نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دكتر فواد ايزدي: دكتر جلیلی نقاط مثبت احمدي نژاد را منهاي حواشي آن دارد



عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان گفت: فردی باید در جايگاه رياست جمهوري قرار گیرد که نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به رهبر معظم انقلاب داشته باشد و علاوه بر داشتن ویژگی‌های مثبت آقای احمدی‌نژاد، دارای مشکلات و حواشی ایشان هم نباشد.

دکتر فؤاد ایزدی، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با رجانيوز در خصوص نام‌ ستاد دکتر جلیلی، گفت: در ادبیات موجود مخالف گفتمان مقاومت، گفتمان سازش است و معتقدان به این گفتمان عقیده دارند که برای پیشرفت، سازش با کشورهای استکباری ضروری است.

وی در ادامه افزود: در انتخابات جاری ریاست جمهوری، هر دو گفتمان دارای نماینده هستند و نماینده‌ی گفتمان مقاومت برای پیشرفت دکتر جلیلی است.

 
این استاد دانشگاه با اشاره به بار منفی در گفتمان سازش گفت: نمایندگان گفتمان سازش برای دوری از این بار منفی از الفاظی چون عقلانیت استفاده می‌کنند.
 
دکتر ایزدی با یادآوری تجربه‌ی سازش در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی تصریح کرد: در آن دوران با وجود همکاری‌های ایران با آمریکا در مسئله‌ی افغانستان در اکتبر 2001، در ژانویه 2002 ایران محور شرارت نام گرفت.
 
دکتر ایزدی در خصوص معیارهای کاندید اصلح گفت: مقام معظم رهبری شاخص‌ها را مطرح کرده‌اند و یکی از شاخص‌ها همین مقاومت، عدم سازش و مجذوب نبودن آشکار و پنهان در نمادها و تفکرات غربی است و بنده این‌ها را در آقای جلیلی می‌بینم.
 
وی در ادامه‌ی معیارهای کاندیدای اصلح افزود: ساده‌زیستی و پاکدستی نیز از مهمترین ویژگی‌ها است چرا که چیزی که مردم با وجود فشارهای اقتصادی و سیاسی از آن رنج می‌برند، بی عدالتی است.
 
استاد دانشگاه تهران با اشاره  به جایگاه رئیس جمهور در قانون اساسی گفت: فردی باید در این جایگاه قرار گیرد که نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به رهبر معظم انقلاب داشته باشد و علاوه بر داشتن ویژگی‌های مثبت آقای احمدی‌نژاد، دارای مشکلات و حواشی ایشان هم نباشد.
 
دکتر ایزدی در انتها و در پاسخ به تشکیک در توانایی‌های مدیریتی دکتر جلیلی گفت: جایگاه ایشان در شورای عالی امنیت ملی بالاتر از چیزی است که امروزه بدان پرداخته می‌شود و به‌واسطه‌ی جایگاهشان اشراف ایشان به مسائل اقتصادی، فرهنگی و ... در حوزه‌ی داخلی و خارجی بسیار زیاد است.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=2002&tab=bargozide