نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
متن كامل سخنراني حجت الاسلام مهدي طائب در مهديه تهران


تاریخ: ۱۰ دي ۱۳۸۹

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي طائب در اجتماع بزرگ امت حزب‌الله و هيئت‌هاي مذهبي كه شب گذشته به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي، در مهديه تهران برگزار شد، با بيان اينكه فتنه، يك هدف را بيشتر دنبال نمي‌كرد، اظهار داشت: هدف آنها براندازي نظام جمهوري اسلامي بود. نظام دستاورد عيني حركت حضرت اباعبدالله الحسين در روز عاشوراست، يعني انتقام سيلي‌اي كه دشمن در روز عاشورا به گمان خود زد و حسين بن علي را از اسلام گرفت، در اين انقلاب تحقق پيدا كرد و البته پاسخ اصلي آن سيلي هنگامي تحقق پيدا مي‌كند كه حضرت بقيه الله اعظم(عج) ظهور كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه دشمن طراحي كرده بود تا اين مقدمه‌سازي را از بين ببرد، گفت: آنها فكر كردند كه كه اين امر جز با سرنگوني جمهوري اسلامي ممكن نيست و نظام جمهوري اسلامي نيز سرنگون نمي‌شود الا اينكه دو مطلب تحقق پيدا كند.

طائب افزود: اول اينكه حجت زمان يعني ولي فقيه را از راس اين نظام از كار بيندازند و دوم ضمانت اجرايي ولايت فقيه را كه در قانون اساسي به آن اشاره شده از آن بگيرند.

وي ادامه داد: اگر اين دو مطلب تحقق پيدا كند اين نظام زمين خواهد خورد، اما تا هنگامي كه اين دو مطلب در نظام هست هرقضيه اي اتفاق بيفتد مهم نيست و تجربه تاريخي نيز اين را نشان داده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما در زماني كوتاه، نخست وزير، رئيس جمهور، رئيس قوه قضائيه و فرماندهان نظامي خود را از دست داديم اما به دليل اينكه ولي فقيه يعني امام(ره) و ولايت فقيه در قانون اساسي بود، نظام ما كمترين لطمه‌اي نخورد.

طائب تصريح كرد: فتنه 88 آمده بود قله را بيندازد و اين قانون را تغيير دهد، ولي موفق نشد چون ملت به صحنه آمدند و در روز 9 دي مهر «باطل شد» به فتنه زدند و خطاب من به كساني است كه در همه دنيا حرف‌هاي من را مي‌شنوند.

وي با بيان اينكه من نمي‌خواهم در فضا صحبت كنم و مي‌خواهم آنها را روي زمين بياورم، گفت: بايد ديد روز 9 دي در اين تهران چه اتفاق افتاد. به اعتراف رسانه‌هاي خارجي در اين روزحداقل 3 ميليون نفر به خيابان آمدند و عكس‌هاي حضرت آقا را به دست گرفتند و فقط براي ولايت شعار دادند.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر در تهران بحث انتخابات و تعارض بين دو كانديدا بود، در 9دي مردم ثابت كردند تعارض بين دو كانديدا نيست و يك كانديدا دروغ مي‌گفته كه تعارض من با كانديداي ديگر است و اين را همان‌هايي كه به او راي داده بودند نيز فهميندند.

طائب ادامه داد: در تهران آقاي احمدي نژاد يك ميلون و 800 هزار راي داشت در 9 دي جمعيتي كه آمده بودند، جماعت اهل راي بودند.

وي افزود: در 22 بهمن فراواني جمعيت زياد است و جمعيتي كه سنشان مناسب راي نيست زياد مي آيند، خانوادگي مي‌آيند و بچه‌هاي 5 و 6 ساله كه حق راي ندارند نيز مي‌آيند و فراواني را بالا مي‌بردند اما در روز 9دي از اين خبرها نبود.

طائب افزود: بقيه افرادي كه به طرف مقابل احمدي نژاد راي داده بودند دچار اشتباه شدند و فكر مي كردند اين آقايي كه ياحسين مي گويد راست مي‌گويد اما در روز 9 دي مردم فهميده بودند اين آقا دروغ مي‌گويد و با يارانش براي براندازي آمده‌اند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه در روز 9 دي، مردم از سران فتنه تبري جستند، گفت: اين روز پيام محكم و روشني براي سران فتنه و استكبار بود و اگر موسوي ذره‌اي خلوص داشت و با مردم و انقلاب بود، بايد در اين روز با ديدن آن جمعيت، مي‌آمد عملا استغفار مي‌كرد و اگر اخلاص داشت، توبه مي‌كرد ولي او جزو مهره‌هاي عاجزي است كه براي استكبار جهاني كار مي‌كنند.

