نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آشوب و تظاهرات امسال از اروپا به آمريكا سرايت مي كند


تاریخ: ۱۲ دي ۱۳۸۹

سال سياه تري در انتظار آمريكا و هيئت حاكمه آن است.
به گزارش کیهان، روزنامه واشنگتن پست به مناسبت آغاز سال 2011 ميلادي رويدادهاي احتمالي و غافلگيركننده سال جديد را در ميان كارشناسان و صاحب نظران آمريكايي به اقتراح گذاشت. به گزارش «العالم» راجرز كارمند ارشد و سابق كاخ سفيد در دوران ريگان و جرج بوش پدر، پاسخ نظرسنجي واشنگتن پست را چنين داده است: دولتمردان آمريكا كمربندها را محكم تر ببندند، مشكلات و سختي ها در راه هستند.
راجرز پيش بيني كرده است كه تظاهرات و اعتصاب كارگران در بخش خصوصي مانند آنچه در فرانسه، انگليس و ايتاليا رخ داده، در آمريكا بصورتي گسترده برگزار شود.
وي مي افزايد: دولت هاي محلي ايالات متحده به كاهش بودجه پناه خواهند برد و اين مسئله به اخراج هزاران كارمند و كارگر، كاهش حقوق بازنشستگان و كمك هايي كه ميليون ها نفر دريافت مي كنند، منجر خواهد شد.
كارمند ارشد و سابق كاخ سفيد مي گويد: فاصله بين دولت و مردم آمريكا زياد خواهد شد زيرا دولت تلاش خواهد كرد از خودش و منافعش حمايت كند و گامي براي حمايت از منابع مردم برنخواهد داشت.
راجرز معتقد است به دليل سيطره جمهوري خواهان بر مجلس نمايندگان آمريكا، تصويب هرگونه مصوبه اي براي نجات مالي آمريكا سخت و پيچيده خواهد بود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2543&tab=rooz