نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
شهید سعید نوری تاجر
در همان موقع ،چند تیر از لای درب به سعید شلیک می کند و سرانجام سعید با پیکری خون آلود بر خاک می افتد ، تروریستها به خانه هجوم آورده و آنجا را به آتش می کشند .


شهید سعید نوری تاجر در سال 1342 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران ابتدایی و از سنین نوجوانی به ماهیت ضد مردمی و ضد اسلامی رژیم وابسته پهلوی پی برده بود و به سهم خود در مجامع مختلف با آن مبارزه می کرد و در صحنه های مبارزه با رژیم شاه در راهپیمائیها حضور فعال داشت.
پس از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیتهای هنری و فرهنگی در مدرسه ، به جهاد سازندگی پیوست و به اتفاق جمعی دیگر از جهادگران عازم روستاهای محروم کردستان گردید و در مزارع و بیابانهای کردستان به یاری هموطنان محروم نگه داشته شده در زمان رژیم شاه پرداخت .
به دنبال تهاجم وحشیانه مزدوران بعثی به خاک میهن به همراه جمعی از جهادگران به جبهه های جنوب عزیمت نمود.
هم زمان با مأموریتهایی که به جبهه می رفت ، در امتحانات ورودی دانشکده تربیت معلم قبول شد.
در روز بیست و دوم تیرماه 1361 برابر با بیست و یکم ماه رمضان و شب شهادت حضرت علی (ع) دو نفر از تروریستها نزدیک افطار به منزل آنها می روند.
در حالی که سعید و مادرش در انتظار اذان بودند ، تروریستها زنگ منزل را می زنند و سعید خود برای باز کردن درب می رود و با مشاهده آنان، متوجه نیت پلید آنها می شود و درب را به روی آنها می بندد ، اما یکی از تروریستها از فرصت استفاده کرده و پایش را لای درب می گذارد و در همان موقع ،چند تیر از لای درب به سعید شلیک می کند و سرانجام سعید با پیکری خون آلود بر خاک می افتد ، تروریستها به خانه هجوم آورده و آنجا را به آتش می کشند .
مادر سعید پیکر پاک فرزند مجروح را در آغوش می گیرد و سر سعید را بر بالین خود می گذارد و منافقین سنگدل در همین حين گلوله ای به گلوی سعید شلیک می کنند و در حالی که خانه در شعله های آتش می سوخت ، از صحنه می گریزند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=31&tab=shohada