نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت الله علم الهدی: قرآن و عترت مي تواند عامل وحدت كشورهاي اسلامي باشد


تاریخ: ۲۲ دي ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي ظهر امروز در ديدار با شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان اظهار داشت: برگزاري اين مسابقات در پايتخت معنوي ايران به خصوص در كنار مضجع شريف امام هشتم(ع) خصوصيتي ممتاز نسبت به دو دوره گذشته در تهران و اصفهان است.
امام جمعه مشهد افزود: ما با قرآن، عترت و سنت مي‌توانيم اتحاد خودمان را با ساير كشورها حفظ كنيم.
علم‌الهدي با اشاره به اينكه اگر امتي به قرآن و عترت پيامبر تمسك جويند، هيچ‌گونه ضلالتي در دنيا و آخرت ندارند تصريح كرد: ميزباني ايران نيز نشان‌دهنده همخواني اين دو گوهر گرانبها است، چرا كه در شهر ملكوتي امام هشتم طنين قرآن به گوش مي‌رسد و اين مسابقات زمينه‌ساز طنين‌انداز شدن صوت قرآن در سراسر جهان مي‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به حفاظ و قاريان شركت كننده در اين دوره از مسابقات افزود: جمع شما برادران جوان عصاره‌اي از نخبگان جوامع اسلامي است كه آن هم به خاطر شخصيت وابسته شما به قرآن كريم است.
علم‌الهدي تاكيد كرد: برترين‌ حالت در اسلام‌گرايي بين مسلمانان متعلق به افرادي است كه در دين گرايي خود جدي هستند و اين افراد قرآني‌ها هستند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان ساخت: اگر در تاريخ اسلام تأمل كنيد، متوجه خواهيد شد كه پيامبر (ص) با چه ابزاري از مردم جاهل آن روز الگوهاي بي‌نظير بشري ساخت.
وي گفت: جاهليت در آن روز اختصاص به اعراب نداشت و در كل دنيا وجود داشت و حتي جاهليت آن روز در روم ايران بيشتر از اعراب بود ولي در جهان با آن جاهليت، وجود مقدس پيامبر اكرم(ص) الگوهاي انساني زيادي تربيت كرد.
علم‌الهدي اظهار داشت: نمونه‌ها و الگوهاي انساني اصحاب پيامبر(ص) در دنياي امروز بي‌نظيرند و در عصر ترقي امروز هم مثل و مانند آن‌ها نداريم.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: قدرت سازندگي قرآن آن‌قدر قوي است كه از هر ابزاري در جريان زندگي بشر نافذ‌تر و موثرتر است.
امام جمعه مشهد تاكيد كرد: اثر قرآن آن قدر قوي است كه سخت‌ترين و شقي‌ترين دل‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد و اگر دل مومن با اين قرآن مانوس شود چه كارها كه نمي‌توان انجام داد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2705&tab=rooz