نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
15 مورد عجیب لیگ پانزدهم
لیگ برتر فوتبال ایران در دوره پانزدهم از روز پنجشنبه در شرایطی آغاز می شود که به نظر می رسد هنوز بسیاری از تیم ها شرایط لازم برای حضور در این رقابت ها را ندارند.

تاریخ: ۶ مرداد ۱۳۹۴

با وجود این نابسامانی، لیگ امسال با حضور 10 تیم خبرساز یکی از جذاب ترین دوره های خود را پیش رو خواهد داشت. البته اگر مشکلات مالی و اداری کمر این رقابت ها خم نکند.

اما بد نیست نگاهی به شگفتی های فصل پیش رو داشته باشیم:

1. در رقابت های امسال تیم های صبا، راه آهن، ملوان و استقلال اهواز بیش از یک هفته است که تمرینات خود را آغاز کرده اند. 4 تیمی که در چند روز گذشته با سرعت هر چه تمام تر فهرست خود را تکمیل کردند.

2. ترکیب نهایی لیگ برتر فوتبال ایران کمتر از یک هفته پیش نهایی شده است. در روز تاریخی چهارشنبه هفته گذشته که راه آهن به حکم جدید کمیته استیناف جانشین پیکان در رقابت های امسال شد.

3. موضوع پیراهن در لیگ برتر ایران هرگز جدی گرفته نشده است و تیم ها از طراحی ثابت و شایسته ای برای حضور در رقابت ها برخوردار نیستند. جالب است بدانید پرطرفدارترین لیگ ایران پرسپولیس که می تواند بیشترین فروش بالقوه پیراهن را در رقابت های امسال داشته باشد، تازه از هفته سوم لباس های جدید خود را تحویل خواهد گرفت.

4. هیچ کدام از تیم های لیگ برتری با توپ های جدید امسال تمرین نکرده اند. جالب است بدانید موضوع توپ همواره یکی از مسائل جنجالی رقابت های لیگ در فوتبال ایران بوده است.

5. لیگ ایران تنها لیگ جهان است که 2تیم همنام از یک شهر با یک رنگ و لباس در آن به میدان می روند. دو تیم استقلال با پسوند اهواز و خوزستان که البته پسوندهایشان هم با هم ارتباط بسیار نزدیک و فامیلی دارند. این اتفاق با بی توجهی سازمان لیگ به ثبت نام تیم استقلال خوزستان در دوره سقوط استقلال اهواز به دسته پایین تر رخ داده است.

6. در لیگ ایران تیم های نفت، سیاه جامگان، گسترش، سایپا، راه آهن و استقلال خوزستان از حداقل هوادار رسمی بهره می برند. البته این تیم ها در صورت موفقیت در مسابقات صاحب تماشاگر فصلی خواهند بود.

7. سرمربی تیم ملوان امیر قلعه نویی هنوز قرارداد خود را با این باشگاه به ثبت نرسانده و ممکن است فردا از هدایت ملوان انصراف بدهد. ملوانی ها در فاصله 72 ساعت تا آغاز لیگ برتر مالک مشخصی ندارند.

8. تیم راه آهن تهران با قراردادهای 200 میلیون تومانی بازیکنان را پای میز قرارداد نشاند تا جمع کل مبلغ پرداختی به 11 بازیکن اصلی این تیم کمی بیشتر از 2 میلیارد تومان باشد. این در حالی است که یکی از بازیکنان شاخص فصل نقل و انتقالات قراردادی در همین سطح با باشگاهش امضا کرده است.

9. قرارداد سازمان لیگ با شرکت مجری تبلیغات محیطی به مبلغ نزدیک به 100 میلیارد تومان بسته شده اما همه می دانند این قرارداد هرگز عملیاتی نخواهد شد.

10. 3 تیم خوزستانی فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات جمعا 96 بازیکن را جابجا کرده اند. این 96 نفر شامل بازیکنان ورودی و خروجی این تیم هاست که تحولات عجیب و غریبی را نشان می دهد. این 3 تیم به طور معدل بیش از 30 بازیکن را استخدام یا تسویه حساب کرده اند.

11. فدراسیون فوتبال ایران برای حل معضل مهم سربازی هیچ اقدام عملیاتی مناسبی انجام نداده است و تیم های نظامی به سادگی می توانند بازیکنان شاخص رده پایه تیم های دیگر را به خدمت بگیرند.

12. سرمربی تیم استقلال که یکی از دو تیم مهمتر فوتبال ایران محسوب می شود، پیش از حضور در این باشگاه در تیم های مس کرمان و آلومینیوم هرمزگان سقوط به دسته پایین تر را تجربه کرده است.

13. باشگاه پرسپولیس که در یک سال گذشته 8 فرد مختلف را با عناوین مختلف در راس مدیریت خود دیده است، با مدیریت علی اکبر طاهری پای به رقابت های امسال می گذارد. مدیری که سابقه ای در این باشگاه پرطرفدار ندارد و البته با عنوان سرپرست و نه مدیرعامل کار را پیش برده است.

14. در تیم سایپا که سرمربی آن مدعی جوانگرایی است بیشترین بازیکن بالای 30 سال جذب شده است. جواد نکونام (35 سال)، غلامرضا رضایی(31 سال)، رضا نوروزی(33) راتکو جوکویچ (32 سال) به این تیم اضافه شده اند و ابراهیم صادقی (36سال)، مجید ایوبی(35 سال)، میلاد میداوودی(31سال)، ابراهیم شکوری (32سال)، محسن ارزانی(31 سال) از فصل های گذشته در این تیم باقی مانده اند. ضمن اینکه روزبه شاه علیدوست، حامد فلاح زاده و حامد شیری هم 29 ساله و در آستانه ورود به جمع 30 سال ها هستند.

15. رئیس کمیته انضباطی 3 روز قبل از آغاز رقابت ها اعلام کرده 7 تیم صاحب پرونده بدهکاری حق شرکت در رقابت ها را ندارند. این تهدیدی است که هرگز در ایران جدی گرفته نشده است و احتمالا امسال هم جدی گرفته نخواهد شد چراکه اثری از فعالیت بدهکارها برای پرداخت مطالبات قبلی وجود ندارد.

با همه این اوصاف همچنان به لیگ برتر امیدواریم. این مهمترین رقابت ورزش ایران در طول یک سال است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1919&tab=news