نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: //نامه رهبرانقلاب به جوانان غرب نویدبخش جهانی شدن انقلاب اسلامی است
سرویس اجتماعی مفیدنیوز :: امام جمعه موقت تهران نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را یک حکمت‌نامه و نُصح جامع خواند وگفت: این نامه نوید جهانی‌شدن انقلاب اسلامی را می‌دهد.

تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۴

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه پایتخت، با تشریح برخی آیات و روایات و با اشاره به تاثیر قدرت الهی در انقلاب اسلامی اظهارداشت: به کسانی که با انقلاب و شعارهای انقلابی ما و ولایت و تدین ما در می افتند، هشدار می دهیم که با خدا در می افتند و محکوم به شکست هستند.

وی تاکید کرد: این افراد جو سازی نکنند که خودشان بدبخت می شوند؛ این انقلاب یک انقلاب قرآنی و الهی است و پرچم آن، ربوبی است و امیدواریم با ظهور حضرت مهدی (عج) با اقتدار و عزت رو به جلو باشیم و این سروصداها نیز کف روی آب است که با یک طوفان می آید و می رود.

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی را می‌دهد

امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی، اظهارداشت: این نامه، یک حکمت نامه، نصح جامع و افشاگری و نوعی دعوت فطرت ها به حقایق اسلام است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این نامه تصویر قشنگی میان حق و باطل و تزویر و حقیقت است و نیز هشداری به جوانان خودمان و عموم جوانان دنیا است که امروز در چه شرایطی هستیم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.

وی تاکید کرد: این تکلیف ما است که دست تزویر را بشناسیم و به فطرت و دین فطری برگردیم؛ سوابق مسلمین و دشمنان را بدانیم و متوجه باشیم که این ترور از چه زمانی شروع شده و از چه پایگاه هایی این ناامنی جهانی آغاز شده است.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: این نامه سراسر نور است که دلسوزی نسبت به جهانیان در آن دیده می شود و همان دلسوزی که قرآن کریم برای حضرت خاتم (ص) ترسیم کرده در آن مشاهده می شود و انسان احساس می کند که نماینده پیغمبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) صحبت می کند.

وی ادامه داد: تزویر دنیای غرب و ریشه های خشونت در این نامه به خوبی دیده شده و امید است همانطور که برخی کلیساها و مجامع غربی این نامه را پذیرا شده اند و در آنجا قرائت شد، مانند نامه های نبی مکرم اسلام، نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی و یکی از جوانه های انقلاب حضرت ولی عصر (عج) باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این نامه، انقلاب را به ایران محصور نمی داند و بشریت را محتاج انقلاب می داند و به بشریت عشق می ورزد.

از حضور فتنه گران در دانشگاه‌ها متاسفیم/ مسئولان، مردم را نسبت به خود بدبین نکنند

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر (روز دانشجو) گفت: واقعه ۱۶ آذر یک خاطره تاریخی و آموزنده است که چهره کریه و خشونت آمیز شیطان بزرگ را نشان می دهد که عهدشکن است و خوی گرگ دارد که آنجائی هم که گرسنه نیست، نمی تواند گوسفند را زنده ببیند؛ بنابراین یک عده را می خورد و یک عده را لت و پار می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت جنبش دانشجویی در ایران متفاوت از هویت کسانی است که به دنبال تاسیس دانشگاه در ایران بوده اند، اظهار داشت: این دانشجویان در تاسیس انقلاب و نهادهای انقلابی مانند سپاه و جهاد سازندگی، نقش داشته اند و دانشجویان ما هویت دینی دارند، لذا سیاست زده ها و غرب گراها با همه تلاش های خود نتوانستند دانشگاه را با خود همراه کنند.

وی تصریح کرد: امروز که ۳۶ سال از انقلاب گذشته و دانشگاه های ما پایگاه اعتکاف و نماز جماعت های باشکوه و عزاداری های حضرت سید الشهدا (ع) هستند، اینکه انسان تماشا کند و ببیند که دانشگاه صحنه حضور سیاست زده ها و برپاکنندگان فتنه ۸۸ شده است، جای تاسف و تامل است.

حجت الاسلام صدیقی با انتقاد از زمینه سازی حضور فتنه گران در دانشگاه ها توسط مسئولان اجرایی و نگران شدن مردم اظهار داشت: هویت جنبش دانشجویی ما، مقابله با استبداد و استعمار و افشاگری علیه استکبار جهانی و مقابله با بی دینی و ابتذال است و امید می رود که اینها یاران امام عصر (عج) و منشاء تحول در کشور باشند.

وی تاکید کرد: توقع ما این است که دانشگاه در این خط پیش برود نه اینکه به حالاتی برگردد که متدینین را نگران کند. بنابراین ضمن گرامیداشت این روز، از حضور برخی سخنران ها در دانشگاه ها اظهار تاسف می کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مسئولان مردم را نسبت به خودشان بدبین نکنند که حیف است؛ چرا که این مردم متدین و ولایتمدار هستند.

