نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
فقها و علما همواره در مبارزه با استکبار و استبداد پیشگام بوده اند
حضرت آیت الله نوری همدانی، حراست از انقلاب اسلامی را یک اصل مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ترفندهای مختلفی را طراحی کرده اند و باید در این راستا هوشیار باشیم.


حضرت آیت الله نوری همدانی، حراست از انقلاب اسلامی را یک اصل مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ترفندهای مختلفی را طراحی کرده اند و باید در این راستا هوشیار باشیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار شماری از طلاب و روحانیان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عدم جدایی از دین و سیاست را یک اصل مهم در دین مبین اسلام دانست و ابراز داشت: در اسلام سیاست جزو لاینفک است و دین در همه عرصه های فردی، اجتماعی و سیاسی مردم نقش دارد.

وی با اشاره به روایتی، اهتمام به امور مسلمانان را مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و بیان داشت: کسی که به امور و مشکلات مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست.

این مرجع تقلید مسؤولیت‌ انسان را متعدد و متنوع ارزیابی کرد و اظهار داشت: انسان مسلمان افزون بر توجه به مسؤولیت های فردی باید به رسالت ها و وظایف اجتماعی خود نیز توجه کند و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، هرگونه نظام سلطنتی و طاغوتی را نامشروع توصیف و تاکید کرد: بر اساس آموزه های دینی باید در راس حکومت پیامبر، امام معصوم و در عصر غیبت نیز ولی فقیه حاکم باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: بر اثر انحراف امت اسلام از مسیر ترسیم و تعیین شده از سوی پیامبر گرامی اسلام، مشکلات بسیاری گریبانگیر مسلمانان شده است و سلاطین و مستبدان در راس حکومت قرار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فقها همواره در مبارزه با استکبار و استبداد پیشتاز بوده‌اند، تاکید کرد: علما مرزبانان دینی و اعتقادی جامعه هستند و همواره در برابر تهاجم دشمنان نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ بر ملت ایران توصیف و با تاکید بر ضرورت حراست از نظام اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب نقشه های زیادی طراحی کرده اند و ما باید در برابر آنها هوشیار باشیم و ترفندهای بدخواهان را خنثی کنیم.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل فتنه سال گذشته پرداخت و با بیان اینکه بنده بنا به احساس وظیفه مواضعی را اتخاذ کردم، اظهار داشت: بعد از این قضایا و اتفاقات بنده مواضعی را در حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری اتخاذ کردم و خوشبختانه ملت ایران نیز به خوبی در این مسیر ثابت قدم بودند و نشان دادند از ارزش های دینی و آرمان های والای انقلاب حراست و دفاع می کنند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=275&tab=bargozide