وي ادامه داد: من امروز نمي‌خواهم آنها را به مردم معرفي كنم، مي خواهم شما مردم را به دنيا معرفي كنم. او كه عددي نيست. معلوم مي‌شود اين جريان بالادستي دارد.

طائب خاطرنشان كرد: من عدد اين افراد را كمتر از اين مي‌بينم اينها مهره‌هايي هستند عاجز كه يك تعدادشان دانسته و تعدادي ندانسته در كمال حماقت، مهره‌هايي براي استكبار جهاني هستند و عددي نيستند و كوچكتر از اين ‌حرف‌هايند.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: استكبار، با سرمايه گذاري صدها ميليارد دلاري، برنامه‌هاي زيادي را طي 20 سال تا به اين فتنه انجام داده بود تا نتيجه گيرد. اين‌ها خط جلوي برنامه بودند او اصل بود و وقتي واقعيت‌ها را ديد، باز برنگشت و معلوم مي‌شود استقلال ندارد و كسي به او خط مي دهد.

وي با طرح اين سوال خطاب به سران فتنه كه چرا با ديدن حماسه 9 دي توبه نكرده‌ايد، از خاتمي و كروبي پرسيد: شما بايد بياييد ببينيد در اين پازلي كه دشمن براي اسقاط نظام پهن كرده بود،كه بر خون شهيدان استوار شده و بالا آمده بود، آمده بودي اين‌ها را زمين بزنيد. شما در اين پازل يا «پازل چين» بوديد يا عضو اين پازل شده بوديد.

طائب همچنين افزود: بيهوده مشت به سندان نزنيد كه مردم تصميم خود را گرفته‌اند و نمي‌توانند از آن برگردند و به خدا تعهد داده‌اند كه مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم كنند.

وي با بيان اينكه اين مردم خوب فهميده‌اند عاشورا مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بود، خطاب به سران فتنه گفت: مي‌خواهم يك چيز بگم كه متوجه شوي. ديدي مردم چگونه ولي فقيه را حفظ كردند و ما افتخار مي‌كنيم كه امام ما به مرگ طبيعي از بين ما رفت؛ چرا؛ اگر امام شهيد بوده معنايش اين بود دست دشمن به آنان رسيده و افتخار مي‌كنيم ايشان به مرگ طبيعي از دنيا رفت و اين درحالي بود كه اين دشمن كه حرف من را گوش مي‌كند مي فهمد ولي اين آقاياني كه خود را به خواب خرگوشي زده‌اند نيز گوش كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: امام با قلب تپنده استكبار در افتاد كه اسرائيل است و آمريكا و اينها ازناب اويند. مي‌گويند هرچه مي‌خواهي به ما بگو ولي به اسرائيل نگو. امام به اسرائل چه گفت كه هيچ كس نتوانست رو دست آن بگويد و اين را امام موقعي گفت كه به حسب ظاهر، ايران حلقه به گوش يهود بود و در همين مهديه شراب فروشي مي كردند اما درآن زمان امام فرمود اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود.

طائب ادامه داد: برخي از كساني كه مثلا مي خواستند خيرخواهي كنند گفتند كه آقا را هميجا متوقف كنند تا با امريكا و شوروي، انگليس و شاه مقابله نكند اما امام با همه آنها درافتاد.

وي تصريح كرد: اينجا نتوانستند امام را شهيد كنند و وقتي امام به نجف تبعيد شد پدر شهيد حكيم آمد پيش امام و گفت حرف شما خوب است اما اين مردم ياري نمي‌كنند امام فرموده بود: يك طلبه را دستگير كرده بودند مردم 15 هزار شهيد دادند از اين بيشتر ياري كنند؟

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آنها نتوانستند امام را شهيد كنند چون 15 هزار قلب در برابر گلوله دشمن ايستاد و گفت اگه مي خواهي امام را بزني ما را بزن.

طائب افزود: من به استكبار و كساني كه خود را به خواب خرگوشي زده‌اند مي‌گويم برويد مطالعه كنيد، ببيند اين ويژگي تنها براي آن زمان نبود بلكه اين ويژگي تاريخ ماست. ببينيد تا به حال يك حجت الهي، يعني مرجع تقليدي كه صاحب رساله بوده و مردم از او تقليد مي كردند، نيست كه شهيد شده باشد.

