نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
به 10 دلیل ویندوز 10 را حتما نصب کنید!
از 2 روز دیگر رسماً برنامه به‌روزرسانی ویندوز 7 و 8 و 8.1 به نسخه ویندوز 10 شروع می‌شود و این در حالی است که برخی کاربران از دریافت نسخه غیررسمی روی سیستم خود می‌گویند.

تاریخ: ۵ مرداد ۱۳۹۴

ویندوز 10 بهترین ویژگی‌های موجود در نسخه 8 و 8.1 را به‌صورت یکپارچه روی تمام ابزار ویندوزی اعم از پی سی و لپ‌تاپ و تبلت و سرور و ... در خود جمع کرده و کارشناسان با آوردن 10 دلیل در این مقاله سعی دارند ما را قانع کنند تا در برنامه به‌روزرسانی ویندوز شرکت کنیم:

1- سرعت

سرعت لود برنامه‌ها محشر شده است. تماشای ویدئو حتی از مک او اس مک بوک نیز سریع‌تر شده است و ویندوز 10 با پشت سر گذاشتن دروازه‌های ورودی در ویندوز 7 بسیار سریع‌تر از قبل بالا می‌آید و دایرکت ایکس 12/ DirectX 12 با انجین 3D پرفورمنس و عملکرد بازی‌ها را بسیار بالابرده است.

2- منوی استارت

بازگشت منوی استارت که درخواست بسیاری از کاربران در ویندوز 8 بود سرانجام در ویندوز 10 محقق شده است و سیستم چینش آیکون‌ها روی صفحه اصلی با سیستم لمسی درهم‌آمیخته و ترکیب زیبایی پیداکرده است.

 

3- دستیار صوتی کورتانا

صحبت کردن با فناوری جذاب است و آنچه تحت نام Siri در اپل و Google Now در اندروید می‌بینید را به‌صورت پیشرفته در سیستم صوتی کورتانای ویندوز مایکروسافت مشاهده می‌کنید.

4- اپلیکیشن‌های یونیورسال

اگر ویندوز 7 استفاده می‌کنید فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ندارید. اما فروشگاه اپ ویندوز 10 به‌صورت فول اسکرین چیز دیگری است که باید حتماً آن را تجربه کنید.

5- سیستم لمسی

گوشی هوشمند، تبلت و نویگیشن (سیستم ناوبری) امروزه بدون فناوری لمسی معنا ندارند. آنچه در سیستم لمسی ویندوز 10 مشاهده می‌کنید کاربر پسندتر از قبل شده و با انواع سخت‌افزارها کارآیی بهتری پیداکرده‌اند.

6- Action Center

راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی و نوتیفیکیشن در ویندوز 10 ایده جالبی است که تحقق‌یافته و به‌صورت پاپ آپ از آب‌وهوا، ایمیل‌های رسیده، پیام‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی، تقویم و تولد و یادآوری ... خواهید داشت.

7- مرورگر بهتر

با پروژه اسپارتان مرورگر مایکروسافت بسیار بهتر از قبل شده است  و مارک آپ کردن صفحات حین Browse با توانایی‌های جدید قابل‌ذکر است.

8- امنیت

امنیت در ویندوز 10 قابل قیاس با ویندوز 8 نیست و سه ویژگی Device Guard، Microsoft Passport و Windows Hello شاهدی بر آن است.

9- دسکتاپ مجازی

کاربران ویندوز 10 شبیه کاربران سیستم‌عامل مک می‌توانند از ویژگی‌های دسکتاپ مجازی بهره‌مند شوند و با یک سرچ ساده روی ویندوز می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

10-اپ های ایکس باکس

اگر گیمر حرفه‌ای هستید این خبر برایتان خوشحال‌کننده است که ایکس باکس را درون ویندوز 10 می‌توانید داشته باشید و با استفاده از اپلیکیشن ایکس باکس می‌توانید بازی استریم با کنسول را روی پی سی ادامه دهید.

منبع: خبرآنلان

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1918&tab=news