نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت الله نوري ‌همداني: شجاعت و رهبري آيت الله خامنه‌اي در دنيا بي نظير است


تاریخ: ۲۱ دي ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري‌ همداني ظهر امروز در ديدار با نيروهاي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: در اين نظام هستي، دو نظام طبيعي و مادي وجود دارد كه بايد به اين نكات توجه داشته باشيم.
وي تصريح كرد: بايد در مورد نظام طبيعي فكر كنيم تا ببينيم در چه وضعيتي قرار دارد و چگونه به وجود آمده است.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: يكي از موضوعات مهم پرداختن به رمز و راز هستي است كه بايد در اين مورد فكر كنيم و كساني كه بصيرت دارند حتي از آمد و شد روز و شب هم درس مي‌گيرند.
آيت‌الله نوري‌ همداني با اشاره به آيات قرآني تاكيد كرد: قرآن به ما درس بصيرت مي‌دهد و در هر زمان بايد بصيرت داشته باشيم.
وي ادامه داد: بصيرت موجب روشن‌بيني انسان مي‌شود و اين موضوع ضروري است كه نبايد از آن لحظه‌اي غافل شويم.

*بصيرت نياز هر زمان
استاد حوزه علميه قم بيان داشت: بصيرت در هر زمان لازم است و با بصيرت مي‌توان بر دشمنان غلبه كرده و نتيجه مطلوب را گرفت.
آيت‌الله نوري‌ همداني افزود: بصيرت در زمان ما بيشتر از زمان‌هاي ديگر احساس مي‌شود‌ زيرا در اين زمان فتنه‌هاي بسياري وجود دارد كه بايد در مقابل آنها ايستادگي كنيم.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: ما دو نوع جنگ سخت و نرم داريم، جنگ سخت در جبهه‌ها رخ داده كه با موشك و تفنگ سرو كار دارد اما جنگ نرم با افكار جوانان ما مرتبط است.
وي تاكيد كرد: فتنه‌گران از جنگ نرم استفاده كرده و يا مشغول جنگ هستند و مي‌خواهند به نظام اسلامي ما ضربه وارد كنند.
آيت‌الله نوري‌ همداني بيان داشت: بايد هوشيار بوده و در برابر اين فتنه‌گران بيدار باشيم تا بتوانيم از اسلام و دين دفاع كنيم.

*بصيرت سلاح جنگ نرم است
استاد حوزه علميه قم افزود: سلاح جنگ نرم بصيرت و بينايي است كه هر قدر در برابر دشمن آگاه‌تر و هوشيارتر باشيم، به همان ميزان موفق‌تر خواهيم بود.
وي با اشاره به وضعيت كشور در گذشته ابراز داشت: سال‌هاي بسياري وضعيت كشور در سلطه استكبار بود و دشمن مي‌كوشيد تا اسلام به ايران وارد نشود.
آيت‌الله نوري‌ همداني افزود: اما امام خميني (ره) با آن شجاعت خاص خود در صحنه حاضر شدند و دم از اسلام زده و رژيم شاهنشاهي را سرنگون و نظام اسلامي را جايگزين كردند.
اين مرجع تقليد بيان داشت: در آن زمان، موضوع ارباب و رعيتي مطرح بود و مردم تحقير مي‌شدند، اما امروز به بركت نظام اسلامي مردم در رأس قرار گرفته و خود براي نظامشان تصميم مي‌گيرند.
وي ادامه داد: با پيروزي نظام اسلامي ايران اين روحيه در دنيا رسوخ پيدا كرد كه نمونه آن جنگ 33 روزه و 22 روزه بود.
آيت‌الله نوري ‌همداني گفت: پس از امام خميني نيز رهبري شجاع، شايسته و مدبر بر سر كار آمد و توانست راه امام را ادامه دهد.
وي افزود: شجاعت و رهبري‌ آيت‌الله خامنه‌اي در دنيا بي‌نظير است و با رهبري‌هاي خود و با هدايت مردم توانست در برابر فتنه‌گران ايستادگي كند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2694&tab=rooz