وي گفت: نظرتان به شيخ فضل الله نرود ايشان در آن موقع مرجع تقليد نبود و در بي تفاوتي مردم شهيد نشد بلكه داستان پيچيده بود، آن زمان ابزار تبليغي وجود نداشت. شيخ شهيد شد و بعد كه مردم فهميدند در رابطه با شيخ فضل‌الله بازي خورده اند، چنان سيلي‌اي زدند كه صدايش در اين انقلاب درآمد.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به حركت پيامبر (ص) از مكه به مدينه، گفت: پيامبر در برابر تقاضاي مردم براي هجرت به مدينه، از مردم مدينه خواست تا قرارداد ولايت امضا كنند و قتي مردم پرسيدند، فرمود: اگر دشمن به ما حمله كرد نبايد بگذاريد دست دشمن به من برسد.

طائب افزود: اين تعهد بعدها دچار مشكل شد. آيه آمد كه دين بايد جهاني شود، و اگر شما نياييد من بار را بر زمين نمي گذارم و بار را روي دوش كساني مي گذارم كه آنها من را دوست دارند و من هم آنها را و ملاك كارشان نيز حب و عشق است.

وي اضافه كرد: فتنه‌گران، براي 25 خرداد، پياده‌نظامي كينه‌توز نظير منافقين را تربيت كرده بودند تا با حضور در ميان توده‌هاي مردم از نظام خون بگيرند ولي اين افراد هرچه تلاش كردند تا در اين روز، شعارهايي عليه رهبري مطرح كنند، مردم همراهي نكردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اين فرمايش امام مبني بر اينكه اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود، اظهار داشت: امام با قلب تپنده استكبار، كه همان اسرائيل است درافتاد و جمله‌اي را بيان داشتند كه هيچ كس تا حالا از آن بالاتر نگفته و ايشان اين جمله را زماني گفتند كه حكومت ايران غلام حلقه‌به گوش آمريكا بود.

طائب با اشاره به اينكه دشمن، ولايت فقيه را هدف قرار داده بود، گفت: دشمن در اين قضيه تودهني خورد و با وجود اينكه با تابلوي دين آمده بود، مي‌خواست از رئيس جمهوري شروع كند و خود را تا براندازي نظام برساند.

وي تصريح كرد: موسوي طبق دستور حرف مي‌زد و مي فهميد چه مي‌گويد، در طول تبليغات تلويزيوني نيز در مورد رقيبش سياه‌نمايي مي‌كرد، چون آقا از احمدي نژاد حمايت كرده بود و بگونه‌اي وانمود كرد كه ايران لب پرتگاه آورده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به او گفته بودند تو كارت را انجام بده يا راي مي آوري يا راي نمي‌آوري. اگر راي آوردي مي‌شوي رييس جمهور يعني مردم به خائن بودن رقيبت راي داده‌اند و بعد بساط محاكمه را پهن مي‌كني تا در اين چهار سال گذشته چه كسي از او حمايت كرد و چه كسي نگذاشت زمين بخورد، كد مي آورد اينجا رهبري حمايت كرد در حالي كه ما در فلان نماز جمعه گفتيم اين دارد خيانت مي كند و در فلان دانشگاه و جلسه اقتصادي گفتيم خائن است.
آنكه اين را نگه داشته، يا مي دانسته خائن است يا نمي دانسته. اگر مي دانست كه خائن است و بايد برود و اگر نمي دانست هم بايد برود؛ خوب بعد چه كسي را به جاي او بياوريم. كسي را لازم نداريم، قانون اساسي ما وحي منزل نيست، خودمان نوشتيم، تجربه ثابت كرد ولي فقيه نمي خواهيم همه پرسي قانون اساسي، حذف ولايت فقيه ولي‌اش رفت و ولايت هم رفت به هدف رسيده‌اي.

وي ادامه داد: آنها به او گفتند اگر راي نياوردي چه؟ تو اينقدر درباره رقيبت بد گفتي و آن كمك دنده‌ات كروبي هم آنقدر بد گفت كه يك رقيبي درست شده و محال است مردم راي داده باشند. اين تقلب است؛
رهبر را مي گذاري بر سر دوراهي يا انتخابات را امضا مي كند يا امضا نمي كند. اگر امضا كرد تقلب را امضا كرده و بايد برود و اگر امضا نكرد، مجددا انتخابات برگزار مي‌شود؛ اگر راي نياوردي دوباره همين مسير را مي‌روي.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مصاحبه موسوي اشاره كرد كه در پاسخ به اين سوال كه اگر مجددا مطابق درخواستي كه داري انتخابات برگزار شد و راي نياوردي چه مي‌كني، گفته بود دوباره مي‌گويم تقلب شده است و گفت: موسوي به اين طريق لو داد دنبال چه است.

