نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
باید به حال خودمان گریه کنیم
سرویس بین الملل مفید نیوز :: به محض فاصله گرفتن از ساحل قایق با یک موج سهمگین برخورد کرد و از کنترل خارج شد و صدمه شدیدی دید و من تلاش کردم تا کنترل آن را به دست بگیرم اما قایق با امواج پشت سر هم ویران شد.

تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

هفته گذشته تصویر جسد غرق شده کودک سوری به نام آیلان در سواحل ترکیه ، جهان را تکان داد و بسیاری از رسانه ها با بازنشر عکس او مظلومیت مردم سوریه را به نمایش در آوردند.

عبدالله کوردی ، پدر آیلان در مورد روایت مرگ همسر و دو فرزندش می گوید : قصد داشتیم به یونان رفته و از آن جا به سوئد برویم.

وی گفت: در ترکیه سوار بر قایق کوچکی شدیم که 12 سرنشین به سختی در آن جا شده بودند و قرار بود دو قاچاقچی ما را به یونان ببرند ، من به آن ها گفتم ممکن است من و خانواده ام قایق را ترک کنیم؟ اما یکی از آن ها تکرار کرد که نه ، و همه چیز خوب است.

کوردی گفت: به محض فاصله گرفتن از ساحل قایق با یک موج سهمگین برخورد کرد و از کنترل خارج شد و صدمه شدیدی دید و من تلاش کردم تا کنترل آن را به دست بگیرم اما قایق با امواج پشت سر هم ویران شد.

پدر کودک غرق شده سوری گفت: بیست دقیقه در آب بودیم و من شاهد غرق شدن همسر و فرزندانم بودم و کاری نمی توانستم بکنم.عبدالله کوردی گفت : نمی دانم چه باید بکنم و چه باید بگویم و می خواهم پس از دفن خانواده ام کنار آن ها بمانم تا بمیرم.

گفتنی است، از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون ، بیش از 2600 مهاجر سوری برای رسیدن به اروپا در آب های مدیترانه جان باخته اند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1957&tab=news