نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آمريكا بزرگ ترين حامي تروريسم در سه دهه اخير است


تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان آمريكا را بزرگ ترين حامي تروريسم در سه دهه اخير خواند و گفت: اين كشور با فرافكني و اتهام هاي واهي عليه ساير كشورها در تلاش براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود در اين زمينه است.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامين مهمان پرست اتهامات مطرح شده در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمريكا در خصوص نقش كشورمان در تروريسم را بي اساس خواند و آن را محكوم كرد.
وي افزود: در شرايطي كه مصاديق رفتار آمريكا نشان مي دهد اين كشور بزرگ ترين حامي تروريسم طي سه دهه اخير بوده است، اما با فرافكني و اتهام هاي واهي عليه ساير كشورها تلاش مي كند بر اقدامات خود در اين رابطه سرپوش گذارد.
مهمان پرست بر ضرورت جلوگيري از ايراد اتهامات بي اساس و مغرضانه به كشورها به عنوان عاملان و حاميان فعاليت هاي تروريستي تأكيد كرد و هشدار داد كه اين روند مي تواند تاثيرات نامطلوبي بر اطمينان و اعتماد متقابل بين المللي به عنوان يك عنصر اساسي در ثبات و امنيت جهاني داشته باشد.
سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران اهتمام ويژه اي در جهت همكاري با جامعه جهاني در امر مبارزه با تروريسم دارد، اما كشورهاي غربي و آمريكا برخورد دوگانه اي در خصوص تروريسم دارند كه نمونه هاي آن شامل فعاليت گسترده اعضاي گروهك منافقين در اين كشورها و ارتباط فعال اين گروهك با شخصيت هاي سياسي اين كشورها و همچنين نقش برخي دولت ها و سرويس هاي اطلاعاتي غربي به ويژه آمريكا در حمايت از جريانات تروريستي فعال عليه جمهوري اسلامي ايران مانند گروهك ريگي و پژاك مي باشد.
وي همچنين نتيجه حضور نيروهاي نظامي آمريكا و برخي كشورهاي غربي در افغانستان را افزايش چند برابري توليد مواد مخدر به عنوان منبع مالي اصلي تروريسم و افراط گري دانست و همچنين حمايت از اقدامات تروريستي و جنايات گسترده رژيم صهيونيستي در قتل عام مردم بيگناه فلسطيني و لبناني را مصداق ديگري از نقش دولت آمريكا در ترويج تروريسم ارزيابي كرد.
مهمان پرست در پايان گفت: جامعه بين المللي به واسطه رويكرد يكجانبه گرايانه آمريكا در اقدامات خود تحت عنوان مبارزه با تروريسم هزينه هاي زيادي را متحمل شده و بر اين اساس معتقد است آمريكا براي تغيير اين روند بايد تحت فشار قرار گيرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=201&tab=rooz