نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم: //برجام مصداق آیه ۱۲ سوره توبه درباره کافران است
سرویس علوم و معارف اسلامی مفیدنیوز :: استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برجام مصداق آیه 12 سوره توبه درباره کافران است، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود فرموده اند که جمهوری اسلامی عهد خود را نقض نخواهد کرد( آیه ۷ سوره توبه) ولی اگر تهدید روسای جمهور آمریکا در مورد برجام و پاره کردن آن تحقق یابد جمهوری اسلامی آن را آتش خواهد زد زیرا آیه ۱۲ سوره توبه همانطور که گفته شد وفای به عهد در مقابل دشمن بد عهد را نمی پذیرد.

تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه آیات قرآن کریم افزایش اقتدار و بنیه نظامی را در مقابل دشمنان به منظور ایجاد رعب و وحشت وظیفه اسلامی مسلمانان می دانند، گفت: خداوند در آيه ۶۰ سوره انفال می‌فرماید هر چه می‌توانید خود را در مقابل دشمن تقویت کنید تا در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کنید.

 

وی افزود: روایت شده است که وقتی حضرت رسول(ص) از ساخت تیر برای رزمندگان در یمن مطلع شد، فرمود «ساخت تیر برای سه نفر پاداش بهشت را به دنبال دارد یکی برای شخصی که آن تیر را ساخته، دوم برای کسی که زمینه استفاده از آن تیر را فراهم کرده و سوم رزمنده ای که با تیر دشمن و کافِر را هلاک می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: که مقام معظم رهبری تنها قوه را در ساخت تیر و ادوات نظامی نمی‌دانند بلکه می‌گویند قوه به معنای تقویت ایمان در مقابل دشمنان نیز هست بنابراین این رسالت مردم و دولت اسلامی است که قوه را در تمامی ابعاد در جامعه اسلامی افزایش دهند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه کافِر بد عهد و بد قول و غیر قابل اعتماد است، افزود: خداوند در آيه ۱۲ سوره توبه این نکته را گوشزد می‌کند که مشرکان اهل رعایت پیمان نیستند و اگر عهد خود را شکستند با آن‌ها پیکار کنید.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود فرموده اند که جمهوری اسلامی عهد خود را نقض نخواهد کرد( آیه ۷ سوره توبه) ولی اگر تهدید روسای جمهور آمریکا در مورد برجام و پاره کردن آن تحقق یابد جمهوری اسلامی آن را آتش خواهد زد زیرا آیه ۱۲ سوره توبه همانطور که گفته شد وفای به عهد در مقابل دشمن بد عهد را نمی پذیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آبادانی مساجد به حضور پرشور مردم در آنهاست نه به زیبایی فیزیکی آن‌ها گفت: در کشور های حاشیه خلیج فارس مساجد بسیار زیبایی ساخته می‌شود اما این مساجد با وجود آبادانی ظاهری خالی از جمعیت است و قرآن می‌فرماید انسان‌های ولایتمدار و آن‌هایی که اهل پرداخت خمس و زکات و اعتقاد به قیامت هستند در مساجد حضور داشته و موجود آبادانی مساجد می‌شوند و در مورد حرم ائمه(ع)نیز به همین شکل است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مساجد از کسانی که در آن حضور نمی یابند نزد خداوند شکایت می‌کنند و خداوند می‌فرماید که به عزت و جلالم سوگند نماز کسانی را که بدون عذر در مساجد حضور نمی یابند نخواهم پذیرفت و پرچمداران عرصه قیامت طبق فرمایش حضرت رسول(ص) نمازگزارانی هستند که نمازشان را در مساجد و به جماعت اقامه خواهند کرد.

 

حجت الاسلام حاج ابو القاسم با تأکید بر این برای خداوند سپاهیان نامرئی وجود دارد، گفت: نمونه آن ماجرای تنیدن تار عنکوبت بر در غار و تخم گذاشتن پرنده برای حفاظت حضرت رسول(ص) در مقابل کافران در ماجرای هجرت به مدینه بود و ماجرای توفان شن و طبس نیز نمونه دیگری در این زمینه است.

 

وی با بیان اینکه مؤمن همواره پیروز است، یادآور شد: خداوند در ۵۲ سوره توبه می‌فرماید که مؤمن هرگز احساس شکست نمی‌کند زیرا مؤمن چه در ظاهر پیروز شود و چه به شهادت برسد پیروز واقعی است ولی کافِر در همه احوال شکست می‌خورد زیرا یا در دنیا به دست مسلمانان کشته و عذاب می‌شود و یا در قیامت به دست خداوند عذاب می شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2183&tab=news