نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
در اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان؛ تعطیلی حوزه علمیه تهران روز شنبه و تجمع در مدرسه مروی



آیت‌الله سیدباقر خسروشاهی مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به اینکه کشتار شیعیان در سراسر جهان از سوی استکبار دنبال می‌شود به خبرنگار مهر گفت: روز شنبه 19 اسفندماه حوزه‌های علمیه تهران تعطیل است.

وی افزود: از طرف مدیریت حوزه‌های علمیه ایران اعلام شده که برای پشتیبانی مراجع و اعتراض درخصوص کشتار فجیع شیعیان در پاکستان که از طریق ایادی منطقه‌ای استکبار صورت می‌گیرد تصمیم به تعطیلی و برگزاری مجالس اعتراضی نسبت به این موضوع شده است.

وی تصریح کرد: ما هم به تبعیت از شورای حوزه علمیه قم تصمیم گرفتیم روز شنبه را تعطیل کنیم و قرار است ساعت 10 صبح همین روز در مدرسه مروی تجمع اعتراضی داشته باشیم و آقای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم سخنرانی خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: کشتار شیعیان در پاکستان در واقع بخشی از سلسله کشتارهایی است که در منطقه انجام می‌شود. این کشتارها را علاوه بر پاکستان در افغانستان و سوریه و عراق نیز شاهد هستیم. همچنین در مصر و لیبی هم شاهد این اقدامات هستیم.

وی تأکید کرد: در لیبی شاهد تخریب امامزاده‌ها هستیم و در مصر نیز رأس الحسین(ع) را می بندند و شیعیان را تحت فشار قرار می‌دهند. در واقع این یک نقشه استکباری برای تفرقه انداختن میان مذاهب اسلامی است.

آیت‌الله خسروشاهی تصریح کرد: چون شیعه تنها پرچمدار استقلال اسلام جاودانه در این دوره است می‌خواهند شیعه را بکوبند و این کار را از طریق ایادی خود و به دست کسانی که در ظاهر مسلمان هستند از جمله وهابی‌ها و طالبان و القاعده انجام می‌دهند.

وی در ادامه یادآور شد: بر این اساس شیعیان را در مناطقی که سکونت دارند تحت فشار قرار داده و به کشتار آنها مبادرت می‌ورزند.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید نسبت به این اقدامات اعتراض خود را نشان دهیم و کارهای عملی خود را انجام دهیم تا با اتحاد همه مسلمانها بتوانیم در مقابل نقشه‌های استکباری مقاومت بکنیم.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1868&tab=bargozide