نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت الله مصباح یزدی: شهید لاجوردی معتقد بود شهید رجایی توسط یک عضو همان دولت شهید شده است


تاریخ: ۱۰ دي ۱۳۸۹

به گزارش شبکه ایران به نقل از ایسنا، آیت الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار با جمعی از کارمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای ابراز نظر کرد: همه مردم در معرض این آفات هستند و برای دورماندن از آن به توجه و مراقبت نیاز دارند. در صورت غفلت یا تغافل و سستی و تنبلی هر کسی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و موقعیت خودش خواهد لغزید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: هرچند دایره بصیرت بسیار وسیع است، اما آنچه که امروز با توجه به اوضاع، اهمیت بیشتری دارد، توجه به موقعیت اجتماعی جامعه در این عصر است و حداقل بخشی از آنچه مقام معظم رهبری به عنوان کسب بصیرت بر آن تأکید دارند مربوط به این مسأله است.

مصباح‌یزدی با بیان این که “گاهی قبل از ورود به فعالیت آگاهی وجود دارد، اما به تدریج این توجه و آگاهی به فراموشی سپرده می‌شود”، اظهار داشت: مثلا گاهی فردی برای پیروزی انقلاب مخلصانه زحمات زیادی کشیده و به زندان رفته و حتی تحت شکنجه قرار گرفته، اما بعد از پیروزی انقلاب برای به دست آوردن پست و حفظ جایگاه دست به هرکاری از جمله توهین و گرفتن رشوه و… می‌زند، گویا در حکومت طاغوت زندگی می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه درباره نفوذ افرادی در دولت ‌هشدار داد که ممکن سرسپرده بیگانگان باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: همان‌گونه که پس از 30 سال هنوز جریان شهادت شهید رجایی کاملا واضح نیست و حتی افرادی مانند مرحوم لاجوردی که از یاران نزدیک حضرت امام و از افراد باتقوا در گفتار و کردار بود، معتقد بود که این کار توسط یکی از اعضای همان دولت صورت گرفته است که هنوز هم زنده است.

عضو مجلس خبرگان روز نهم دی ماه ار “ایام‌الله” خواند و ادامه داد: هر چند مردم ما همواره هوشیار بوده و نهم دی ماه شاهد بر این مطلب است، اما هیچ کس معصوم نیست و وظیفه تک‌تک ماست که با کسب بصیرت و آگاهی لازم مراقب رفتار خود باشیم.

مصباح‌یزدی با بیان این که “در سنت الهی مسامحه وجود ندارد” اظهار داشت: باید از گذشته درس بگیریم و آن را منحصر به گذشته نبینیم تا خودمان مبتلا نشویم.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2504&tab=rooz