نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جزئيات طرح حمله تروريستي در ايام اربعين حسيني در كربلا


تاریخ: ۲۷ دي ۱۳۸۹

سرلشكر "احمد الزويني " فرمانده‌ اداره‌ پليس استان كربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در عراق اعلام كرد: اداره‌ پليس استان كربلا با همكاري اداره اطلاعات و تحقيق ملي توانست يك انبار مواد منفجره و سلاح سنگين در آستانه‌ اربعين حسيني(ع) در شهر كربلاي معلي را كشف و ضبط شد.

وي افزود: پس از بررسي‌ها ، در اين انبار 14عدد گلوله‌ توپ سنگين ، 4بمب دست ساز ، يك كيلوگرم ماده‌ منفجره‌ C4 و چند ريموت كنترل انفجار بمب كشف و ضبط شد.

الزويتي دستگيري افراد مظنون در اين رابطه‌ توسط نيروهاي پليس را رد كرد و گفت: تاكنون هيچ كس در اين باره‌ دستگير نشده‌ اما تحقيقات تكميلي همچنان ادامه‌ دارد.

از سوي ديگر صبح امروز نيز سرلشكر "عبد الكريم العامري " رئيس پليس استان نجف اشرف به‌ خبرنگار خبرگزاري فارس در عراق گفته‌ بود: 42 فرد مظنون به‌ عضويت در گروههاي تروريستي در آستانه‌ مراسم سوگواري اربعين حسيني (ع) در مناطق جداگانه‌ شهر نجف دستگير شده‌اند.

در استان دياله‌ نيز 20 هزار نيروي پليس و ارتش عراق با طرحي از قبل تعيين شده و منظم‌، امنيت زائراني را كه‌ به‌ قصد زيارت كربلا با پاي پياده‌ از استان دياله‌ عازم هستند را بر عهده‌ خواهند گرفت.

گزارش‌هاي خبرنگار خبرگزاري فارس در كربلاي معلي حاكي از آن است كه‌ هم اكنون افراد بي شماري با مليت‌هاي مختلف دسته‌ دسته‌ وارد شهر كربلاي معلي شده‌ و خود را براي برگزاري اين مراسم عزاداري آماده‌ مي‌كنند.

اين در حالي است كه‌ هر ساله‌ گروه‌هاي تروريستي زائران حسيني را در مناطق مختلف عراق مورد هدف قرار مي‌دهند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2812&tab=rooz