانوادها از اين موضوع مهم وفرزندان خود غافل باشند لذا توصيه مي شود مادران از فرزندان عزيز خود مانند چشمان خود مراقبت نمايند كه خداي ناكرده مورد هجمه و آسيب افراد فرصت طلب و بيمار قرار نگيرند.

"شاكرمي" در ادامه گفت :در صورتي كه افرادي بخواهند فضاي سالم حجاب و عفاف استان را خدشه دار نمايند ، برابر مقررات شرعي و قانوني با تمام قدرت دستگاه قضايي و نيرو ي انتظامي با آنها برخورد خواهد كرد وانتظار مي رود متوليان فرهنگي و اصحاب رسانه صدا و سيما آموزش و پرورش دانشگاه ها در خصوص ارتقا فرهنگ حجاب و عفاف اقدام نمايند و آسيب هاي وارده در اين حوزه را به اطلاع افراد جامعه برسانند .

وي درادامه نيروي انتظامي رااز خدمتگزاران صديق و پاي كار نظام دانست وگفت: بنا به قانون چرخ برقراري امنيت در حوزه هاي گوناگون بالاخص امنيت اخلاقي و اجتماعي برعهده اين نيروي خدوم مي باشد لذا اميدواريم در اين عرصه نيز ماموريت خود را با موفقيت انجام دهد.

"محمدتقي شاكرمي "با توجه به حمايت رياست دستگاه قضايي از نيروي انتظامي درراستاي برخورد با عوامل بي حجابي افزود:دادگستري استان لرستان نيز با تمامي امكانات حمايت قاطع خود رااز فرماندهي انتظامي استان لرستان اعلام مي دارد .

دراين ديدار سرهنگ "رضا شيراوژن" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان با اشاره به همكاري جدي وهمه جانبه دستگاه قضايي از نيروي انتظامي گفت:بحمدالله استان لرستان از استان هاي مذهبي ومقيدو مردم آن پايبندبه اصول اخلاقي واسلامي هستند ليكن اين مهم بعنوان يك وظيفه شرعي وقانوني دردستوركار پليس لرستان قرار گرفته است.

در پايان "شاكرمي "از سردار "محمدقنبري "و مجموعه تحت امر ايشان كه با تلاش شبانه روزي درايجاد امنيت پايدار و همچنين مبارزه با پديده ي بدحجابي در استان اهتمام ويژه وجدي دارند تشكر و قدر داني مي كنم .

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3299&tab=bargozide