نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت‌الله علم‌الهدی: عده‌ای مجری توطئه‌های دشمن هستند
سرویس سیاسی مفیدنیوز :: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه مسؤولیت بسیج را به یک عرصه نظامی محدود کنیم توطئه دشمن است و متأسفانه دانسته یا ندانسته عده‌ای مجری توطئه دشمن هستند.

تاریخ: ۴ آذر ۱۳۹۵

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان و فرماندهان سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: نکته‌ای به‌عنوان شناخت واقعیت و ماهیت بسیج و یا به تعبیر دیگر، شناخت رسالت اصلی بسیج برای ما قابل‌تأمل است، زمان صدور حکم بسیج به‌عنوان ارتش 20 میلیونی از طرف امام (ره) بود.

وی افزود: امام حکم تشکیل ارتش 20 میلیونی را بعد از حمله آمریکا به طبس و سقوط طرح استکباری جلادان آمریکایی با طوفان شن صادر کردند، البته این حادثه پیامی از طرف خداوند در عرصه این انقلاب داشت و آن اینکه مشیت الهی بر تحقق این انقلاب و حاکمیت این انقلاب و توسعه و تداوم این انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه واقعیت بسیج و رسالت بسیج از زمان صدور حکم امام در تشکیل 20 میلیونی روشن می‌شود، تصریح کرد: معنای خداباور بودن این است که در عرصه زندگی در راه خدا فداکاری کنیم زیرا عمل و رفتار از باور قابل‌تفکیک نیست و همه رفتارهایی که از ما سر میزند بر خواسته از باور ماست.

وی ادامه داد: خداباور در خط خدمت و فداکاری در راه خدا است و هم در عرصه تقوا و اجتناب از غضب خدا رفتارش قابل تفسیر است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه تشکیل ارتش 20 میلیونی باید از جمع مؤمنین تشکیل شود، خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که در مقام جذب افراد ضعیف الایمان کوتاهی کنیم، بلکه باید آن‌ها را جذب کنیم و ایمان آن‌ها را در حوزه آموزشی و تربیتی بسیج تقویت کنیم ولی بسیج نهاد مردمی از قشر مؤمن و متدین است.

وی تأکید کرد: مؤمن بودن و ایمان داشتن شرط بسیجی بودن است، به خاطر اینکه اگر بسیجی مؤمن نباشد در رسالتی که امام (ره) در حکم خود فرمودند سازگار نیست.

علم‌الهدی تصریح کرد: امام رسالت اصلی بسیج را اول موضوع ارتش 20 میلیونی مطرح کردند و سپس پنجم آذر حکم بسیج را صادر کردند، این در دنباله تجاوز آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی و همه مأموریت‌های بسیج استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا در همه حوزه‌ها است، گفت: چیزی که به‌عنوان یک توطئه با آن روبه‌رو هستیم این است که بعضی جریان‌های سیاسی در خط محدودسازی حوزه رسالت بسیج هستند و درصدد هستند بسیج را نهاد نظامی معرفی کنند به عناوینی که فقط در حوزه جنگ و دفاع از کشور و نظام در عرصه‌های نظامی وظیفه دارد و تنها بسیج با آموزش کار باکلاس و دفاع نظامی می‌تواند به‌عنوان یک‌نهاد مردمی دفاع ملی فعالیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: منحصر کردن بسیج در یک‌نهاد محدود نظامی یک توطئه است، همچنان که سپاه را هم در حوزه یک‌نهاد نظامی محدود کردن توطئه است.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه پاسداری از انقلاب است، خاطرنشان کرد: پاسداری از انقلاب در هر حوزه‌ای لازم است، هم در حوزه فرهنگی، هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه نظامی و هم حوزه اقتصادی، در همه حوزه‌ها باید انقلاب پاسداری و حمایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: صیانت از انقلاب در همه ابعاد لازم است و مأمور این صیانت و انقلاب سپاه است.

وی تصریح کرد: بسیج تنها یک ارتش نظامی 20 میلیونی نیست، بلکه یک جریان دفاعی مردمی است که در همه حوزه‌ها رسالت اصلی‌اش دفاع از انقلاب است و نه‌تنها دفاع از سرزمین و آب‌وخاک و امروز شما می‌بینید که رزمندگان ما در عراق و شام در حال جنگ هستند، در ساحل دریای مدیترانه مبارزه می‌کنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه بحث ما دفاع از آب‌وخاک و سرزمینی به نام ایران نیست، تأکید کرد: دفاع از اسلام و دفاع از انقلاب است و این هم درباره رسالت انقلاب ما توسعه اسلام در سراسر کره زمین است.

وی افزود: بسیج هم مدافع اسلام و انقلاب است، پس مسئله بسیج در یک‌نهاد نظامی خلاصه نمی‌شود چون دفاع از انقلاب تنها در حوزه نظامی نیست، دشمنی که در عرصه سیاسی با عوامل نفوذی به دنبال فتنه و واژگونی انقلاب است، پاسداری از انقلاب اقتضا می‌کند که در این حوزه هم بسیج فعال وارد شود و دخالت کند و از حدود انقلاب کاملاً دفاع کند و رسالت سپاه هم همین اقتضا را دارد.