کسانی که نگران رد صلاحیت خود هستند، علیه شورای نگهبان سر و صدا راه می‌اندازند

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود، با انتقاد از برخی حملات به شورای نگهبان، اظهارداشت: از روز اولی که قانون اساسی، شورای نگهبان را به صورت قانونی اعلام کرده و نظارت این شورا را در سرنوشت کشور دخیل قرار داده و نظارت آن را استصوابی قرار داده است، غرب گراها حتی بر خلاف تمدن غربی، با این اساس مخالفت کرده اند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: هیچ کشوری نیست که نمایندگان و مسئولان آن بدون هیچ گونه حساب و کتاب و نظارتی، در مصدر عموم قرار گیرند. حتی در یک محله برای باز شدن یک نانوایی هم تا صلاحیت افراد احراز نشود، به آنها پروانه کسب نمی دهند.

وی ادامه داد:  این حق مردم است که مسئولان و وکلای خوبی داشته باشند و در خبرگان نیز فتنه و فتنه گر حضور نداشته باشد؛ این نص صریح قانون اساسی است و هر جایی هم متناسب با فرهنگ و آرمان های خود یک نوع صافی می گذارد و در اینجا نیز متناسب با این نظام، فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان، مسئولیت نظارت و بررسی را بر عهده دارند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همیشه این فضا از سوی کسانی که نگران رد صلاحیت خود هستند، دامن زده می شود و قبل از آنها نیز رسانه های بیگانه آتش‌بیار معرکه می شوند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: شورای نگهبان با فقاهت و دیانتی که دارد با این طوفان ها نمی لغزد و بلکه مصمم‌تر می شوند و می فهمند که خبرهایی هست که یک عده سر و صدا می کنند و می خواهند خودشان را تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان بدون هیچ واهمه ای کار الهی و امانت داری خود را سرلوحه قرار دهد و تا احراز صلاحیت دقیق صورت نگرفته، کسی را تایید نکند.

راهپیمایی اربعین حسینی، نویدبخش بیداری جدید است/ هنرمندان، این حماسه را به تصویر بکشند

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود، با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم راه پیمایی اربعین حسینی اظهارداشت: راه پیمایی اربعین نوید یک بیداری جدید و حالت حماسی را می دهد؛ امروز در شرایطی که داعش و تروریست های تکفیری بخش هایی از کشور عراق را اشغال کرده اند، سیل مشتاقان امام حسین (ع) یک حرکت تهاجمی عارفانه و عاشقانه را بر محور عشق و حماسه و قیام انجام می دهند که مانور حماسه و یافتن روحیه قربانی شدن زیر پرچم ولایت است.

حجت الاسلام صدیقی با تشکر از اقدامات مسئولان کشور برای برپایی این مراسم و اعزام زائران گفت: توقع داریم که آسیب های موجود را هم بررسی و رفع کنند، چرا که برخی از عاشقان آسیب دیده اند و ضروری است که برای سالهای بعد، برنامه ریزی دقیق تری شود.

وی همچنین ضمن تشکر از دولت عراق و مردم شریف این کشور برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: بر هنرمندان و ارباب قلم لازم است که این صحنه ها را به تصویر بکشند و به جهانیان نشان دهند.

محکومیت تجاوز ترکیه به عراق و حمله حکومت آذربایجان به حسینیه شیعیان

خطیب نمازجمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تهاجم ترکیه به شمال عراق در هفته گذشته، اظهارداشت: این حرکت برای خودشان و نیز برای منطقه مضر است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: هیچ منطقی در این قضیه دیده نمی شود و ملت ترکیه که مسلمان هستند، از حکومتشان ناراضی خواهند شد.

وی با اشاره به اشتباه دولتمردان ترکیه در این رابطه، گفت: چرا باید کاری بکنند که مسلمان ها از آنها نمی گذرند و در تاریخ نیز می ماند!؟ این تجاوز را محکوم می کنیم و به مسئولان ترکیه نصیحت می کنیم که دست از این کارها که دشمن را شاد و حکومت خودتان را تنها و ضعیف می کند، بردارید.

حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به حوادث هفته های اخیر در بخش هایی از جمهوری آذربایجان و حمله ماموران امنیتی به حسینیه شیعیان و شهادت جمعی از آنان خاطرنشان کرد: به حکومت جمهوری آذربایجان هم نصیحت می کنیم که مردم شما متدین هستند؛ چرا در روز اربعین این مردم مورد هجوم ماموران قرار گرفته اند؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: حرکت قهری هیچ گاه دوام نمی آورد و به خودشان بر می گردد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2033&tab=news