وي افزود: دو سيستم نظرسنجي كه يكي آمريكايي و ديگري اروپايي بود، پنج روز قبل از انتخابات در سطح بين‌المللي انجام شد و مشخص كرد كه آراي موسوي، از 9 ميليون بيشتر نيست و لذا قبل از برگزاري انتخابات با نوشتن نامه به رهبري، بحث تقلب در انتخابات را مطرح كردند كه اين نامه در رسانه‌هاي خارجي زودتر از ساير رسانه‌ها منعكس شد.

طائب اضافه كرد: موسوي كه مي‌دانست راي نمي‌آورد در شب انتخابات، اعلام پيروزي كرد و طبق دستور، صبح روز يكشنبه و بعد از اطلاعيه رهبر انقلاب كه از مردم تشكر كرده بودند، گفت رهبر انقلاب عادل نيست!

وي با بيان اينكه فتنه‌گران دو گروه بودند، اظهار داشت: يك دسته از قشر روحاني بودند، نظير كروبي و اسدالله بيات كه گفتند رهبر انقلاب ديگر عادل نيست و دسته ديگر بوق تقلب را برداشتند و ادعاي تقلب 11 ميليوني را مطرح كردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شنيع‌ترين كارهايي كه توسط فتنه‌گران بعد از 25 خرداد انجام شد، گفت: آنها با شهيدسازي، خانمي را كه در كانادا زندگي مي‌كرد در تهران شهيد كردند، پروژه شهيدسازي را اجرا كردند و با اين كارها آبروي شهيد و شهادت را بردند و يكي ازبدهكاري‌هاي خاتمي و كروبي به شهدا اين است.

وي با اشاره به تعدادي از بازداشتي‌هاي پس از انتخابات، نظير تاج زاده و بهزاد نبوي، كه ادعاي تقلب كرده بودند، گفت: اين افراد در برابر ادعاي خود هيچ مدركي ارائه ندادند و بعد شايع كردند كه بازداشتي‌ها كتك خورده‌اند، مگر مي‌شود پيرمردي نظير بهزاد نبوي را كتك زد، خودشان بهتر از همه مي‌دانستند كه تقلب نشده و ادعاي تقلب ساخته خود آنها است.

حجت‌الاسلام طائب تمام مشكل استكبار را رژيم صهيونيستي دانست و تصريح كرد: اين رژيم بين دو دندان جهان اسلام يعني حماس و حزب‌الله قرار دارد.

وي با اشاره به دوران اصلاحات كه در سالهاي 78 و 79 مطبوعات افسارگسيخته به وجود آمدند، اظهار داشت: اين مطبوعات نوشتند كه حزب‌الله لبنان را دستي از ايران حمايت مي‌كند كه بايد آن دست را قطع كرد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اطلاعيه‌اي كه خاتمي، اخيرا داده و در آن خواستار آزادي زنداني‌ها شده، خطاب به وي، اظهار داشت: بهتر است مقداري فكر كني! يادت رفته شعار آزادي مطرح ‌كردي حال اينكه خود نمي‌دانستي براي چه اين شعار را مي‌دهي!

وي در ادامه خطاب به خاتمي گفت: حداقل كمي از آقاي چاوز ياد بگير، رئيس جمهور ونزوئلا در سازمان ملل با حضور رئيس جمهور آمريكا، با نشان دادن جرج بوش گفت كه شيطان بزرگ همين است؛ اگر خواب هستيد و نمي‌فهميد بدانيد كه از خط خودي خيلي جلو رفته‌ايد و خواب شما را فقط مرگ مي‌تواند از بين برد.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: يك موقع مقام رهبري فرمودند «برخي نيروي دشمن نيستند. تو خاكريز خودي بودند تو يه خواب رفتند و زماني بيدار شدند كه دشمن عقب رفته بود و آنها شروع كردند به زدن اشتباه نيروهاي خودي.

طائب خطاب به سران فتنه افزود: اين خواب تو را فقط مرگ حل مي‌كند. مي ميري آنوقت نمي‌فهمي چه شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2511&tab=rooz