نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مجموعه سخنراني هاي رييس جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل منتشر شد


تاریخ: ۲۴ دي ۱۳۸۹

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا ، در مقدمه اين كتاب آمده است: امروزه در فرآيند مناسبات بين المللي ، ضرورتهاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي و نيز بايسته هاي ناشي از گسترش ارتباطات ايجاب مي كند كه كشورها علاوه بر تعامل با يكديگر ، از طريق سازمانها و نهادهاي بين المللي به عنوان كانونهاي هم انديشي پيام و راهبردهاي اساسي خود را براي مديريت جهان و برقراري صلح و امنيت اعلام كنند.
جمهوري اسلامي در دولت خدمتگزار با توجه به اين مهم و نيز راهبردهاي كلان خود در حوزه سياست خارجي همچون ' ديپلماسي فعال و موثر در سياست خارجي و برقراري و تداوم روابط بين المللي ، عزت ، حكمت و مصلحت و عضويت فعال و اثر گذار در سازمانهاي منطقه اي و بين المللي براي ارتقاي نقش موثر تر در عرصه هاي جهاني حضوري فعال و اثر گذار در متن مهمترين كانون هم انديشي جهاني يعني مجمع عمومي سازمان ملل متحد داشته است.
درمقدمه اين كتاب همچنين آمده است: رييس جمهوري اسلامي ايران با حضور فعالانه خود در شش دوره اخير مجمع عمومي سازمان ملل متحد ( اجلاس 60-65 ) علاوه بر انتقال پيام انقلاب شكوهمند اسلامي با طرح ضرورت تحول در مديريت جهاني ، سياستهاي تماميت خواه را در استقرار نظام سلطه جويانه جهاني به چالش كشيده و دكترين خود را براي برقراري صلح و امنيت عادلانه به دولتها و ملتهاي ازادانه جهان اعلام داشت.
در اين مجموعه كه حاوي سخنراني هاي رييس جمهور در مجمع عمومي ملل متحد و كنفرانس بين المللي خلع سلاح هسته اي در تهران ، ضرورت ورود اصل عدالت به عنوان يكي از اصول بنيادين در روابط بين الملل به سه زبان فارسي ، انگليسي وعربي تشريح شده است .
هدف از انتشار اين مجموعه سخنرانيها، آشنايي مخاطبان با انديشه ها و آرمانهاي دكتر محمود احمدي نژاد و اصول و اهدافي است كه جمهوري اسلامي ايران در دولت نهم و دهم در سطح بين المللي مطرح و بدنبال پيشبرد آنها است.
از اهم محورهاي مطرح شده از سوي رييس جمهوري در اين سخنراني ها مي توان به مواردي همچون ناعادلانه بودن نظام بين الملل موجود و از دست رفتن كامل كارايي اين نظام در حل مشكلات و چالشهاي منطقه اي و بين المللي ، فاصله گرفتن قدرتهاي سلطه گر از عدالت و معنويت ، به بن بست رسيدن نظام اقتصادي بين الملل و بروز بحرانهاي مالي ، توسعه همكاريهاي چند جانبه و مشترك و همگرايي در مسايل مختلف اشاره كرد.
اين كتاب در شمارگان يك هزار نسخه به همت مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري به بازار نشر عرضه شده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2728&tab=rooz