نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
بخش عمده‌ای از کار جابجایی زائران اربعین و تغذیه آنان توسط سپاه انجام شد



سردار سید صادق حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: کار بازگشت زوار حسینی از روزهای گذشته در مرز مهران آغاز شده است و در حال حاضر خودروهای باری، سواری، مسافربری و ... مهم‌ترین نیاز مرز مهران برای انتقال زوار به داخل کشور است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: این فرماندهی با تامین 350 دستگاه اتوبوس و با به کارگیری انواع کامیون‌های باری، تویوتا سواری، تریلی و کامیون حمل و نقل نیرو، 50 دستگاه مینی‌بوس و ... اقدام به انتقال زوار از مرز مهران به داخل کشور کرده است.

* سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام و نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه پای کار هستند

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: این اقدامات با همکاری سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه و سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام انجام شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

حسینی تصریح کرد: در بخش تامین موادغذایی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است و مقادیر قابل توجهی بین 25 تا 30 هزار پرس غذا در استان پخت و از طریق بالگرد به مرز مهران منتقل شده تا در اختیار زوار حسینی قرار گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: توزیع آب معدنی و آب تانکری نیز از دیگر اقلامی است که توسط سپاه در اختیار زوار اربعین حسینی در مرز مهران قرار گرفته است.

* تامین آب، سوخت، غذا و ناوگان حمل و نقل زوار بر عهده سپاه بود

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توان ادعا کرد که بخش عمده‌ای از کار حمل و جابه جایی زوار و تامین آب و تغذیه آنان توسط سپاه تامین شده است و مدیریت بازگشت زوار در همه بخش‌ها بر عهده سپاه است.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام بر خلاف شماری از مدیران که تنها به مصاحبه پرداختند در عمل و در میدان قرار گرفت و مدیرت بازگشت زوار از مرز مهران به داخل کشور را به خوبی اجرایی کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: در حال حاضر تامین سوخت خودروهای سنگین اعم از اتوبوس، کامیون و ... در دو بخش خارج مرز یعنی از کوت تا بدره در داخل خاک عراق و داخل کشور در شهرستان مرزی مهران نیز بر عهده سپاه بود و به خوبی آن را تامین کرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=3042&tab=bargozide