نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
صفار هرندي: 9 دي نقاب تزوير فتنه گران را برداشت


تاریخ: ۷ دي ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدحسين صفار هرندي ظهر امروز در همايش بررسي فتنه 88 و حماسه 9 دي‌ماه به تشريح وقايع سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: 9 دي‌ماه 88 همانند 22 بهمن و 15 خرداد نقطه عطف در تاريخ است.
وي از 9 دي‌ماه به عنوان روز انفجار غيرت ديني و انقلابي مردم ياد كرد و گفت: اين مردم هشت ماه ظلم و هرگونه اهانت را تحمل كرده و حتي متهم شدند كه با تحريك بيگانگان واكنش نشان مي‌دهند.
مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران ابراز داشت: چند روز قبل از ماجراي انتخابات رياست جمهوري دهم آقايان موسوي و كروبي براي كسب مشروعيت و فريب مردم به مجلس عزاداري فاطميه كه در بيت رهبري منعقد شده بود آمدند و اصرار داشتند در قاب تصوير قرار بگيرند.
وي با بيان اينكه در حق پيشگامان و پيشتازان سلسله نوراني امام راحل و همراهان ايشان جفا شده است، گفت: كساني كه مشروعيت خود را از طريق تقرب به امام و رهبري و نظام كسب كردند، اين سرمايه را به كف خيابان آوردند و اين فاجعه بزرگي بود.
صفار هرندي تصريح كرد: عوامل تحريك قيام و انقلاب 9 دي، دروغ‌گويي‌هاي اصحاب فتنه و تزوير آنان بود و مردم در 9 دي اين تابلوي تزوير را كنار زده و آن را رونمايي كردند و در واقع 9 دي ماه 88، روز رونمايي از دورويان بود.
وي به واقعه عاشوراي سال گذشته و اهانت به مقدسات مردم اشاره كرد و گفت: عاشوراي 88 فاجعه ملي و تهمتي بود كه 9 دي اين تهمت را پاك كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت نهم ادامه داد: كساني كه شعار«نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» سر مي‌دادند دروغگوياني بيش نبودند و حتي يك سر سوزن حاضر به فدا كردن جان خود براي ايران نيستند.
وي با بيان اينكه طراحان فتنه 88 به دنبال انقلاب مخملي بودند، بيان داشت: اغتشاشگران وقتي ديدند تعدادشان زياد شده شروع به فحاشي و سپس حمله به پايگاه بسيج كردند، غافل از اينكه پس از سخنان مقام معظم رهبري عده زيادي از طرفداران آنها ريزش كرد.
صفار هرندي به برنامه فتنه‌گران در روز قدس و سپس 16 آذر اشاره كرد و گفت: اينان در روز 16 آذر وقاحت را به حد اعلا رسانده و به عكس امام و رهبري هم توهين كردند، ولي باز مردم به تبعيت از رهبري صبوري كردند.
وي خاطرنشان كرد: واقعه روز عاشورا و اهانت به مقدسات در واقع دعواي ناموسي بود و غيرت مسلماني و انقلابي مردم را به جوش آورد و آنان را وادار به عكس‌العمل كرد.
مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران ابراز داشت: اصحاب فتنه خود را در آينه آن روز مردم مرده ديدند و به قول يكي از نويسندگان، سال گذشته، سال شورش عليه اشرافيت بود و هركس كه مي‌خواست از جريان اشرافي‌گري برائت بجويد در راهپيمايي 9 دي شركت كرد.
وي بيان كرد: روز 9 دي، يوم‌الله و متعلق به مردم است و اگر تنها 9 دي براي اثبات وفاداري مردم ايران به امام حسين(ع) و امام عصر(عج) كافي است، بايد خصوصيات نوراني و مثبت اين روز را به نام مردم ايران ثبت كرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2449&tab=rooz