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه در بعضی جریانات نیروهای نظامی نباید دخالت کنند که مربوط به بُعد نظامی سپاه است، گفت: طبق دستور امام (ره) نیروهای نظامی نباید در احزاب و دسته‌های سیاسی دخالت کنند که شامل سپاه هم می‌شود ولی مسئله بسیج این نیست.

وی ادامه داد: بسیج یک‌نهاد مردمی است برای دفاع از انقلاب در هر نقطه و حوزه‌ای که انقلاب در معرض خطر باشد، اینکه مسؤولیت بسیج را به یک عرصه نظامی محدود کنیم توطئه دشمن است و متأسفانه دانسته یا ندانسته عده‌ای مجری توطئه دشمن هستند.

وی تأکید کرد: از هر جریانی که زمزمه شد که بسیج نظامی است و منحصر در جریان نظامی است، زمزمه استکباری و آمریکایی است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هر جا اسلام هست، بسیج هم هست، هر جا انقلاب هست، بسیج هم هست چون نیروی دفاعی را باید هرجایی حاضر بدانیم که در آن انقلاب و اسلام حاضر است، چه در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و یک نمونه‌اش هم در حوزه نظامی است.

وی با بیان اینکه بسیج باید خود را در همه عرصه‌ها آماده دفاع کند که یکی از این عرصه‌ها آمادگی نظامی است، گفت: نکته‌ای که شما بسیجیان و فرماندهان بسیج باید به آن توجه داشته باشید این است که توسعه مأموریت و رسالت بسیج در همه حوزه‌ها در راستای استکبارستیزی است زیرا تشخیص امام (ره) این بود که معاند و دشمن سرسخت انقلاب آمریکا و استکبار است و اگر ما با این دشمن بجنگیم اکثریت مردم دنیا طرفدار ما هستند، عموم مردم جهان به‌ویژه مستضعفین ما را قبول دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تنها دشمن ما استکبار و عوامل استکبار است و انقلاب ما هیچ دشمن دیگری غیر از این‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که با مسائل اعتقادی و دینی ما زاویه‌ دارند، چه در داخل و چه بیرون از جوامع اسلامی، استکبار آن‌ها را استخدام کرده و در اردوگاه آن‌ها قرارگرفته‌اند، امروز وهابیت در اردوگاه استکبار است و به‌عنوان یک پیاده‌نظام استکبار با ما دشمنی می‌کند و دشمنی‌هایش را در عرصه‌های تجاوزات تکفیری‌ها نشان می‌دهد.

علم‌الهدی افزود: در راستا و رأس یک نظام و جامعه به‌ عنوان عنصر فداکار جریان نظامی وجود دارد اما نه اینکه بسیج محدود به جریان نظامی باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت بسیج، رسالت عامی است که در همه ابعاد وارد می‌شود، گفت: در عرصه سیاسی بسیج باید حرف اول را بزند، در عرصه اقتصادی فعالیت بسیجی‌ها باید احیاگر اقتصاد مقاومتی باشد که از طرف مقام معظم رهبری به‌عنوان استراتژی قطعی نظام معرفی‌شده است.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه بسیجیان باید دو موضوع را پیگیری کنند و رسالت اصلی آنان است، خاطرنشان کرد: موضوع اول اینکه بسیج و بسیجی وابسته به رهبری است به این معنی که کوچک‌ترین زاویه‌ای بین رهبری و بسیج و بسیجی وجود ندارد، افراد زاویه‌دار با رهبری نمی‌توانند بسیجی باشند.

وی ادامه داد: جریان‌های سیاسی که با رهبری زاویه‌دارند نمی‌توانند وارد عرصه بسیج شوند چون بسیج نقطه اولش تبعیت محض از ولایت‌فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نکته دومی که بسیج باید در عرصه رفتاری پیگیری کند، پیگیری مطالبات رهبری است، مجموعه مطالبات رهبری باید رویکرد اصلی بسیج و بسیجی را شکل دهد، عزیزان بسیجی باید دنبال گیر مطالبات رهبری باشند.

وی گفت: باید گزارش‌های بسیج در حوزه مطالبات رهبری باشد و باید ببینیم فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف مطالبات رهبری چقدر بوده است.

علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن در حوزه جنگ نرم دارد جلو می‌آید، مسئله جریان شناسی و دشمن‌شناسی برای بسیجیان ما در هر مرحله و جایگاه از بسیج دانش‌آموزی تا بسیج اساتید لازم است و اگر بنا شد ما سطح بصیرت بسیجیان را بالا نبریم و بسیجی نداند انگلیس چه موجودی است که به دنبال سقوط نظام است حتی اگر در مسائل اخلاقی و تربیتی بسیجی را خوب تربیت کنیم موفق عمل‌نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: سطح بصیرت بسیجیان باید هم نسبت به ماهیت انقلاب و هم نسبت به جریان شناسی دشمنی که بنای جنگیدن با آن در همه حوزه‌هاست، بالا رود، این دو سطح بصیرت برای بسیج از هر چیزی ضروری‌تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بصیرت انقلابی در جوانان خودمان ایجاد کردیم، نظام با دفاع جوانان تضمین می‌شود ولی اگر بصیرت انقلابی ایجاد نشد، جوانان ما جهت حرکت خود را پیدا نمی‌کنند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2233&tab=news